Gezocht: ervaring als animator voor Thomas Cook ed.

Hoi,

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek om als kinderanimator voor een grote reisorganisatie te gaan werken, maar mijn mama steigert een beetje. Niet dat ik niet naar het buitenland zou mogen voor enkele maanden, maar volgens haar wordt men alleen maar uitgebuit en draait men onderbetaald ongelooflijk veel uren.
Daarom ben ik op zoek naar andere jongeren die al als kinderanimator voor Thomas Cook, Jetair, Vacansoleil, … in het buitenland hebben gewerkt.

Werd je vervoer geregeld of terugbetaald?
Werd er een werk-/verblijfsvergunning geregeld indien het geen EU-land was of moest je dit zelf doen?
Kreeg je kost en inwoon of werd hiervoor een deel van je loon ingehouden? Hoeveel? Of moest je hier zelf voor zorgen, ergens iets huren?
Hoeveel krijg je overigens betaald, omgerekend per uur? Ik weet dat dit laatste een persoonlijke vraag is dus antwoorden met een privé-bericht mag ook, maar ik heb twee jaar als animator op een Belgische camping gewerkt tegen een uurloon van €9,5/uur, dus ben denk ik een beetje mijn realistische kijk op de zaken kwijt!

Ik zou het heel leuk vinden om op voorhand zo veel mogelijk te weten, dus als je mij hierbij kunt helpen: niet aarzelen!

Lieve groetjes,
Anne.

ik zou zeggen ga trg naar de camping :slight_smile:

eerst en voor al bij thomas cook en jetair word u vliegtuig ticket en u vervoer van het land van werkgeving naar het hotel geregeld.
vacancesoleil moet je eerst helemaal naar fucking holland dan nadien als je geslecteerd bent moet je helemaal op eigen houtje naar de camping zien te graken.
bij thomas cook zijn da kamers met 1 woor IEUW! bij jetair zelfde verhaal plus er nog es bij dat de kans uber groot is dat je geen funclub hotel hebt dwz dat je alleen als nederlandstalige ani naar het hotel afzakt! dus zit je constant tusse de russen en de italianen en verwacht maar niet dat die de moeite doen om een woordje frans of engels te prate… !
en als je 4 nederlandstalige kindjes hebt van de volledige 2 maanden is het veel…je bent veeeeeeeeel beter als je een externe firma opzoekt ik zal je hierbij een beetje helpen :wink: hier een site met zo’n firma waar ik nu bij werk en echt super tevreden over ben!!! www.acttiv.net

Op die camping sliep ik een maand lang in een tentje, dus die kamers zullen wel meevallen :wink: En ik moet alleen de Belgische kinderen opvangen bij Thomas Cook dus heb ondertussen beslist de job te nemen. Toch bedankt!

ok veel succes :wink: en zonnige groetjes vanuit het zonnige egypte vanuit hotel oasis blue bay :vak02::zon02:

Hoi,
Je mama zou er misschien niet ver naast zitten…
Ik heb zelf niet gewerkt bij die reisorganisaties maar mijn nichtje heeft vorig jaar via Jetair een baan gekregen in een leuk hotel in Turkije. Na 2 weken is ze het daar afgetrapt. Ze wist wel op voorhand dat ze 600euro in de maand zou krijgen, kost en woonst inbegrepen. Dus ze dacht dat dat reuze mee zou vallen… alleen kwam ze terecht in een piepklein kamertje zonder vensters dat ze met een onbekend turks meisje moest delen, die geen engels of frans sprak. Bovendien was er geen airco (en dat midden in de zomer). Ze werkte lange dagen (soms inderdaad maar met een paar kindjes)…een dag kreeg ze vrij in de week. Ze heeft zelfs op haar tweede vrije dag moeten werken en ze moest zelf bij Jetair erachter zitten om die gecompenseerd te krijgen. Aangezien ze daarbovenop niet overeenkwam met de hoofdmonitor, heeft ze bij Jetair haar ontslag gevraagd. De verantwoordelijke probeerde haar wijs te maken dat ze contractbreuk zou plegen …alleen wist die niet dat mijn nichtje wel degelijk de kleine lettertjes had gelezen (blijkbaar staat er wel in het contract geschreven dat je binnen een bepaalde termijn opzeg kan geven). Positief eraan is dat wat turks van haar kamergenote heeft geleerd en dat ze leuke vrienden heeft overgehouden.
Je moet je natuurlijk niet laten afschrikken door andersmans negatieve ervaringen, alleen moet men ervan bewust zijn dat zulke vakantiejobs in grote hotels in het buitenland geen ‘reisjes’ zijn waar je in een leuke kamer kunt logeren en dingen doen die je tijdens een gewone vakantie doet. Het verhaal van nichtje is niet het enige negatieve dat ik heb gehoord. Een vriendin had hetzelfde voor met Jetair in Mallorca. Zij is achteraf via de VDAB aan een job in een klein hotel geraakt, ook in Mallorca, en dat viel blijkbaar super mee.
Hopelijk heb jij veel geluk bij Thomas Cook.

K heb voor Thomas Cook gewerkt, maar dan wel als Belgian Favourites animator/gastvrouw en niet als kinderanimator. T viel reuze mee, t hangt allemaal wel een beetje af van naar welk land/hotel ze je sturen… Maar ik heb in spanje, Egypte en Kreta gewerkt. Ben nu al een half jaar gestopt omdat ik iets anders wou doen, maar mis het wel enorm. Alles wat je verdient is eigenlijk zakgeld, want eten en slapen is inbegrepen. Vervoer kan wel eens een probleem zijn, denk ni da ze iets voor je regelen als animator.
Veel succes!

Ik vertrek morgen met Thomas Cook ben eens benieuwd !!

Halo! wij zoeken nederlandse jongeren die in het animatie team willen werken. We are looking for dutch boys and girls for animation team in a wonderful italian camping. The period is from the begin of july to the end of august. If you’re interested contact me for more information to: [EMAIL=“lady19@hotmail.it”]lady19@hotmail.it Thanks

Weet dat het een wat ouder forum is maar zou toch graag even reageren op Mariellina:
Zoeken jullie voor de zomer van 2010 ook nog mensen?

Hallo,

Ik heb de zomer van 2008 2 maanden voor vacansoleil gewerkt. Ik had gesolliciteerd voor animatrice en werd geplaatst op een kleine camping in Zuid-Frankrijk waar ik samen met een franse collega de animatie zou gaan regelen, deze collega is echter nooit gekomen… na 5 weken werd mij ineens verteld dat ik niet kon blijven en dat ik maar terug naar Nederland moest, dit werd mij gezegd door de camping eigenaren, vacansoleil staat hier buiten!

Vacansoleil heeft mij op dat moment goed opgevangen, ze hebben tijdelijk verblijft aangeboden en zijn direct op zoek gegaan naar een andere camping waar ik naar toe zou willen maar ik had ook naar huis gemogen. Binnen 2 dagen was er een andere camping gevonden, in de belgische ardennen en kon ik daar aan de slag. Ik had het geluk dat mijn ouders er waren dus er hoefde geen vervoer geregeld te worden naar België maar als dat nodig had geweest was dat geregeld.

Ik heb dus wel wat nare ervaringen gehad op die camping in Zuid-Frankrijk maar dit lag buiten de schuld van Vacansoleil, zei hebben mij goed begeleid en opgevangen. In België kwam ik op een grotere camping terecht met meer collega’s en heb ik nog een leuke laatstse maand gehad.

Qua verzekering, reis en salaris is Vacansoleil ook erg aan te raden. Je heenreis word betaald en als je een maand blijft (geloof ik) word je terugreis ook betaald. Je word verzerkd bij de Europeesche waardoor je goed verzekerd op reis kan. Het salaris hangt af van de camping en het land waar je gaat werken. Het is namelijk zo dat de camping jou betaald en niet de organisatie vacansoleil. In Frankrijk verdiende ik aardig wat: ik heb in 5 weken 1100 euro verdiend en had gratis onderdak, voor mijn maaltijden moest ik wel zelf zorgen maar ik kreeg elke dag vers stokbrood toegestopt en ook vaak nog een avondmaaltijd. Ook dit is per camping anders: op sommige campings krijg je je maaltijden, op andere campings moet je ze zelf verzorgen.

Wat ik prettig vind aan Vacansoleil is dat je zelf aan kunt geven wat je wil: grote/kleine camping, veel/weinig collega’s, land, soort werk etc. en zij gaan zoeken naar de vacature/locatie die het beste bij jou past. Je hebt in principe een vast contact persoon waar je je sollicitatiegesprek mee hebt maar ook die gedurende jou werk periode contact met je houd en jou aanspreekpunt is. Als diegene er niet is word hij/zij vervangen door een collega. Ook wanneer je in het buitenland zit word je niet aan je lot over gelaten: er komt zoiezo 1x in de periode dat je er bent iemand langs en als ze in de buurt zijn vaker. Ik heb totaal 3x iemand gezien die komt kijken hoe t met je gaat, etc.

Kortom: een top zomer met wat obstakels maar al met al een geweldige ervaring en goede begeleiding!

Welke vereisten moet je hebben? Qua taal etc?
Is er een mogelijkheid om de site in het Nederlands te lezen?

IK heb vorig jaar via arke/tui gewerkt in Egypte. Echt ik heb nog nooit zo’n goede accomodatie gehad, top eten en ja… slecht salaris. Maar goed, het kost ook niks. Eten, drinken, huisvesting, zorgverzekering, vlucht, alles wordt betaald. Ik heb ook een zomer voor eurocamp gewerkt, daar werk het allemaal anders. Hier wordt de reis wel geregeld maar dat was gewoon ***