Gezellig reismaatje gezoch Australië (of N-Z) periode april 2009 (1 mnd tot 2 mnd)

Hallo!

Ik weet nu zeker dat ik wegga, ik zit alleen nog te twijfelen tussen Nieuw Zeeland en Australië. Ik ben van plan om begin april / half april 2009 te vertrekken en dan zo’n maand tot 2 maanden te blijven. (ik had eerst ook als optie Zuid-Afrika, maar voor wild-life avondturen een van de slechtste periode om te gaan geloof ik, en het is ook vrij prijzig allemaal en je bent min of meer verplicht een groepsreis te boeken)
Maar…ik wil wel optimaal kunnen genieten van het weer. Nu lees ik dat het weer in Nieuw Zeeland rond april / mei wat minder wordt. Auckland is dan het beste. Nu hoor je mij niet klagen hoor als de temeratuur rond de 20 is. Australië doet het alleen op veel plekken beter rond deze periode…

Ok. Een korte samenvatting:
Vertrek medio april 2009 - duur ongeveer 4 tot 8 weken.
Ik vind het leuk om te gaan met relaxte mensen…en dat houdt in…gezelligheid, geen dominant gedrag, het beste uit de lowbudget halen (niet te luxe, want dat kan ik niet betalen!), lekker actief (bijv. flink wandelen, zwemmen, cultuur opzoeken, parachute springen), lekker luieren (gewoon niets doen…genieten…lezen…muziek luisteren…kletsen).
Man / vrouw, duo of met meerdere personen maakt me helemaal niets uit.
Ik ben zelf:
Rustig, een roker, een (stille) genieter, fotografeer graag (wie niet :-)) en af en toe een lekker wijntje of wat anders meer dan prima!! (en nee ik wil me niet alle avonden klemzuipen). Ben in voor het stadsleven en in voor de vrije natuur er omheen.

Als je ook zin hebt en niet geheel alleen wilt zijn een van deze 2 landen wilt bezoeken voor mijn aangegeven perdiode…laat het me weten, want ik hoor het graag!!

Stephanie

Hoi Stephanie,

Ik heb al geboekt voor ongeveer dezelfde periode alleen dan voor 1 maandje: 6/4 heen naar Sydney en 2/5 terug van Brisbane. Mijn plan is om vanaf Sydney de oostkust richting het noorden te volgen, tot aan Cairns. Misschien als reisplannen het toelaten nog even richting de outback, maar dat ligt er gewoon puur aan het feit hoe het allemaal loopt ter plaatse. Klimaat aan de oostkust is dan prima voor de tijd van het jaar (tussen de 20 en de 30 graden).

Qua reisideeen en instelling zijn er veel dingen waar ik me helemaal in kan vinden :slight_smile:

Groetjes en mss tot ziens

,

Maurice

Hallo Maurice,

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit wat het wordt…Nieuw Zeeland of Australië. Ik kom er nu ook eigenlijk pas achter hoe groot Australië wel moet zijn haha. Het wordt ook aangeraden om een deel te zoeken die je interessant lijkt en dat eerst te verkennen. Misschien dat ik wel een vlucht neem een paar weken NZ en een paar weken Australië om toch een beetje allebei te hebben meegemaakt. Maar ik wil in ieder geval april vertrekken en ruim een maand te gaan.
Bedankt voor je bericht & wie weet!

Groetjes Stephanie

Hoi Stephanie,

Ik ben van plan om eind maart / begin april naar Australie te gaan. En dan van Sydney naar Cairns te bacpacken, het mooie weer tegemoet :hihi:. Ik kan me goed vinden in jouw reisplannen en reisinstelling. Zelf wil ik ook graag low-budget rondtrekken zonder een vaste planning. En af en toe iets actiefs, zoals raften, soms dus ook rustiger aan (bezoek van Fraser Island lijkt me mooi!) of iets er tussenin, leren surfen bijvoorbeeld.

Lijkt een Bushwalk je mooi? Een paar dagen door het regenwoud trekken lijkt me mooi, of je kunt natuurlijk ook een 4WD huren.

Eventueel wil ik ook nog naar Alice Springs, zodat je ook iets van de outback ziet. Weet je al of je naar Nieuw-Zeeland wil?

Ik heb er wel een tijdje over getwijfeld of ik naar Australie zou gaan, maar zo’n kans krijg je niet vaak, ik ga het dus gewoon doen.

Ik zou het leuk vinden om een reismaatje te hebben!! ook al is t eventueel maar voor de eerste paar weken.

O ja, nog iets over mezelf. Ik heet dus Niek, ik ben onlangs 22 geworden en ik heb mn opleiding net afgerond. In principe heb ik tijd om tot eind augustus rond te trekken en ik ben al druk bezig met het regelen van mn visum.

Groetjes Niek

IK ben ook van plan binnen nu en 1 maand naar Australie te vliegen.
Wat ik nu in gedachte heb ik naar MElbourne vliegen.
Daar een auto huren en dan in een maand naar Sydney te rijden (sneller kan ook ) maar dan omgeving Sydney nog uit bezichtigen
In totaal denk ik 6 tot 8 weken in Australie te blijven.

Ik zou het wel leuk vinden iemand te vinden die mee kan reizen (vooral Melbourne-Sydney) omdat je dan de kosten van de camper huren kunt delen.
Ik had laatst gekeken naar een wicked van, 35 dagen was voor 2 personen ond de 500 euro!

Ik ben 23 jaar, net afgestudeerd en nog niet echt klaar om te gaan werken. Daarom wil ik nu van de gelegenheid gebruik maken om mijn droom reis te maken.

Hey hallo,

Ik zie nu pas dat ik nog meer berichtjes heb ontvangen voor deze topic. Nooit een mail erover ontvangen…maar goed…thanx! Ik heb inmiddels al lang besloten dat ik toch voor Nieuw Zeeland heb gekozen…13 april tot 23 mei ben ik in NZ!!

Australië komt zeker wel een ander keertje…have fun!

Gr, Stephanie