Gezocht: Leuke bestemming voor een week

Beste mede-reizigers,

Ik ben op zoek naar een leuke bestemming voor een weekje vakantie, gewoon er even tussenuit. Ik zat te denken om rond maart/april een weekje weg te gaan. Het liefst met lekker weer en een combinatie van strand en iets te zien. We zijn allebei ook in het bezit van ons duikbrevet dus als er nog een mooie duiklocatie is… We zoeken een bestemming die niet heel duur is en niet heel ver weg ligt. Zat zelf te denken om max 10 uur te vliegen.

Ik ben zelf nog nooit rond die tijd echt weg geweest (behalve dicht bij huis in Belgie ofzo) dus heb nog niet echt heel veel ideeen.

Heeft er iemand leuke tips??

Alvast bedankt!

Yvette

Hey Yvette,

Lastige vraag hoor! Er is zoveel leuks te doen in een weekje! Maar het hangt allemaal van verschillende factoren af:

Hoeveel geld wil je eraan besteden
Wat voor soort vakantie wil je (strandvakantie, zonvakantie, culturele vakantie, enz.)
Hoe wil je gaan (auto, vliegen, trein, etc)

We kunnen natuurlijk allemaal zo onze eigen vakantie favorieten aanmelden, maar volgens mij is het belangrijker dat je dit eerst voor jezelf bepaalt.

Als de lokatie je echt niet uitmaakt, dan raad ik je aan gewoon eens op sites als Elmarreizen en Fox te gaan surfen, die helpen je daar heel handig mee, ook als je geen bestemming weet.

Laat je ons nog weten wat het geworden is?! Enne… Als je nog vragen hebt over bepaalde bestemmingen, kun je die hier plaatsen of in de betreffende landen fora.

Succes!

Liefs,
Carolina

LAS VEGAS!!

We hebben een rondreis gemaakt door west amerika…
Las Vegas vonden we echt TOP!!

Je kunt de foto’s bekijken op mijn site.

Groet Robin

http://www.alledingen.eu

Ahum…laat ik nu net een week naar Thailand zijn geweest, een absolute aanrader en ter plaatse alles nog behoorlijk goedkoop, ook in Bangkok!

foto’s van Thailand

Xander

Goede bestemmingen voor een weekje zijn eilanden, bv. Isla Margerita, St. Maarten, Aruba, Bonaire.

Mooi weer, strand en duiken én de eilanden zijn niet groot dus je kan veel zien en doen in 1 week. In principe heb je een eiland in 1 week wel “helemaal” verkend.

Wat ik hier mee bedoel is…als je naar één plaats gaat in een groot land en je wil ook nog veel zien en doen dan ontdek je dat er nog zóveel meer te zien en te doen is en dat een week te kort is.

Een “klein” eiland is een week genoeg om in principe alles te zien en doen wat er is zodat je (als je dat hebt gedaan) achteraf kan zeggen, we hebben het hele eiland “gezien”. Ik vind dat je dan met een voldaner gevoel naar huis gaat met …ik heb er alles gezien, dan in een land bent geweest en er nog zoveel meer te zien is.

bv. als ik naar eilanden ga dan ga ik echt alles ontdekken wat er maar te zien en te doen is zodat als ik thuis ben en mensen vragen…zou je nog een keer teruggaan…mijn antwoord is…het was ontzettend mooi maar ik heb er alles wel gezien

terwijl als ik bv naar Frankrijk ga, noem maar wat, dan denk ik bij thuiskomst, jee ik heb nog steeds niet alles gezien wat ik wilde zien…

Hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel…

Hoi Yvette,

Klopt het dat je al gekozen hebt voor de Antillen?
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31758

Liefs,
Carolina

Hoi,

Ben in maart van dit jaar naar Jordanie geweest (negen dagen) en daar is eigenlijk alles te vinden wat je zoekt.
Je kunt bijvoorbeeld beginnen in Amman met een uitstap naar de Dode Zee en de Romeinse stad Jerash.
Door af te zakken naar het zuiden kun je de “rode stad” Petra, de oude hoofdstad van de Nabateers bezoeken. Echt geweldig.
Daarna kun je overnachten bij de Bedoeinen in de woestijn Wadi Rum, waar ook een jeepsafari aan te bevelen is.
Tot slot kun je naar de havenstad Aqaba in het zuiden. Je kunt hier prachtig duiken en snorkelen in de Golf van Aqaba, een uitloper van de Rode Zee.
Ik was er dus in maart en de temperaturen varieerden toen van 20 graden in Amman tot dertig graden in Aqaba.
En de bevolking; die is gewoon ontzettend vriendelijk, waarbij je je niet moet laten leiden door een of andere halve gare die het land in diskrediet brengt.
Shoestring biedt de reis zeer betaalbaar aan en mijn reisverslag is te lezen op www.andersreizen.nl
Veel wijsheid bij je keus en veel plezier als je zover bent.

Groet,

Ton

Lekker dichtbij naar Rome gaan, heerlijke stad en de zee om te duiken is dichtbij!

je kunt ook altijd reiswijzers gebruiken:

http://www.vrijuitvakantiewijzer.nl

om te duiken zou ik egypte aanraden mooie onderwaterwereld.