Wie gaat er mee op wereldreis (circa sept 2009, 1 jr)

Hey you!
Ik ben een 26 jarige reislustige jongedame en wil dit jaar een wereldreis van ongeveer een jaar gaan maken.
Ik doe dit het liefst met een reisgenoot m/v. (24-35 jr)
Wat ik graag zou willen zien:
Zuid-Amerika (o.a. Peru, Bolivia, Argentinie etc),
New Zeeland of Australie (wellicht wel even werken daar)
Azie (o.a. Nepal/Myanmar)
& Afrika.
Qua vertrekdatum staat nog niets vast, ik wil ergens vanaf september 2009 weg.

Wie spreekt dit aan? Mail me eens!! of voeg me toe op hyves http://joycevanbrosten.hyves.nl

Groetjes Joyce

Heey!

Je plannen klinken goed! Ben zelf momenteel nog druk bezig met afstuderen en heb daarna geen zin om meteen de ‘werkende’ wereld in te stappen… Een tijdlang reizen heeft zeker m’n voorkeur en wil graag medio september naar Latijns Amerika (i.i.g. Brazilie & Argentinie) en daarna door naar Australie (Melbourne) en Azie! Ben 24 jr. dus pas gelukkig nog net binnen de doelgroep :slight_smile:

Ohwja, heb je ook al op hyves kunnen vinden!

Grtz Leon

Hoi Hoi
Die plannen heb ik ook! :wereld:
Ik ben 25 en werk nu 4 jaar in het onderwijs. Volgend schooljaar wil ik een jaar stoppen met werken om te reizen. Ik wil heel graag naar Zuid-Amerika, Afrika en Azië.

groetjes Janneke

hey,

ik ben van plan een wereldreis te maken afhankelijk van de reis gezel tot 5 jaar durende
hieronder beschrijf ik het een beetje

ik ben van plan een wereldreis met een landrover te maken en zoek een reisgezel die van avontuur houd

men bedoeling is te vertrekken uit belgie einde dit jaar de datum staat nog niet vast ben zelf nog met allerlei voorbereidingen bezig

het voertuig
is een landrover 109 S3 van 1976 die ik momenteel volledig aan het reviseren ben
en ga opbouwen voor deze trip
waarom? 2 voertuigen bestaan er voor zo’n trip landrover en toyota landcruiser altijd oudere types omdat deze low tech zijn overal (zelf) te maken geen electronica die stuk kan of moet vervangen worden

tijdsduur
is me nog niet duidelijk afhankelijk van de reisgezel die ik vind maar zal niet korter zijn dan 1 jaar
ik denk persoonlijk aan 5jaar minimaal nodig te hebben om de wereld rond te geraken

vertrek richting
ik dacht richting afrika te vertrekken en van hieruit de wereld in, eerst het eigen vaste land volledig rond te gaan, dan een oversteek te maken met een container boot naar australie (ik denk hier +/- 1jaar nodig te hebben om een stukje te zien) van hieruit naar amerika terug met een containerboot

geld (middelen)
mijn budget is beperkt maar haalbaar
ik plan eigenlijk te reizen en waar nodig te werken er zijn landen waar dit mag (of zelfs moet (australie)) somige plaatsen word het gedoogd en in somige is het verboden. afhankelijk de route en vriendelijkheid van de bevolking zal er langer gebleven worden.
aangezien er geen luxe bij mij is is het geld dat nodig is beperkt.

culturen
het is bij mij de bedoeling culturen te ontdekken en het werken in verschillende gebieden zal het onderdompelen in deze cultuur vergemakkelijken
voor mij gaat de reis niet om wereldwonderen te zien eigelijk zou ik deze zoveel mogelijk willen mijden en gewoon de schoonheid van de natuur, de reacties van mensen bestuderen, de menselijke drive onderzoeken.

avontuur
daar moet je niet aan twijfelen wat misschien wel een nadeel is geen luxe (in sommige reacties vragen ze hiernaar) een landrover als huis voor een langere periode houd in beperkte plaats, weinig comfort, geweldig avontuur en opgenomen worden in de omgeving.

een beetje prettig gestoord
dat ben ik, maar misschien nodig voor zo’n reis
ik ben sven stenten
woon te antwerpen
geboren 1982
mijn studies landbouw en kunstsmid
Groetjes

sven

meer info?

svenstenten@hotmail.com