Geweldige Nederlandstalige gids voor excursies

Vervolg…

• Woensdag voorzien om de Giftun Eiland trip te doen, we werden 's ochtend opgehaald door een op “Vin Diesel” lijkende instructeur. We worden voorzien van een snorkel uitrusting en kunnen aan boord gaan om de tocht op de Rode Zee aan te vatten. Onderweg geeft de Duikinstructeur, die tevens Redder is de nodige uitleg en signalen om elkaar later in het water te begrijpen. Er is een cameraman en fotograaf aan boord, waarbij de fotograaf van iedereen een fotoshoot in elkaar zet. Genietend van het prachtige weer en kalme zee varen we verder naar het eerste koraalrif. De boot wordt verankerd en we kunnen onze uitrusting aandoen waarna we in het water gaan. Stond er zelf wat sceptisch tegenover, doch éénmaal in het water en je rond het koraal zwemt kan de verbazing niet op van alle moois dat je daar kan bewonderen. Na zo’n 45 minuutjes weer aan boord gaat het richting tweede koraalrif waar de instructeur een murene gaat voeren en uit z’n hol lokt om hem zelfs te aaien ! Trip is nog niet afgelopen want er wordt nog een derde koraalrif aangedaan waar het vrij snorkelen is. Hierna wordt er een uitgebreide en uiterst lekkere lunch geserveerd op de boot die richting Giftun Eiland koerst. Overstappen in een kleinere boot die ons op het eiland afzet waarna we een uurtje vrije tijd mogen vullen op het strand, zwemmend of snorkelend in het blauwe nat. Hierna gaat het weer richting Hurghada waarbij we reeds onder elkaar ideeën aan het vormen zijn om weer terug te keren om eens te duiken in de prachtige onderwaterwereld. Zoals we ondertussen gewend zijn ontvangen we later die avond een smsje van Ahmed voor de volgende dag en de vraag of deze dag goed verlopen was. Kunnen niet anders zeggen dat het weerom een onvergetelijke ervaring was en weerom prima geregeld !

• Donderdagochtend komen we uit het hotel en wie staat er nu reeds op ons te wachten ? Mustafa onze privé chauffeur die ons richting Luxor gaat voeren. Onderweg telefoontje van Ahmed die weerom bezorgd is over het verloop van de trip, terwijl alles gewoon perfect verloopt ! In Luxor pikken we de Nederlandstalige gids Ibrahim Rizk op en gaat het richting Vallei der Koningen. Uiterst bedreven en met veel passie worden we uitgebreid verteld over de Egyptische historiek en bezoeken we 3 graftombes die onze gids aanraad. Op het voorstel om via een motorboot de Nijl over te steken naar de Tempel van Karnak welke 5 minuten zou duren ipv met de auto die er 45 minuten zou overdoen moesten we niet lang nadenken. De wind op de Nijl bracht wat verkoeling in de warmte van Luxor en was uitermate welkom. Ook hier weer geeft Ibrahim met veel passie z’n kennis weg over de tempel van Karnak, alles in perfect nederlands. Na dit bezoek is het tijd voor de luch in buffetvorm, voor ieder was er wel wat te vinden. Tijdens de lunch hebben we met de gids enkele voorstellen besproken die we nog konden doen en konden we een keuze maken wat we nog zouden doen. Er werd besloten om met de motorboot verder op de Nijl te varen richting Bananen Eiland, beetje natuur zou een mooie afwisseling zijn tegen al het zand dat we ondertussen achter de kiezen hadden. Prachtig boottochtje en het eiland was een plekje dat rust en sereniteit uitademde, wat een verademing tussen al het toeristengeweld op de meest bezochte plekken. Hier gaf onze gids weerom de verklaringen en uitleg over dingen die we zagen, steenbakkers oventjes, duiventil en watermolen. Uiteraard is de naam niet gestolen en loop je tussen de bananenbomen, suikerriet en groene natuur. Na de wandeling zitten we nog even samen in de “bar” waar we een schaal bananen ter veroberen krijgen met een plaatselijk drankje. Hebben we nog een gezellige babbel met de gids waarbij we ook weer wat opsteken van de cultuur en gebruiken in dit land. Email adressen wisselen van hand en we hebben ook hier weer een vriend bij die we niet vlug zullen vergeten, bedankt Ibrahim voor de geslaagde dag te Luxor. Net voor we vertrekken worden we zelfs nog voorzien van een voorraad drinken die Ibrahim snel koopt in een winkeltje, klasse man ! Op de terugweg wordt duidelijk dat ook hier onze privé chauffeur de nodige kennis van z’n route heeft, zelfs in het pikkedonker weet hij elk putje, elk obstakel van de dik 300km lange route te omzeilen. We worden veilig en wel, netjes op tijd afgezet voor het hotel, bedankt voor de rit Mustafa ! Ook weerom 's avonds een smsje voor de laatste trip van Ahmed, de week zit er bijna op en we hebben ons geen minuut verveeld. Alles prima geregeld en tot in de puntjes verzorgd !

• Vrijdag kunnen we een beetje langer uitslapen en worden we rond 11u opgehaald voor de Submarine trip, met een busje richting inscheep plek waarna we op een boot naar het submarine station worden gevaren. Zoals we reeds gezien hadden met de snorkeltrip was het hier ook volop verbazing over de pracht van onderwater wereld die je te zien krijgt, zelfs op 25 meter diepte zie je alles nog klaar en duidelijk. Een duiker zorgt er tevens voor dat er een enorme school vissen rond de submarine blijft zwemmen en zie je een grote diversiteit van visjes en vissen. Na een uurtje keren we weer naar de oppervlakte en met de boot weer richting land. Een niet zo lange doch geslaagde uitstap met een onderwater avontuur dat ons ook nog lang nablijft.

Om af te sluiten kunnen we enkel onze dank betuigen aan Ahmed Khalil en z’n team die ons een onvergetelijke week bezorgd hebben en veel van Egypte hebben laten zien. We kunnen en zullen je zeker aan iedereen aanbevelen die naar Egypte wil reizen, je weet waar je mee bezig bent en de klant is bij jou nog steeds nummer één. Daarom dus wil je een onvergetelijke en avontuurlijke vakantie beleven in het aangrijpende Egypte kijk en boek even op www.goedkopevakantiesegypte.nl. Wij komen er zeker nog terug !

Bedankt Ahmed, groetjes van Eddy & Annemie.

1 like

Graag geef ik mijn ervaringen weer van de 22 daagse crusie die ik op 15 maart 2013 heb gemaakt in het Midden-Oosten. In Egypte, de masterpiece van mijn crusie hebben wij aangemeerd in drie havens te weten : Safaga, Sharm El- Sheikh, Sokhna. Op de terugweg hebben wij via het het Suezkanaal de doorvaart gemaakt naar de Middellandse Zee. Bijzondere dank voor de excellent shore-excursions in Egypte. Ik ben zeer blij en dankbaar dat ik via www.goedkopevakantiesegypte.nl mijn excursies vanuit Nederland heb kunnen organiseren. Ik heb jullie zeer positieve reviews gelezen en dat voor mij de allerbelangrijkste overweging om mijn shore-excursions bij jullie in te kopen. Wees trots op jullie bureau want voor mijn vertrek heb ik twee soortgelijke bureau’s gemaild en zij konden mij geen maatwerk leveren. Ik heb het Sint Catharinaklooster, Dahab, De Red Submarine, De Piramides van Giza met een zeer succesvolle photo-shoot op een kameeltour, de Papyrus demonstratie, De Bazaars kunnen bezoeken. Ik ben buitengewoon tevreden over de communucatie, de afstemming, de slagvaardigheid, de bereikbaarheid, de veiligheid, kennis en inzicht die ik heb verworven over Egypte. Wat mij aanspreekt is de passie waarmee jullie je werk doen om toeristen in een zeer kort tijdbestek heel veel bij te brengen over jullie fantastsich land. Ik heb met name Mohamed Samara als een zeer bedreven en kundige Tour Guide ervaren. Tijdens de excursies was er tevens ruimte voor humor en hebben story’s uitgewisseld. De passie, de humor, de vrolijkheid hoe jullie je werk doen is voor mij de kers op de taart. De vaardigehden van de chauffeurs heb ik zeer op prijs gesteld. Ik blijf met jullie buerau in contact als het aanspreekpunt voor mijn reizen in het Midden-Oosten. Ik heb the time of my life gehad in Egypte. Ik was superblij dat ik nog de laatste afvaart van de Red Submarine, de Sinbad heb kunnen doen. Ik heb veel gereisd maar nog nooit eerder zo’n heldere en mooie zee gezien. Met heel veel enthousiasme heb ik aan mijn cruisevrienden kunnen vertellen over de schitterende excursies. Deel 2 volgt spoedig. Heel veel succes en jullie bureau zal door mij aan elk een worden aanbevolen. Joyce, 28-4-2013. Rotterdam. Nogmaals hartelijk dank. Shaa Allah

Onze rondreis door Egypte tijdens de paasvakantie was de eerste kennismaking met dit land. Samengevat ? We willen terug !! En wat we zeker ook terug doen, zijn excursies boeken via Ahmed ! Zeer vriendelijk, zeer alert, perfect geregeld. We hebben daar ook kennisgemaakt met Mohamed (zijn broer) en Tarik, de gids voor Caïro. En op het einde van de vakantie moesten wij onze vliegtickets (vanuit Hurghada) herboeken wegens een shedule wijziging van Egyptair, hulp ingeroepen van Ahmed en binnen het uur zonder zorgen geregeld! Klasse. Met zulke organisaties is een individuele rondreis doorheen Egypte perfect te organiseren.
Koen

1 like

A wide variety of <a href=“http://www.silkthreads.com/shop/montblanc.html”>mont blanc uk</a> including classic tall, classic small and Bailey Button. TaxAxorma <a href=“http://www.silkthreads.com/shop/montblanckugelschreiber.html”>Mont Blanc</a> A wide variety of <a href=“http://www.silkthreads.com/shop/montblanc.html”>mont blanc uk</a> including classic tall, classic small and Bailey Button. TaxAxorma <a href=“http://www.silkthreads.com/shop/montblanc.html”>mont blanc pens uk</a>

7 mei 2013,
Wij zijn net terug van een droomvakantie in Cairo en omstreken.
Omdat wij, 4 dames van 16,18 , 19 en 50 enorm geintresseerd zijn in de Egyptische cultuur en het doorsnee aanbod via de touropetarors te beperkt vonden ben ik via google naar een gids gaan zoeken die ons op ons culturele avontuur wilde begeleiden.
Door de zeer deskundige Ahmed Khalil leerde wij Cairo en omgeving kennen in al zijn facetten.
Ik wil hierbij aangeven dat wij al eens eerder Egypte - met een nijlcruise- bezochten via 1 van de bekende touroperators en dit nu, door de persoonlijke aanpak van Ahmed en zijn team- niet vergelijkbaar vinden: In een grote groep ben je bijna een “kuddedier” ( die veel betaald) en bij Ahmed wordt je behandeld als een individu en ontmoet je Egyptenaren die werkelijk aardig zijn, ook de handelaren op straat! ( waardoor veel Nederlanders vaak een slecht beeld over Egypte hebben gekregen)
Om u een indruk te geven van onze prachtige reis via Ahmed:
Dag 1: Wij arriveerde op Cairo Airport waar wij door Mohamed, de broer van Ahmed, werden opgehaald en naar het prachtige hotel Mena House werden gebracht ( Ook dit historische hotel –denk aan montgomery en churchill- heeft Ahmed voor ons geregeld) : ’s avonds bewonderde wij de piramide in een light en lumiere show terwijl de sterren fonkelde aan de hemel en er zelfs vallende sterren te zien waren boven de geheimzinnige piramides.
Dag 2: Na een perfect ontbijt reden wij richting de rode en zwarte piramides van Dahsur, De overblijfsellen van de Memphis waar de enorme torso van Ramses en een sfinx te bewonderen is en de allereerste piramide gebouwd door farao Djoser, de trap piramide van Sakkara. De prachtige kleurrijke muurschilderingen in de mastaba ( graf) van de minister van de farao, waarop het dagelijkse leven uit de tijd van de farao’s afgebeeld staat maakte veel indruk op ons.
De ochtend werd afgesloten met een heerlijke Egyptische lunch in de tuin van een restaurant op het platteland.
Dag 3: Wij bezochten het Pharaonische dorp: met een bootje voeren wij door de nijl, langs de route werd op een speelse manier de geschiedenis van het oude Egypte getoond dmv. beelden, later door acteurs die het leven in de oudheid naspeelde door het uitbeelden van ambachten en taferelen. Na de boottocht mochten wij aan land en werden door een gids van dit educatieve park rond geleid. Wij bezochten o.a. de grafkamer van Toetachamon waarvan op dit moment dezelfde tentoonstelling van replica’s in Amsterdam is. Ook hebben wij een museum bezocht waarin de Arabeske kunst wordt getoond.
Dag 4: Weinig toeristen bezoeken de mooie piramides van Meidoun en Hawara, gelegen in de woestijn op weg naar de 100 kmér zuidelijker gelegen oase stad Fayoum gelegen aan het zoute meer van Quaran waar wij lekkere vis aten.De reis door de woestijn is prachtig!
Dag 5: Een bezoek aan de piramide’s van Gizeh mag niet ontbreken. Vanachter ons ontbijt kijken wij iedere dag op naar de indrukwekkende piramide’s , maar éénmaal dichterbij de Sfinx blijkt de hoogte van 1 van de 7 wereld wonderen ons nog meer te imponeren als vanuit ons hotel. ‘s middags met de bus over het beroemde Tahirplein naar het prachtige rode gebouw van het Egyptische museum waar o.a. de indrukwekkende schatten van Toetachamon te bewonderen zijn.Daarna met de wind in de zeilen van de Feloeka over de nijl langs het luxeuze eiland Zamalek, Cairo blijkt een stad vol tegenstellingen: Kronkelige steegjes met geurige kruiden en koperslagers in de soukh tegenover de wolkenkrabbers langs de machtige Nijl.
Ahmed laat ons ’s avonds kiezen: willen wij de beroemde Bazaar in of een moderne shopping mall. Wij kiezen voor het laatste en vallen van de ene in de andere verbazing als wij modern Cairo bezoeken.De avond wordt afgesloten met een heerlijke maaltijd bij Abu Tarek.
Dag 6: Onze laatse dag in Cairo, wij bezoeken het citadel en bewonderen o.a. de moskee van Mohamed Ali. Daarna hebben wij het geluk om een koptisch paasfeest te mogen bijwonen in de zwevende kerk. Een uur later zitten we met Ahmed in de synagoge gebouwd op de plaats waar het kindje Mozes gevonden is door de dochter van de Pharao.Na een heerlijke lunch in de koptische wijk gaan we de bazaar in en bewonderen we de stadspoorten en hebben we een kijkje vanaf de straat- op afstand- op de Noorderbegraafplaats waar mensen wonen in de wachtkamers bij de graven.
Dag 7: Met een traan in de ogen nemen we op het vliegveld van Cairo afscheid van Mohamed, van Ahmed hebben wij de dag daarvoor al afscheid genomen.

Wij kijken terug op een hele mooie reis.
Deze reis is vooral zeer bijzonder geworden door de aanwezigheid van Ahmed ( en de laatste dagen ook zijn broer) omdat Ahmed ons vanuit zijn hart vertelde over de Egyptische cultuur, ons liet proeven en ervaren van het oude maar ook van het nieuwe Egypte. Op een zuivere eerlijke wijze ,vanuit het plezier om zijn gasten kennis te laten maken met zijn prachtige land met een eeuwenoude mysterieuze en misschien wel overklaarbare cultuur .

Wij raden Ahmed en zijn team daarom van harte bij iedereen aan.Het is een groot geluk met hem te mogen reizen.

Langs deze weg neem ik, namens mijn dochters de vrijheid Ahmed en Mohamed te bedanken voor de geweldige dagen in Egypte. Een reis die wij ons hele leven nooit meer zullen vergeten en die wij als een prachtige herinnering zullen koesteren omdat schoonheid niet alleen gezien wordt door het oog maar vooral ervaren wordt door het hart.

Bedankt lieve Ahmed en Mohamed! Wij wensen jullie een mooie reis door het leven toe en hopen jullie wederom in het mooie Egypte te mogen ontmoeten.

1 like

Hallo allemaal,

Net terug uit Egypte, waar we met onze twee dochters van 9 en 5 genoten hebben van een heerlijke vakantie! Ook voor ons heeft Ahmed een mooie, betaalbare reis samengesteld waarbij hij ook rekening houdt met het feit dat er 2 kinderen bij zijn. Voor de kids was het sowieso top om een NL talige gids te hebben, zodat zij Ahmeds verhalen meteen konden verstaan een ook vragen konden stellen. Zij voelden zich meteen op hun gemak bij Ahmed en hebben later in de vakantie nog vaak over hem gepraat. Ahmed heeft voor ons niet alleen excursies geregeld, maar ook hotels en de treinreis van Cairo naar Luxor. Dus in die zin is hij veel meer dan een reisleider. Je kunt hem eigenlijk zien als een lokaal reisbureau. We hebben genoten van onze vakantie daar en kunnen iedereen aanbevelen Ahmed een reis door Egypte te laten regelen voor je. Het was allemaal heel goed geregeld, goede hotels en vooral erg leuk en informatief. Ahmed is te vinden via zijn website www.goedkopevakantiesegypte.nl

Veel plezier als je ook gaat en doe Ahmed dan onze hartelijke groeten! Gaby

1 like

Beste allen,

Heel erg bedankt dat u ons vertrouwen in Egypte,en nogmaals bedankt voor uw mooie reactie over ons www.goedkopevakantiesegypte.nl

Nu kunt u genieten van onze zommer aanbieding en cadeutjes.

Als u met ons excursie naar Cairo of luxor boekt,Krijgt uw namen in silver Cartouch in Hieroghlief.

Als u in Egypte jarig bent en een excursie met ons gebokt naar Cairo en Luxor Krijgt uw naam in Cartouch en papyrus

voor kinderen er is super korting,Families ook

Met vriendelijke groeten
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Ahmed khalil

Reisadviseur:dag:

Wij houden van Nederland en Nederlanders, belgie en belgen

Wij hadden geboekt via www.goedkopevakantiesegypte.nl, en hebben er zeker geen spijt van. Excursies na Cairo en Luxor, afgehaald en terug gebracht van en na El Gouna, alles was goed georganiseerd. Na de gebruikelijke plaatsen as de piramides, koningsgraven, musea, en de tempel in Karnak, zijn wij twee keer over de Nile (Cairo en Luxor) met authentieke bootjes, en hebben wij ook buurten gezien die je als toerist misschien niet altijd tegen komt.

Het nachtelijke Cairo vanuit de Nile was fantastisch, net als de rust op het banana island tegenover Luxor. Bijzonders gewaardeerd hebben wij het 140 jaar oude hotel Mena house, war je ontbijt met zicht op de piramides end het ritje (beetje decadent) met de airconditioned auto tussen de zelfde piramides.
De prijs vonden wij zeer redelijk, en de inzet van Ahmed en zijn gidsen zou je zeker in Nederland niet zo gouw vinden (onvermoeibaar van 5 uur s’ochtends tot middernacht, en dat elke dag).

Ook zeer aan te raden (hadden we niet vooraf afgesproken) was een koetstocht door de Souk van Luxor waar je letterlijk door de winkeltjes rijdt – met enkele centimeters aan elke kant van de koets.

Ik hoop dat wij hiermee kunnen bijdragen Ahmed iets te steunen, hij verdient het echt in deze moeilijke tijden zij beroep te kunnen blijven uitoefenen. Wat ons betreft kan het niet beter. Thank you very much and VERY WELL DONE!

Heb je nog vragen beantwoord ik deze graag.

Thomas & Talitha

1 like

Wij hebben ook 2x gebruikt gemaakt van de aangeboden excursies door Ahmed.
Luxor 1-dag excursie:
Collega Ahmed in Luxor sprak ook perfect Nederlands en vanwege de prive-tour konden we zelf het tempo bepalen. Erg fijn aangezien wij niet bij elk hoekje een lange tijd stil hoeven te staan. De lunch en het transport waren ook prima geregeld, op de juiste tijd opgehaald.
Cairo 1-dag excursie:
We hebben gekozen voor het vliegtuig, dus je maakt op voorhand de ticketkosten alvast over naar Ahmed. Dit is geheel vertrouwd en duurt 'n vijftal dagen voordat het aankomt in Egypte. We hadden een vroege vlucht heen en een late vlucht terug, dus we hebben ons geen moment moeten haasten. Er was zelfs nog tijd om wat van het moderne Cairo mee te krijgen in vorm van een shopping mall, wat lekker verkoelend werkt na een dag sightseeing.

Beide excursies omvatten een groot deel van wat je nodig hebt. Wil je alsnog ergens een boot nemen op 'n rivier (Luxor) of de grote pyramide in (cairo) en de farao mummies zien (cairo), neem dan wel wat extra cash mee aangezien deze niet erbij in zitten. Dit is overigens duidelijk op voorhand vermeldt wat er wel bij inbegrepen zit, maar weet dat je altijd op sommige momenten nog extra’s kunt bijkopen. Dit werd ook heel eerlijk vermeldt of het wel de moeite zou zijn of dat er nog een alternatief was (zoals de kleine pyramide ingaan, wat gratis is).

Dus absoluut aan te raden!

Greetz Anne & Mathijs

1 like

Hoi allen.

Wij willen u bevestigen dat reis in Egypte veilig is en rustig.Hier het leven gaat gewoon door. mensen

http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/
:NETHERLAN:EGYPT::belgium:

28 december 2013; Excursie 1 dag Cairo met vliegtuig.

We hebben een geweldige dag gehad in Cairo, mede dankzij de geweldige gids Ahmed Khalil. Je hebt zeer boeiend verteld in het Egyptisch Museum in perfect Nederlands en daardoor kreeg het veel meer betekenis voor ons. Super!
We zijn zeer blij dat we jou als gids hadden naar de piramiden want inderdaad door de geslepen “verkopers” moet je deze niet zonder gids
bezoeken. Het was geweldig, erg leuke foto’s, de sfinx gezien en lekker gegeten. Je hebt alles zeer goed geregeld en een geweldige gids.
We kunnen deze excursie zeker aan iedereen aanbevelen en als we weer naar Egypte gaan, boeken we weer bij jou voor een van de andere excursies.
www.goedkopevakantiesegypte.nl

Groeten, Gerard en Liesbeth uit Prinsenbeek.

1 like

Eén woord: Topgids!

Ik ben samen met mijn vriendin naar egypte geweest, met enkele excursies erbij waarvan 1 naar Caïro. We zijn hebben zoveel geluk gehad met Ahmed als gids.
Hij spreekt vlot nederlands en weet enorm veel te vertellen, van het museum tot de piramides en van de dodenstad tot de grote bazaar! Ik kan Ahmed alleen maar aanbieden aan iedereen die een perfecte gids nodig heeft in Egypte! Bij onze volgende reis naar Egypte gaan we hem zeker opnieuw nodig hebben voor onze excursies!

Ik heb met Ahmed een Caïro privé tour gedaan vanuit Hurgada met vliegtuig februari 2014 en kan niet anders zeggen dat alles tot in de puntjes verzorgt was, Caïro was aan het opkrabbelen van alle problemen en kan zeggen dat ik weinig merkte van de politieke onrust.
Extra bewaking overal.
Het Egyptisch museum en de piramiden waren overweldigend en de gedrevenheid van Amhed maakten deze dag voor mij een hoogtepunt.
Kortom aanrader.
erwin

Het valt me op dat er een heleboel mensen zijn, die hier een heel verhaal schrijven met een fantastiche aanbeveling. Jammer dat dat voor velen van hen hun enige bijdrage aan dit forum is…

Dag Nunu,

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.

Ik ben heel erg blij voor Ahmed dat men , in deze voor Egypte , moeilijke tijd, iets over hem schrijft en dat er toch nog mensen de moed hebben om naar Egypte te gaan…
Het moet momenteel in Egypte verschrikkelijk zijn om zo’n mooie beroep als gids te mogen uitoefenen als toeristen weg blijven.
De gidsen daar:vaak universitair opgeleide mensen zitten brodeloos thuis.
Ook wij waren daar vorig jaar - een moeder met 3 tienerdochters ( mijn meisjes zijn op Ahmed zijn website te zien) en hebben prachtige tochten met Ahmed gemaakt,het binnenland in, we zijn letterlijk door de schachten van piramide’s gekropen: Onze Djelaba wit van het stof.
Wij hebben een mooie oasis in de woestijn gezien, gemummificeerde schedels die daar lagen.
We aten aan een meer, en zagen het oude en het rijke nwe. Cairo en aten de heerlijke Koshary van Abou Tarek in Cairo. We sliepen in een geweldig hotel naast de piramide , het was tot in de puntjes geregeld door Ahmed en zijn broer.Een droom op op deze manier mijn vijftigste verjaardag te mogen beleven.
Mijn hart bloed dat onze nijlcruise in juli werd geannuleerd en ik ben blij voor Ahmed dat er toch nog mensen naar de wondermooie wereld van het oude egypte gaan en zich niet, zoals ik, laten tegen houden door de afschuwelijke realiteit van dit moment.
Het is fijn dat men blij is met zo’n geweldige man als Ahmed!

1 like

Ik snap wel wat Nunu bedoelt. Op internet kun je iedereen zijn. Ik kan zo 20 accounts aanmaken en zeggen dat ik een geweldige fotograaf ben en dat iedereen mij in moet huren. Maar in feiten maak ik alleen reclame voor mezelf en zit ik misschien wel te liegen.

Als mensen die erg actief zijn op dit forum reclame maken voor iemand, dan ben ik eerder geneigd die mensen te geloven, omdat die een zekere reputatie hebben opgebouwd.

Niks ten nadelen van Ahmed, ik ken hem niet. Als ik zelf iets nodig heb in Egypte regel ik het zelf, óf via Kingfisher tours.

Als ik goed geteld heb zijn er in dit topic 36 leden die maar 1 x hier op het forum iets geplaatst hebben en ca. 9 die 2 x een bijdrage geleverd hebben. Verder heeft Egyptegids ook talrijke malen gereageerd.

Ik denk dat het onwetendheid is. De goedbedoelde reviews komen in een ongeloofwaardig daglicht te staan, omdat we van die mensen nooit meer iets horen. Ik hoop dus voor Ahmed, dat mensen die interessante info over zijn bijdrage aan hun reis met ons willen delen, ook verder deel willen nemen aan het forum, want lid worden doe je toch niet alleen om 1 review te plaatsen?

En Wick, na jouw leuke bijdrage blijf je toch ook vragen stellen of antwoorden geven :wink:

Klopt Nunu!

Ik heb dit geschreven voor mensen die Egypte willen bezoeken en voor de gidsen die het heel moeilijk hebben op het moment, er zit geen commerciële gedachte achter… Ik ben gewoon een Nederlander die de piramides wilde zien… Cheers

1 like