Wij willen als gezin, vertrekken naar Canada, indien mogelijk nog dit jaar.
Financieel hebben we alles voor elkaar, en een goedgekeurd joboffer verwacht ik deze maand.
Ik had gedacht eerst op een Working temporarily visa te werken omdat dat nu eenmaal sneller gregeld is, en dan daarna in Canada zo snel als het moet of kan Pr aan te vragen.
De verwerkingstijden na aanlevering van een compleet dossier in Berlijn zijn op dit moment best snel.
Is dat uiteindelijk ook zo? wie heeft ervraring?
Ik kom te werken als onderwijzer op een private school, wat weer voordelen heeft t.o.v de Ontario teacher licences, zij mogen namelijk zelf beslissen of ze iemand met of zonder licencie aannemen.
License of niet, vaak is het wel handig om diploma’s te laten vertalen/Canadese equivalenten aan te vragen.
Tijdelijke werkvergunningen zijn inderdaad meestal wel snel te regelen en kosten 150$ per persoon. Alleen nog kijken hoe dat voor de kinderen gaat werken, zij moeten immers ook een temporary residence permit hebben. Meestal is dat een aanvraag als ‘dependents’.
Yukon2011 heeft zo’n procedure gedaan. Niet de tijdelijke permit, maar hij heeft gewacht op de PR-afhankelijk. Volgens mij toch wel 2-3 jaar mee bezig geweest, als ik het mij goed herinner.
Kijk ook naar Provincial Nominee Programs, die gaan meestal sneller. Na 2 jaar temporary permits, kun je gebruik maken van de Canadian Experience Class. Er zijn dus meerdere wegen die naar Rome (Canada) leiden.
In priveschole nis het inderdaad mogelijk zonder license les te geven maar hier in BC hebben ze wel een quota van docenten die een license moet hebben. Het is hier dus niet ongelimiteerd en hebben dus altijd voorkeur voor iemand met license omdat het hen weer vrijheid geeft voor de volgende vacature.
Ik weet niet hoe het in Ontario is trouwens.
PS: Ik ben geen ajax fan die van kampioen zijn geworden maar met post nummer 100 heb ik ook 3 sterren op mijn profiel
PPS: Nee Jurjen ik ga met jou de competitie niet aan, meer dan 4100 berichten, poeh he, zie je Quebec nog wel eens?