Van Bangkok naar Gibbon Experience

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik wil samen met een vriendin van de zomer heel graag de Gibbon Experience in Laos gaan doen als we na een relaxweekje vanuit Thailand komen.

Doordat de Gibbon Experience zo populair is moet je minimaal een maand van te voren boeken. Daarom zou ik graag willen weten hoe lang het reizen is van Bangkok naar de Gibbon Experience, via de snelste manier. Desnoods vliegen. Dan kunnen we gaan boeken.

Hopelijk kan iemand ons helpen! Alvast heel erg bedankt.

Groetjes!

Heb je al een reisorganisatie aldaar benaderd?

Hallo,

Vanaf Bangkok is snelste wat je in Huay Xai kunt staan binnen zo’n 2 dagen. Eerst moet je vanuit Bangkok met de trein naar Chiang Mai (al met al zo’n 12 uur in de trein). Daar zou ik dan ook meteen blijven slapen. Vervolgens moet je met de bus naar Chiang Rai, wat zo’n 2,5 uur in beslag neemt. Eenmaal in Chiang Rai moet je dan overstappen op de bus naar Chiang Khong, het grensdorp (wederom dikke 2 uur in de bus). Van daar gaan boten de rivier over, en dan sta je in Huay Xai, waar het hoofdkantoor van de Gibbon Experience is.

Een alternatief is naar Chiang Mai te vliegen. Ik zou de trein enkel nemen als je van plan bent onderweg ook nog dingen te gaan bekijken.

Ik zelf boekte de Gibbon Experience overigens een week van tevoren, toen ik nog in Thailand zat. Mijn Gibbon Experience filmpje kun je hier vinden.

Als je meer informatie nodig hebt, laat het weten!

Hai,

Heel erg bedankt voor de snelle reacties!! Heel fijn die uitgebreide beschrijving. Ik was al bang dat je niet dichterbij kunt vliegen op een plaatsje. Maar als we vliegen naar Chang mai kunnen we het hopelijk in een dag doen. Weet je toevallig ook de openingstijden van de grensovergang en/of bus en boottijden of waar ik die kan vinden. Denk dat we het risico lopen dat ze vol zitten als we het pas een week van te voren zouden doen. Anders hadden we dat graag gedaan.

Trouwens erg leuk filmpje! Ziet er wel enger/ hoger uit, maar moet mijn angsten maar gaan overwinnen. Ik vond de swings bij het tuben al eng, pf, haha.

Groetjes!

Regel 1 voor als je naar Laos gaat: er zijn geen vaste tijden. Dingen doen dienst wanneer men er zin in heeft. Ga er maar van uit, dat de grens na zonsondergang zeker dicht zal zijn. Zorg er dus voor, dat je vóór een uur of vijf de grens over bent. De boot vaart als er genoeg mensen zijn om een bootje te vullen.

De bus van Chiang Mai naar Chiang Rai, en van Chiang Rai naar Chiang Khong rijden gemiddeld zo om het uur. Ook hier geldt: probeer overdags te reizen. Het stuk van Chiang Rai naar Chiang Khong is nauwelijks verlicht en het wegdek zit vol gaten. Probeer dus altijd vóór een uur of zes op je bestemming te zijn. Maak je geen zorgen over een kaartje, die koop je als je eenmaal in de bus zit/staat. Er bestaat niet zoiets als een ‘volle’ bus in die streek, er is altijd wel ergens plek te maken.

Kortom, als je vanuit Chiang Mai 's ochtends vroeg vertrekt, kun je diezelfde namiddag nog genieten van een Beer Lao aan de Laotiaanse zijde van de Mekong.

haha, geweldig lekker een Laobeer! Super bedankt voor je reactie en fijn om die mentaliteit te weten. god dat is wel even wennen dan als je moe bent van het overstappen.

en regel 2?? :wink:

niet om negatief te doen…maar ik hoor zoveel verhalen over de gibbon experience…maar ik heb nog niemand gehoord die ook werkelijk een gibbon heeft gezien.
Het is absoluut leuk hoor! (denk ik) om tussen de boomtoppen te slingeren en te slapen. Maar ik zou verwachten/ hopen ook een aap te zien. Volgens mij is dat een hoop die ik maar beter over boord kan gooien…of niet?

In mijn groep hebben sommigen een Gibbon gezien. Je kunt ze ook luid en duidelijk horen zingen. Maar in zo’n groot gebied moet je natuurlijk niet verwachten dat je ze daadwerkelijk van dichtbij kunt bekijken. Dan kun je beter naar de Chiang Mai zoo gaan!

Ik zou het zien van een Gibbon dus niet als prioriteit hebben staan voor deze experience, want dan zul je misschien nog bedrogen uitkomen!

Heyhallo!

Ik heb gemaild met de organisatie van de Gibbon experience en er zijn 2 verschillende tochten: classic experience en waterfall experience. Waar is iedereen zo enthousiast over? De classic?

Heeft iemand suggesties/ervaring wat vanuit Hanoi de kortste route is naar de Gibbon experience? En wat is ongeveer n tijdsindicatie daarvoor?

Alvast bedankt!

Hey, leuke verhalen hier!
Maar even iets medisch…
Hoe lang duurt die gibbon experience?
Zijn dit lange wandelingen met hier en daar een deadride tussen?
Hebben jullie malaria pillen genomen? Of raden jullue het aan te nemen?
Wij zouden dit ook willen doen maar dan met een baby van 1 jaar en een paar maanden! In de buik of rugzak lijkt me dit wel haalbaar of toch maar niet???

hoi

de gibbon e duurt 3 dagen. het is erg veel op en neer lopen, ik vond het zeer pittig… maar elke stap zou ik zo weer opnieuw nemen…je moet in het gebied malaria slikken! je kan de trekking niet met een heel klein kind doen. dat is volgens mij zeer gevaarlijk (ziplines, verblijf in boomhut is een platform met wat houten latjes en dus niet dicht…en word volgens mij niet eens toegestaan… ik heb geen idee hoe je er vanuit vietnam komt.

groetjes