In de voorbereidig van onze reis door o.a. Vietnam heb ik dankbaar gebruik gemaakt van dit forum en de expertise van Ton. Bij deze laat ik, op zijn verzoek, even weten hoe onze reis gegaan is.
Allereerst heeft Vietnam echt wel een beetje mijn hart gestolen. Echt een fantastisch land! De cultuur, de vriendelijke mensen, het lekkere eten en vooral de prachtige natuur! En natuurlijk interessante geschiedenis. Vietnam heeft het allemaal. Eerder hoorde ik van veel mensen dat de mensen in Vietnam niet zo hartelijk zouden zijn, maar ik heb daar niks van gemerkt. We hebben een aantal hele toffe plekken gezien en we hebben een hele gave reis gehad!
Onze route is uiteindelijk geworden: Hanoi - Ha Long Bay - Sapa (wauw!) - Ninh Binh - Phong Nha (bizar mooie/grote grotten) - Hué - Hoi An - Da Lat - Ho Chi Minh City - Mekong Delta. Vanuit de Mekong delta zijn we per boot Cambodja binnen gegaan. Als we alleen Vietnam aan zouden doen, zouden we ook naar Phu Quoc geweest zijn. Maar nu zitten we op Koh Rong
Voor een gave drie(of twee) daagse tour door Ha Long Bay heb ik wel een goede tip voor een tourbureau. In Da Lat deden we een dagtour met de Easy Riders, wat echt heel gaaf was. Van hem heb ik contactgegevens, mocht iemand geïnteresseerd zijn. Phong Nha vond ik ook geweldig. De grotten zijn overweldigend en het stadje relaxed en klein. Sapa was m’n favoriet. Met de Sapa Sisters op pad geweest, zeker een aanrader!
Ik kan wel blijven doorgaan Maar jullie begrijpen het nu wel denk ik! Mocht iemand vragen hebben, stel ze gerust!! Mocht je het leuk vinden onze reisverslagen te lezen, ik heb een reisblog (maar volgens mij mag dat niet zo in een bericht, dus pm me daarvoor). Voor wie twijfelt over Vietnam: doen!!
Helemaal bedankt voor je feed back.
Fijn om te lezen dat Viet Nam je helemaal bevallen is; had ik stiekem wel verwacht (-:
Wat ik helemaal goed vind aan je bericht is dat ze je vragen mogen stellen.
Ik zit nu wat krap in mijn tijd, dus wanneer je wat tijd over hebt en zin kan je misschien wat vragen kunnen beantwoorden op de site aub.?
Bedankt Ton! Ja natuurlijk wil ik helpen! Ik zou mezelf nog niet deskundig noemen Maar als ik ergens een antwoord op heb, zal ik het zeker latem horen.
Bedankt Kootje! Tof dat jullie ook naar Vietnam gaan, ik heb je een pb terug gestuurd.
Hallo Herma,
Wat ik kan lezen hebben jullie een fantastische reis gehad. Wij hopen dat we evenveel plezier gaan hebben in Vietnam, we vertrekken 4 maart 17 en blijven tot 24 maart. Jullie hebben het zelfde traject gedaan als wij willen doen. Van Hanoi naar Saigon. In je verhaal staat dat je enkele contact gegevens hebt met een goede ervaring. Vooral de cruise in Halon Bay, er zijn zoveel aanbieders dat we geen keus kunnen maken.
Jullie hebben een goede ervaring met een aanbieder, kan je ons de contact gegevens van deze doorgeven want dat zou ons al een stuk helpen.
Alvast hartelijk bedankt.
Hi Herma, oh wat een heerlijk bericht. Heb je reisblog al via een eerdere pb ontvangen, ga snel nog eens kijken of je al tijd voor aanvullingen hebt gehad. Leuk, leuk, leuk #zininmaart2017
Groet, Ingrid
Hoi Herma, wat fijn dat je zo postief bent na je vakantie!
Waar kunnen we je reisblog vinden?
Ik zit nog in dubio over sapa…
Jij hebt er blijkbaar erg van genoten hebt, dus ik ben erg benieuwd naar je ervaring!
Hubke, wij hebben Halong Bay gedaan met Friends Travel Vietnam. Wij namen de budger cruise, drie dagen twee nachten, voor 135 dollar. Ze bieden ook nog andere aan, je kunt kijken op hun site. Wij zijn toen gewoon op het kantoor binnengelopen in Hanoi. Hele fijne service!! Ik had ze ook getipt gekregen
#@Ingrid, veel updates over Vietnam niet! Wel over de rest vd reis (zitten nu in Nieuw Zeeland) Maar dat komt wel als we weer terug zijn, dus houd de site in de gaten (of via facebook)!
@Sonicc Mijn reisblog is www.2feelfree.com. Het noorden met alle rijstvelden vond ik echt een hoogtepunt! Hoefr niet perse Sapa te zijn, maar ik zou wel sowieso iéts in het noorden doen!
Heb net je blog weer gelezen! Wat een verhaal, maar wat fijn dat jullie vervangend vervoer hebben en weer kunnen gaan reizen. KAikoura zal altijd speciaal voor jullie blijven.