Gezocht: Reisgenoot Australie + wereld (aug/sept 2011)

Hi!

In films, op tv, in boeken, tijdschriften etc zijn altijd zulke mooie beelden van de wereld te zien. Maar nu wil ik het graag met eigen ogen zien!

Ik (Linda 22 jaar) ben van plan om na de zomervakantie op wereldreis te gaan. Ik ben dan klaar met mijn studie dus de perfecte tijd om rond te gaan trekken. Ik zou dan graag alle wereld delen willen bezoeken in een tijd van 3 tot 6 maanden. Maar niks staat nog vast dus het kan ook zomaar langer worden, als die nodig is.

Helaas kan ik niemand in mijn omgeving vinden die mee wil gaan (vriendjes, verplichtingen etc), dus om daar nou op te wachten dan komt het er waarschijnlijk nooit van. Liever wil ik niet alleen omdat ik echt een gezelligheidsmens ben en het natuurlijk ook erg prettig is dat er iemand mee is waarop je terug kan vallen en natuurlijk om alle avonturen mee te delen.

Wie o wie, wil er mee?

Greetz!

Hoi Linda,

Ik ben Debby, 20 jaar en ik ga van april/mei tot oktober/november 2011 als au-pair werken in Sydney.

Zodra ik klaar ben in oktober/november ben ik van plan om een 6 maanden te reizen. Waarvan waarschijnlijk 5 maanden in Australie en 1 maand in bali!

In die 5 maanden lijkt het mij leuk om vanuit Sydney richting Byron Bay te gaan… daar ongeveer 2 weken blijven… vervolgens naar Brisbane om daar te gaan werken (misschien wil ik mijn working holiday visa verlengen met nog een jaar en daar heb ik 3 maanden werkervaring voor nodig) maar goed natuurlijk niet full time! hihi

Verder wil ik vanuit brisbane naar darwin en dan van darwin naar perth. Zoals het er nu voorstaat ga ik nog steeds alleen en ben ik van plan om met het vliegtuig van brisbane naar darwin en van darwin naar perth te gaan. Maar goed dit kan altijd nog wijzigen natuurlijk als je met meerdere mensen bent;)

vervolgens (als ik mijn visa niet ga of kan verlengen) maak ik op de terugweg naar NL nog een tussenstop in Bali voor ongeveer 3 a 4 weken.

Lijkt het je leuk om mee te gaan?
Mijn email adres is debbymassee@live.nl (misschien iets makkelijker)

Groetjes, Debby

Hi Linda,

Zoals je ook in mijn reactie op mahaloo kunt zien, heb ik dezelfde plannen!
Alleen kan ik pas in oktober weg omdat dan mijn studie afgerond is.
Hoor 't graag van je als je nog een reisgenote zoekt…

Groetjes

Hi!

In films, op tv, in boeken, tijdschriften etc zijn altijd zulke mooie beelden van de wereld te zien. Maar nu wil ik het graag met eigen ogen zien!

Ik (Linda 22 jaar) ben van plan om na de zomervakantie op wereldreis te gaan. Ik ben dan klaar met mijn studie dus de perfecte tijd om rond te gaan trekken. Ik zou dan graag alle wereld delen willen bezoeken in een tijd van 3 tot 6 maanden. Maar niks staat nog vast dus het kan ook zomaar langer worden, als die nodig is.

Helaas kan ik niemand in mijn omgeving vinden die mee wil gaan (vriendjes, verplichtingen etc), dus om daar nou op te wachten dan komt het er

He Linda!

Ik ben Michael, 21 jaar oud en heb mijn studie in juni afgerond. Ik had ook het super gave idee om rond september nog enkele maanden te gaan reizen in Australie (en eventueel andere landen/continenten). Nog even lekker genieten voordat het werkleven begint, want als je eenmaal werkt maak je zo’n langdurige, mooie reis nooit meer waarschijnlijk!

Ik heb ook nog niet echt concrete plannen en zit ook met het probleem dat vrienden of familie niet met me mee kunnen vanwege werk, school of geld. Tussendoor wil ik wat werken om toch rond te komen, maar uiteraard ook lekker feesten en van de mooie omgevingen genieten. Bij mijn stage werkt iemand die enkele jaren terug ook een aantal maanden in Australie is rondgetrokken, dus die heeft enkele contacten overgehouden in Australie die eventueel kunnen helpen met het vinden van onderdak en/of een baantje.

Als je nog steeds op zoek bent naar een reispartner, hoor ik graag van je. Ik heb het idee dat er weinig mannen op dit forum zitten, dus ik hoop dat je het niet erg vindt om eventueel met het mannelijke ras op pad te gaan.

Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Groetjes Michael

He,

Hier nog een man op het forum, die een maatje zoekt voor een gedeelte van mijn reis naar Australië, ik vertrek 23 augustus.
Mijn bedoeling is om ± augustus richting Melbourne - Adelaide te vertrekken en zo richting Perth, misschien jullie ook? En dan misschien samen met iemand naar Perth met een huur/koop auto? En anders met het vliegtuig.

't lijkt me leuk om contact te hebben met jullie? :wereld:

Yeah eindelijk mannen!
Zijn er niet zo veel…

Hallo Allemaal,

Ik ben Ashley (20jr) heb net mijn diploma en werk sinds de zomer in een kinderwinkel. Dat is nu 5 maanden zo en ik zit nu al in een sleur!
Vandaar het plan om weg te gaan liefst naar Australie of NieuwZeeland.

Maar ik moet een beetje op weg geholpen worden.
En ben eigenlijk ook op zoek naar iemand die mijn ideeen deelt en er samen met mij naar toe wilt gaan.
Ben niet heel erg van het plannen… maar het plan is:

• na de zomervakantie te vertrekken. (off season)
  • low-budget hostels scoren
  • autootje/busje regelen (huren/kopen don’t know)
  • heeel veel leuke mensen ontmoeten
  • uitgaan, zonnen, avonturen beleven, doen waar je op de moment zin in hebt, dingen zien die je daar gezien moet hebben, actie ondernemen, werken waar nodig is, backpacken, camperen en een onvergetelijke tijd beleven.

Hoi hoi,

Wat een mooie plannen toch allemaal.
Ik ben van plan om midden september naar Australie te gaan.
De eerste maand kan ik terrecht in Melbourne.
Maar ik wil natuurlijk wel verder kijken.
Dat lijkt me ook veel leuker om dat samen met iemand te doen.
Heb nog niet echt plannen waarheen maar ik vind alles toch wel mooi.
Dus ben overal voor in de stemming.
Oja, ik ben pauline, 22 jaar en heb net 4,5 jr bij de landmacht gezeten.
Werk nu tot september in een eettentje.
Dan heb ik mooi een kans om eens wat meer van de wereld te zien aangezien ik geen verplichtingen meer heb.(je kent dat wel vriendjes/werk.)
Tijdsduur maakt ook helemaal niks uit, denk iets van een half jaar.
Nou hoop dat het iemand wat aanspreekt.
Groetjes Pauline!

Hi,

Wat leuk allemaal mensen die een genoot zoeken.
Iemand ook rond september richting Perth???
Lijkt me leuk om samen met iemand te gaan.
Of iemand die contact wil leggen en informatie willen omwisselen!
Laat het me weten, altijd leuk!

hey allemaal

Ik heb gisteren een groepsvlucht naar Sydney geboekt :slight_smile: Deze vertrekt op 1 september en de eerste 5 dagen zijn geregeld. Daarna sta ik er alleen voor en wellicht is het leuk om samen met iemand te reizen, dus wie is er begin september in Sydney te vinden?

Hi, waarschijnlijk ben ik in Sydney in september, maar nog niet zeker! misschien leuk om informatie te delen?

ja lijkt me leuk! alleen heb ik nog niet heel veel informatie want ik heb gisteren pas mijn ticket geboekt :slight_smile: eerst was ik van plan om in Cairns te starten en zo richting het zuiden af te reizen, maar de groepsreis klonk net iets leuker dus heb ik het plan aangepast en ga ik naar Sydney :slight_smile: als je wilt kunnen we wel wat ideeen uitwisselen via de mail; xx_suseque_xx@hotmail.com