Gibbon Experience vooraf boeken?

Ik zou graag de Gibbon Experience willen doen in November van dit jaar. Maar de vraag is moet je anno 2011 en in November vooraf boeken? Ik reis namelijk nooit met een vast schema kan dus niet echt bepalen wanneer ik daar zal aankomen.

En weet iemand het verschil tussen de classic en de waterfall? want ik hoor dat ze even duur zijn (220 euro p.p). Is de tour bijv, even lang in dagen?

Voor mij geldt dezelfde vraag! Ik zou de tour graag begin november willen doen, maar vind het lastig een exacte datum vast te leggen! Iemand tips?

En ik heb gehoord van ratten in de hut…

Hoi hoi
Wij hebben de gibbon gedaan in april dit jaar en het was super! Wij hadden vrij op tijd geboekt, er was een jongen die niks had geboekt endie kon met een beetje geluk bijde groep! Dus zodra je weet wanneer je in huay xai bent even contact opnemen voorkomt teleurstellingen. Wat betreft het verschil tussen de 2 is de classic ben je minder aan het hiken, gemiddeld 1,5 uur per dg en bovendien doe je een kleiner gedeelte van de zipline route. De waterfall zegt het al, je slaapt een van de 2 nachten in de buurt van de waterval en je hiked zo’n 3 uur per dag. S’ochtends kun je deelnemen aan een ochtend hike van een half uur met daarna het ontbijt. Ik zou aanraden voor de waterfall te gaan, je loopt meer en je zip lined dan ook meer en dat is zo gaaf! Wij hadden in eerste instantie de classic geboekt omdat we geen hikers zijn maar bij aankomst bleek het de waterfall, achteraf waren we blij en m’n vader van eind 50 heeft het ook met plezier beleefd! Zorg wel voor toiletpapier, dat hebben ze niet en neem wat snacks mee! Veel plezier allebei, het is een onvergetelijke ervaring!

Bedankt voor je reactie… is het in April normaal gesproken drukker dan in November of andersom?
En hoe ver van te voren hebben jullie geboekt en ook al op voorhand betaald? Dat vertrouw ik niet zo namelijk…

Wij hadden het van te voren overgemaakt, geloof dat we het een week of 6 van te voren hadden geboekt. Het is een grote organisatie (al doet anders vermoeden als je het kantoor ziet) wij zijn normaal gesproken ook en beetje huiverig maar alles is goed gegaan. Ik zou je daarover niet druk maken. Als je boekt houd dan rekening met de dagen waarop de tours beginnen, betreft de even en oneven dagen waarop ze starten (daardoor hadden wij dus verkeerd geboekt). Ik weet niet wat je plannen na de gibbon zijn maar je kan bv aansluitend de bus pakken naar volgende bestemming. Wij hadden nog genoeg tijd op onze terug komst dag om te douchen en te eten. Je komt rond 3 uur terug (mits je geen vertraging met de truck oploopt) scheelt weer een overnachting want er is niks te beleven in huay xai.

oh en ik denk dat het wel rustiger zal zijn want het is low season…

Thanks Ebrina…

Heb net een e-mail van Gibbon Experience gekregen met de laatste prijzen en vertrekdata. Het is inderdaad wat je zegt met even en oneven dagen. Maar er is nu ook een 2 dagen/1 nacht classic experience die je kunt uitvoeren…

Hieronder een gedeelte uit de mail:

Departure dates and fares (per person, individuals or groups alike):

Classic Gibbon Experience: 2 350 000 kips (advance online payment: approx. 290 USD or 220 Euros
upon daily exchange rates)= odd days: 1st, 3rd, etc

Waterfall Gibbon Experience: 2 350 000 kips (advance online payment: approx. 290 USD or 220 Euros
upon daily exchange rates )= even days: 1st, 3rd, etc

The 2-day 1-night classic program

Road access is easy and initial walk takes one a half hour. A series of incredible Guiness Book-like zip-lines then fly you from mountain to mountain to the heart of the Nam Kan National Park and to the most giant trees living in the Lao PDR.
Other information from the previous program description apply.

Classic 2-day 1-night Gibbon Experience: 1 400 000 Kips (advance online payment: approx. 180 USD or 130 Euro upon daily exchange rates )
Departure every day

Ok dat is nieuw voor me dat korte program. Voor degene die het te duur vinden is het een optie, toch zou ik voor de 2 nachten gaan, je gaat dieper het park in waardoor je dus ook meer zip lines zal tegenkomen. Maar goed dat is ook weer heel persoonlijk natuurlijk. Het weer is natuurlijk ook een groot factor want als het regent mag er niet geziplined worden nml. Ik zou daar nog even info over vragen wat betreft slecht weer condities, het zou zonde ziijn als je zo helemaal niet kunt ziplinen toch?

Leuk jullie reacties te lezen. Ik twijfelde ook tussen classic of waterfall. Van een you tube fimpje heb ik gezien dat de waterfall weinig voorstelt, het hiken spreekt me aan. Lees ik het goed dat het niet heel intensief is?
Ik ben van plan 04-11 te gaan. en jij Lingod??

Bij het lezen van onderstaande wordt ik toch wel een beetje huiverig…
Zou het een idee zijn om misschien 1 nacht te boeken en eventueel bij te boeken?

http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/laos/gibbon-experience-si703.html

Je hebt ook nog een verkorte inderdaad, die 1 nacht (express). De waterfall is de zwaarste trekking, daarna de express en daarna de classic (die is dus het minst zwaar). Ik heb die van 1 nacht gedaan en vond het toen best zwaar. Maar dat was vooral omdat ik in een heel benauwde periode er ook was (begin mei) en de zon vol op ons stond. Een tijd later heb ik de Fansipan in Vietnam beklommen die veel steiler en hoger en zwaarder is (geen pad etc) en daar had ik veel minder moeite mee omdat het daar koeler was.

Je kunt niet 1 nacht gaan en daarna bijboeken, omdat je bij die van 1 nacht naar een andere hut gaat. Die gaat namelijk iedere dag en de waterfall en classic wisselen af met even en oneven dagen en die pakken de ‘hoofdhut’. De hutten zijn even mooi trouwens hoor. Ik ken een duo dat de waterfall had gedaan, zij zijn ervaren trekkers en vonden 'm te doen.

Het is in mijn ogen al het geld waard geweest!! ik zou zeggen betaal en geniet!! :slight_smile: