Onze overweging voor de boot van kiel naar Oslo of van hirthals naar Stavanger was dat we dan juist een rustmoment inpassen in onze heenreis. Als we naar kristiansund varen en dan naar Stavanger wordt het een lange reisdag? Of heb ik dat mis?
we willen nu de 5e juli heenreizen. En de 23e terug naar Denemarken waarna nog 3 nachten daar voor legoland.
Ik heb de route zelf (nog) niet gereden, maar gezien de afstand van 200+ km en de mijn andere bekende wegen, kan het zomaar zijn dat je een uurtje of 5 onderweg bent. Misschien kan Theiz dit bevestigen!?
Poeh, hoe lang was dat ook alweer. Ruim 5 uur kom je inderdaad wel aan. Dus wat rustmoment inbouwen is het zeker een goed plan. Zelf zou ik dan gaan voor Kiel - Oslo. Mooie overtocht en je stapt redelijk dicht bij huis op. (Kiel of Hirtshals scheelt best een stukje). Tevens is de overtocht Kiel - Oslo bij slecht weer wat aangenamer omdat je beschutter vaart. (In ieders geval geen westkust Noorwegen.)
we gaan toch met de vouwwagen. Het kost dan wel meer tijd voor het op en af breken maar dan hoeven we nog nagenoeg niets te boeken en hebben we meer vrijheid.
We gaan van kiel naar Oslo en vandaaruit naar vang. Dat ligt redelijk centraal en genoeg uitstapjes in de omgeving en vandaaruit kijken we hoeveel werk het is, ik ga ervanuit dat we een dag of 5 wel in vang blijven. Gelukkig hebben we een dag extra want een studiedag op de laatste schooldag waardoor we een dag eerder kunnen vertrekken. Vandaaruit richting geiranger en daarna omlaag. Terug via kristiansand. Dan een paar dagen legoland.
Je zou kunnen overwegen iets verder te rijden richting Gaupne (ipv Vang). Daar is in de omgeving vrij veel leuks te doen. Hebben daar in de buurt wel leuk gestaan paar jaar terug. (Simpele camping, maar wel oke.)
Vanaf Gaupne kan je ook nog even tijd maken voor de Nigardsbreen gletjer wellicht?
Overigens is de afstand van Vang naar Geiranger wel een flinke hoor maar als je er een dag reizen voor telt is het wel te doen.
Wij rijden dit jaar vanaf Olden richting Fagernes in 1 dag (iets korter).
Jotunheimen zijn erg mooi… Denk dat de kinderen wellicht nog te klein zijn maar de tocht “Besseggen” in de Jotunheimen is misschien wel de mooiste welke ik ooit gelopen heb.
Boottocht kiel Oslo is geboekt. Ook de terugreis staat nu vast: stavanger-hirthals. Rest staat nog open. Autopass is geregeld. Nog een weekje en dan zijn we klaar om te vertrekken.
Weet niet of ik het al gezegd heb maar vergeet niet om bier/wijn mee te nemen als je dat lekker vindt. Das daar erg aan de prijs dus voorraad kan geen kwaad!
Dat kan Cor maar als je graag een biertje drinkt moet je dat meenemen, want dat is gewoon duur. Je kunt zeggen dat het met fris ook gezellig is maar dat is totaal niet van belang want dat is gewoon betaalbaar.
Ik geef gewoon advies, wat mensen gezellig vinden bepaal ik niet.
Waarom juist bier of wijn? Het kan toch ook gezellig zijn met koffie, thee, frisdrank en vruchtensap met lekker gebak? Is het zo erg om een paar weken zonder bier of wijn te zitten?
Er ging iets mis. Ik dacht, dat mijn reactie niet doorgekomen was. Daarom heb ik het opnieuw gedaan.
Ik probeer mensen ervan te overtuigen dat je zonder alcoholhoudende dranken ook een leuke vakantie kunt hebben. Als men desondanks toch bier of wijn wil nuttigen, kunnen mensen die inderdaad beter zelf meenemen.
Het Noorwegenforum is niet de plaats om mensen er van te overtuigen wel of geen alcohol te drinken. Dus laten we het bij adviezen over Noorwegen houden. (En daar is alcohol nu eenmaal erg duur.)
Hoi, kijk eens op chrisendees.waarbenjij.nu (type dit in je adresbalk van internet explorer) wij zijn nu bijna drie weken thuis en hebben een prachtige route gereden door Noorwegen. Wegnummers en zo staan erbij! Het is niet helemaal de route die jullie rijden maar wel bepaalde stukken! Campings staan er ook bij vernoemd.
Vooralsnog zijn we in vang geweest, dombas, geiranger, sogndal en nu in eidsdal. Veel pech gehad ( auto stuk, vervangende auto)
maar oh wat een prachtig land! Elanden gezien. Nu nog rendieren spotten en ons avontuur is compleet.
Auto stuk das k#t op vakantie! Maar fijn dat het bevalt! Tis inderdaad een fantastisch mooi land! Elanden zijn trouwens moeilijker te spotten dan rendieren dus goede spot!