Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met de Flight of the Gibbon in Chiang Mai (www.treetopasia.com) of de Gibbon Experience in Laos (www.gibbonx.org). Ik zou graag informatie ontvangen over de ervaringen, prijs, duur en het wel of niet moeten boeken van te voren.
Hey Marten,
vorig jaar de fligct of the gibbons gedaan in ChangMai. Was erg leuk en met goede begeleiding. Ik ben vanaf een uur of 9 tot 4 's middags bezig geweest. van het ene naar het andere plateau zweven, over bamboebruggen op tientallen meters hoog een een 'face down" afdaling van zo’n 60 meter. Lachen!
geboekt via een van de vele kantoortjes in het centrum. Ik kan het zeker aanraden en voor de kosten?? doe je toch lekker EN flight of the gibbons EN de gibbon experience!!
Rond de 30ste van Juli dit jaar heb ik Flight of the Gibbon gedaan in Chiang Mai, was echt gaaf om te doen! Ik zat toevallig bij 2andere Nederlanders, toevallig de enige andere groepsgenoten wat erg fijn was omdat je zo niet veel hoefde te wachten, en hun hadden geprobeerd te boeken in Laos voor zo’n tocht maar die was tot 2x toe gecanceld, de redenen van de cancels weet ik niet. Maar het is sowieso aan te raden, leuke dagvulling .
Het koste ongeveer 1500 bath en je bent afhankelijk van je groep toch wel een dag weg, ik had dus een kleine groep en we waren dus redelijk snel door het parcour heen, maar deze tijd werd opgevuld met een stop bij een koffieplantage en een hotspring op de terugweg naar Chiang Mai. Het is vanaf 1 dag vantevoren plaatselijk te boeken!
Ik begrijp dat de Flight of the Gibbon maar 1 dag is (en dan heb ik het niet over het rotsklimmen enzo), terwijl ik geloof dat de Gibbon Experience meerdere dagen zijn. Klopt dit? Heeft iemand hier ook ervaringen mee? En met het boeken van de Gibbon Experience? Heb namelijk gehoord dat je die beter van te voren kunt boeken.
En nog een nieuwe vraag, bevindt de Gibbon Experience zich net over de grens bij Chiang Khong in Laos of is dit nog even reizen? Daar kom ik namelijk niet helemaal uit op de site.