Hallo,
indrukwekkend die verhalen/vragen over een jaartje Australie, maar ik ga gewoon voor (uitgestelde) zomervakantie en dan ook nog maar 3 weken…
Het is nu eenmaal niet anders.
Twee snelle vraagjes
werkt een (triband) mobieltje daar Down Under (eastcoast) ?
kan je met Postbank pasje pinnen (“Maestro”) ?
Ik ga in november, rij van Cairns naar Melbourne. De rest v/d vragen komen binnenkort als ik me ga inlezen in een reisgids en online.
grt
Ruud
In drie weken van Cairns naar Melbourne?? Good luck, je bent dan echt de hele tijd “on the road”. Trouwens, ik denk dat je pinpasje best hier werkt. Maar hoeveel dat per transactie kost kun je het beste even checken bij je bank. Veel plezier!
Hoi, bedankt.
On the road= no problem (no worries!).
Zo reizen we ook vaak in de US, hoewel we ook liever 4 weken voor dit plan hadden uitgetrokken; misschien een volgende keer…
R
No problem. Trouwens nog even over de mobiele telefoon. Ik denk niet dat je problemen hebt om die hier te gebruiken (ofschoon in sommige natuurgebieden de “coverage” niet fantastisch is maar dat is te begrijpen).
Als je toch problemen mocht hebben, kun je altijd een prepaid sim kopen en die in je Nederlandse GSM stoppen. Zo doen mijn ouders het als ze me hier komen opzoeken.