Ik hoor veel goeie verhalen over de Gibbon Project in noord Laos. Is er iemand die me er iets meer over kan vertellen. Je kan namelijk ook 2 nachten verblijven, is dat de moeite? wat kost het? hoe lang van te voren moet je reserveren als je in januari/februari gaat?
Volgens mij is het niet mogelijk om minder dan 2 nachten te blijven!
Ik wilde de Gibbon Experience vorig jaar in maart doen, maar toen ik aankwam zat alles voor de komende weken vol. Niet gedaan dus (De prijs weet ik niet meer, ik kan me alleen herinneren dat het niet goedkoop was.)
Als ik jou was zou ik ze gewoon even een mailtje sturen. Dan weet je meteen wat de kosten zijn en kan je gelijk reseveren.
Je moet zelf de afweging maken: wil je flexibiliteit tijdens je reis of zijn er dingen die je per se wilt doen/zien en waardoor je je misschien toch moet vastleggen. Hoewel je de meeste dingen in Azie last minute kan regelen, zijn er bepaalde zaken waarvoor dat helaas onmogelijk/moeilijk kan zijn. En daar is dit er een van…
Ik heb ze gemaild. Het blijft last om in een wereldreis van 9 maanden te zeggen, waar en wanneer je ergens bent. Maar ik heb ze gelijk gevraagd hoe lang van te voren je moet reserveren in jan/febr.
Zodra in antwoord heb, plaats ik het in het forum.
Ik had hetzelfde probleem tijdens mijn reis… Aan de ene kant wilde ik niks vastleggen, maar aan de andere kant had ik soms ergens met mensen uit Nederland (moeder, vrienden) afgesproken en dan moet je er toch zijn
Ik denk dat de meeste reizigers echter gewoon ter plekke boeken, dus als je wellicht een maand vantevoren boekt ben je gewoon op tijd. En dat valt in principe best te plannen.
Ik heb ze toevallig vorige week gemaild voor informatie over de experience in januari/februari. Ze raden aan om 2 weken van te voren te reserveren. Het kost € 110,-. Niet erg goedkoop dus, maar volgens verhalen die ik heb gehoord is het echt de moeite waard. En daarnaast steun je het behoud van de jungle.
Ik zal niet de complete mail hier plaatsen maar dit een stukje …
The Gibbon Experience includes: [ul]
[li] Exclusive access to the Bokeo Nature Reserve [/li][li] Transportation to and from the Reserve[/li][li]* Accommodation in a canopy-level tree house complete with running water, semi-private comfortable bedrooms, and a spectacular view*[/li][li]* Delicious, fire-cooked meals*[/li][li]* Unlimited access to an extensive canopy cable-gliding network for exploring the treetops*[/li][li]* Local guides eager to show you the forest and its inhabitants*[/ul]* Price per person : 5000 Bahts or 1.4million kips or 110 Euros or 150 USD. There are no ATMs in Houayxay, and it’s not possible to get a cash advance at the bank here, so please come prepared. Internet service is not so reliable, so make sure to do any essential emailing in advance. The prices will be changing in the near future.* [/li]