Gezin op wereldreis

Hallo allemaal,

Wij zijn een reislustig gezin en hebben samen al een gave wereldreis mogen maken. (Www.craats.waarbenjij.nu) Landen als UAE, New Zealand, Figi islands, Australië, Vietnam, Malaysia, Singapore, Switserland hebben we in 7,5 maand aangedaan. Ook hebben we nog kortere reizen gemaakt met de kids, waar klimmen, trekking en wintersporten centraal staan.

Voordat wij de kinderen kregen hebben mijn man en ik veel gereisd, Nepal, India, Indonesia, USA, Canada, Sri Lanka, Maldives, Egypte, Israël, Iceland, New Zealand, Australia, Laos, Cambodia, China, Mongolia, Russia, Thailand, Costa Rica, Hawaï, Sweden, Norway, Finland, Denemark, Germany, Austria, Spain, Portugal, France, Malta, Italy, Slovenia, Croatia, Luxemburg, England, Shetland Islands, Belgium, Tjech Republic, Switserland. Ik denk dat dit de landen zijn…

Nu staat er weer een wereldreis op de planning, hoewel we een uitdaging hebben met de leerplichtambtenaar.

Het plan is om een half jaar tijdelijk te vestigen om te ‘wonen’, werken en school gaan (leerplichtambtenaar weer blij). Het moet in een English speaking country zijn, omdat wij onze kinderen graag de Engelse taal willen bijbrengen. Handig voor de toekomst en internationalisering van Nederland.
Ik ben nog op zoek naar tips voor een tijdelijk werkvisum voor bijvoorbeeld New Zealand, Canada.

Vervolgens willen wij 6 maanden rondreizen door Zuid Amerika. Daar zoek ik nog tips voor wat handig is om te doen. Camper kopen, of vliegen en auto huren, campinguitrusting mee of juist niet. Veiligheid en kinderen. Met andere woorden, wie heeft ervaring om met jonge kinderen (10 en 8 jaar) te reizen door South Amerika.

Hoi Sandy, welkom op Wereldwijzer! Ik zie dat je de weg naar ons Wereldreis forum al hebt gevonden, dan komt het vast goed.