Geweldige Nederlandstalige gids voor excursies

Beste Gasten,

Heel erg bedankt dat u ons vertrouwen om in Egypte te helpen.

Met vriendelijke groeten
WWW.GOEDKOPEVAKANTIESEGYPTE.NL

Zaterdag en zondag 17 en 18 nov. 2012 met het cruise schip Norwegian Jade naar Egypte geweest. Wij meerden af in Port Said en Alexandria.
Een paar weken van te voren hebben wij op Internet gezocht naar de mogelijkheid een plaatselijke gids met vervoer te boeken. We kwamen terecht op de site van Ahmed Khalil.
We besloten contact met hem op te nemen en hebben vervolgens bij hem geboekt voor zowel Cairo, Piramides en Alexandria.
Achmed stond ons op de kade in Port Site, de afgesproken tijd, op te wachten. Hij stelde zich voor in goed Nederlands.
Hij is in het bezit van een licentie van het Ministerie van Tourisme in Egypte en heeft een erkenning van de Nederlandse Ambassade in Cairo Nederlanders goed te kunnen begeleiden.
Een vriendelijke jonge man die op goed georganiseerde manier met de juiste timing ons Cairo en Alexandria heeft laten zien. Wij, zes personen, hebben een uitstekende excursies door Achmed georganiseerd gehad.

Achmed is een aanrader als je een goede en betrouwbare gids wilt inhuren, doen!

Jaap Simon.

1 like

Voor 9 november 2012 hebben wij via internet een dagexcursie vanuit El Gouna naar Cairo geboekt. Twee dagen voor vertrek is Ehab bij ons langs geweest om alles nog even door te spreken. We zijn 's morgens op de afgesproken tijd opgehaald met een prive-busje en zijn naar het vliegveld van Hurghada gebracht. Na een korte binnenlandse vlucht werden wij in Cairo door Ahmed opgewacht. Omdat ons reisgezelschap uit 4 personen bestond zijn we met Ahmed’s auto Cairo ingegaan. Op zich al een hele belevenis om in een personenauto door Cairo te rijden. Ahmed spreekt perfect Nederlands en heeft onderweg naar het Egyptisch museum ons al van de nodige informatie voorzien. We hebben zelfds een geschiedenislesje over onze geboorteplaats Haarlem gehad toen hij ons vertelde over zijn eigen geboorteplaats en de rol van de Damiaatjes.

In het Egyptisch museum heeft Ahmed ons samen met zijn broer (in opleiding om ook Nederlandstalige gids te worden) een gerichte rondleiding gegeven en heeft ons op een pakkende wijze over de geschiedenis van de Farao’s verteld. Een bezoekje aan de Bazar hebben wij laten schieten omdat de metro staakte en daardoor het verkeer een behoorlijke chaos was. Daarom hebben wij ervoor gekozen om na een lekkere lunch op de Nijl naar de pyramides van Giza te gaan. Wat een fantastische ervaring om de pyramides en de Sphinx in het echt te zien. Ahmed heeft ons alle interessante plekjes laten zien en daarbij mooie verhalen verteld. Hij geeft je voldoende tijd om alles rustig te bekijken en beschermt je daarbij tegen de soms wat al te opdringerige verkopers. Na al deze onuitwisbare indrukken zijn wij na een tussenstop bij een papyrusmuseum/winkel door Ahmed weer naar het vliegveld gebracht. In Hurghada stond Ehab ons weer op te wachten en zijn wij weer netjes bij ons resort afgeleverd.

Deze fantastische excursie hebben wij vanuit Nederland geboekt via de site http://goedkopevakantiesegypte.nl Een echte aanrader:thumbsup:. De excursie is goed georganiseerd, zowel Ehab als Ahmed zijn erg vriendelijk en zeer prettig in de omgang. Als gids is Ahmed perfect: hij spreekt goed Nederlands, weet je de hele dag te boeien met zijn informatie, is attent en zorgzaam en heeft ook nog de nodige humor. Als gast wordt je door hem zeer gewaardeerd. Bij een volgende trip naar Egypte gaan we zeker weer van hun diensten gebruik maken.

Ahmed en Ehab, bedankt voor de geweldige dag in Cairo.

Marja en Fred
Erik en Hetty

1 like

hallo allemaal
ik heb ahmed als gids gehad in Egypte
Nog nooit heb ik zo’n goeie gids gehad,gehoord of gezien. Hij is heel goed met kinderen en heeft grappige woord spellingen dat de reis heel leuk maakt. Zou het zo nog is doen een echte aanrader voor iedereen !!!

Hier valt verder niets aan toe te voegen .Het was uitstekend .Ik was één van de zes.

Louis Th.van der Goot
Workum

1 like

Hey allen,

Heel erg bedankt dat u ons vertrouwen in Egypte om u te helpen.

Wij zullen blij zijn om u te helpen tijdens uw vakantie .

Hier kijk ons web sites
www.goedkopevakantiesegypte.nl
www.excursionssharmelsheikh.com
www.sharmelsheikhexcursies.nl

Egypte is veilig te bezoeken.

Mvg
Egyptereisgids
Ahmed khalil

Wij zijn afgelopen zomer in Egypte, Sharm el Sheikh geweest. Vanuit hier hebben we een excursie geboekt naar Cairo. Vanuit NL hebben we een afspraak gemaakt met iemand van de organisatie die in het hotel uitleg kwam geven over de te boeken excursies en we konden dan ook ter plaatse betalen. Heel fijn dat die uitleg persoonlijk gegeven werd in het hotel zelf. De excursie naar Cairo is ook perfect verlopen. We hoefden helemaal niks zelf te doen. Op het vliegveld werd alles geregeld voor ons. Hele goede afspraken gemaakt, meteen van het vliegveld opgehaald en de rest van de dag door Cairo gereden met de chauffeur en Ahmed. Ahmed wist super veel te vertellen en het was een hele leuke, gezellige, interessante dag! Als ik weer naar Egypte ga zou ik direct weer een excursie bij hem boeken. Het was echt een aanrader.

1 like

tussen kerst en oud en nieuw zijn we in Cairo geweest met opa en oma en 2 kinderen (6 en 7 jaar). Na het lezen van de reacties op dit forum contact opgenomen met Ahmed Khalil en met hem 2 dagen afgesproken om ons alle bezienswaardigheden van Cairo te laten zien. Voor onze kinderen wat het de eerste keer om behalve strand ook een city trip te maken. … het was in één woord “fantastisch”. Ahmed spreekt vloeiend nederlands en ook zijn broer Mohammed is aardig op weg. Hij had alles geregeld voor een vaste prijs per persoon en kinderen gratis. De pyramides, sakara, memphis en de tweede dag naar de moskee en de khan el khalili, inclusief lunch transport, kaartjes, echt alles was top geregeld. En het mooiste was dat mijn kinderen het helemaal fantastisch vonden. Ze waren helemaal dikke maatjes met Ahmed en in een mum van tiid liepen ze hand in hand met Ahmed de pyramides rond. Dus ga je naar Egypte (cairo, hurghada, luxor,aswan, het maakt niet uit) zorg dan dat je Ahmed als gids te pakken krijgt, dan heb je een top tijd. Groeten Lucas

1 like

** let op, genoemde prijzen in onderstaande reisverslag zijn actuele prijzen in januari 2013 en zijn uiteraard onder voorbehoud van eventuele prijswijzigingen*

Hallo reizigers,

Doordat ik zelf enkele jaren werkzaam ben geweest in de toeristische sector in het buitenland weet ik dat de lokale bevolking er meer aan heeft als je rechtstreeks bij de lokalen zelf boekt, de lokalen houden er meer aan over én zelf ben je een stuk minder kwijt voor meer kwaliteit. Uiteraard is voorzichtigheid op z’n plaats, via internet is nou eenmaal niet altijd iedereen zo betrouwbaar als hij/zij misschien overkomt … maar er zijn uitzonderingen:

In januari 2013 hebben wij een korte vakantie genoten in Sharm El Sjeikh in het zuidelijk puntje van de Egyptische Sinai woestijn. De keuze voor Egypte is niet de meest voor de hand liggende keuze gezien de spanningen in dit land zou je denken, maar de meeste inwoners van dit land realiseren zich maar al te goed dat ze afhankelijk zijn van het toerisme en de bijbehorende inkomsten. Met dat in het achterhoofd hebben we besloten onze centjes in de Egyptisch economie te steken …

Omdat ik geen week stil op een strand kan liggen hebben wij tijdens onze korte vakantie een 2-tal excursies ondernomen. De excursies heb ik vooraf geregeld via Ahmed Khalil van www.goedkopevakantiesegypte.nl / www.excursiessharmelsheikh.nl, een zeer enthousiaste Nederlands-sprekende Egyptenaar die afgestudeerd is op Egyptologie.

De wens was simpel, we wilden een dagje Luxor bekijken en een dagje in Cairo rondgaan waarbij we zowel de highlights (Vallei der Koningen, de Tempel van Karnak, de Piramiden van Giza) wilden bezoeken als de ‘andere kant’ van de steden waaronder de Dodenstad, de Khan el Khalili markt en varen over de Nijl. Onze wens hebben we kenbaar gemaakt aan Ahmed Khalil en die heeft ons vervolgens diverse voorstellen gedaan, op onze wens toegespitst en zelfs aangevuld met leuke interessante mogelijkheden.

+++

Cairo dag excursie met het vliegtuig (Prive excursie)

Inclusief

-Vervoer vanuit het hotel naar Sharm luchthaven en terug
-Vliegtickets sharm-Cairo-sharm
-Nederlandstalige gids
-Entreegelden en bezoek (voor de Piramiden van Giza en het Egyptisch Museum)
-Mineraal water
-Lunch

Deze trip werd door Ahmed aangeboden voor een bedrag van 180 euro per persoon. Onze wens om nog aanvullend nog enkele andere locaties in Cairo te bezoeken wanneer er tijd beschikbaar zou zijn werd zeer enthousiast ontvangen. De extra kosten waren enkel eventuele extra entreegelden waar van toepassing. Voor het extra rijden van en naar de locaties werd niets extra berekend.

+++

**Luxor excursie met het vliegtuig vanuit Sharm (Prive excursie)
**
Inclusief

-Vervoer vanuit het hotel naar Sharm luchthaven en terug
-Vliegtickets sharm-Luxor-sharm
-Nederlandstalige gids
-Entree gelden
-Bezoek aan de vallei der koningen,Hatsjepsut tempel, de kolossale beelden van Memnon en de prachtige karnak tempel
-lunch
-Mineraal water

Deze trip werd door Ahmed aangeboden voor eveneens een bedrag van 180 euro per persoon.

+++

Ter vergelijking, onze reisorganisatie (ArkeFly) bood ons dezelfde trip naar Cairo aan voor 220 euro per persoon als groepsexcursie (niet als prive excursie), de trip naar Luxor werd aangeboden voor 230 euro per persoon.

~~

Wanneer we beide excursies af zouden nemen kregen we zelfs een korting aangeboden, dat zal je bij je Nederlandse reisorganisatie niet snel meemaken …

Doordat wij aan de late kant de boeking bevestigten bij het boekingsbureau waren er helaas geen vluchten op onze gewenste excursiedata (zaterdag naar Luxor en terug, maandag naar Cairo en terug). Ahmed Khalil heeft zijn uiterste beste gedaan om een alternatief te bieden. Uiteindelijk hebben we een prima alternatief aangeboden gekregen. In plaats van 2 losse dagen hebben we de 2 dagen aan elkaar kunnen plakken, op maandag per vliegtuig richting Luxor, een overnachting in Luxor, dinsdagmorgen richting Cairo om daar de excursie te vervolgen, 's avonds per vliegtuig terug naar Sharm el Sjeikh. Uiteindelijk is dit ons aangeboden voor een totaalbedrag van 350 euro per persoon, inclusief alle entreegelden, de vliegtickets en de hotelovernachting.

Uiteindelijk hebben we 2 geweldige dagen beleefd met een bezoek aan alle genoemde historische locaties aangevuld met de Dodenstad, de Khan el Khalili markt en een boottocht over de Nijl (optioneel te boeken voor ca. 10 euro per persoon). We hebben de gevolgen gezien van de onrust in Egypte, de zwartgeblakerde regeringspanden, het Tahrirplein bezocht, het paleis van president Morsi van afstand bekeken, de wijk van de kopten waar vroeger het kasteel van Babylon stond bezocht, de Citadel van Saladin bezocht, de Mohamed Ali Moskee ( (niet de bokser) bezocht, het bekende café Fishawi waar de in 2006 overleden schrijver en Nobelprijswinnaar Nagib Mahfouw regelmatig kwam en nog veeeeeeel meer.

De tijd was te kort om nog meer te bezoeken op een normaal tempo, als daar tijd voor geweest geweest was hadden we de ‘overige’ piramides wellicht nog bezocht, meer graven in de vallei der koningen en hadden we een ballonvaart willen maken (zeer de moeite waard voor een bedrag van ca. 65 euro over het woeste landschap van Luxor). Voor ons alleen maar een goede reden om terug te komen naar Egypte … en op voorhand kan ik vertellen dat ik dan met volle overtuiging weer kies voor deze Nederlands sprekende Egyptenaren die ons in 2 dagen tijd zeer veel hebben verteld over het verleden en heden van Egypte en ons veel meer hebben gegeven dan het aangebodene …

Ik wil dan ook oprecht onze gids in Luxor, Ahmed, bedanken voor het delen van zijn kennis en passie tijdens de dag die wij daar verbleven, evenals Ali, onze privéchauffeur ter plaatse. Maar vooral 1 persoon moet bedankt worden voor de heldere communicatie, alle goede zorgen enhet delen van zijn kennis en passie in Egypte, Ahmed Khalil, met wie we leuke gesprekken over zowel verleden als heden hebben gehad waaronder onderwerpen als politiek, geloof en zelfs de ANWB (ik ben Ali, van de Wegenwacht) :slight_smile:

Ahmed, je bent een topper en je begrijpt heel goed waar je mee bezig bent . Je verdient het vertrouwen van de Nederlandse toerist en ik hoop dat zoveel mogelijk mensen door zowel mijn verslag als alle verslagen hierboven besluiten om contact met je op te nemen! We komen in de toekomst absoluut weer een keer naar Egypte, waarschijnlijk voor een Nijlcruise, en zullen er alles aan doen dat jij daarbij bent!

Mocht er iemand vragen hebben? Stuur me een privebericht of reageer op dit topic!

Tot ziens!

Roy & Karin

p.s.: foto’s van de 2 excursies plaats ik in de loop van deze maand, helaas moet er weer gewerkt worden dus het duurt helaas wat langer dan gehoopt :slight_smile:

1 like

Zoals beloofd, de Egyptefoto’s waaronder de trip naar zowel Luxor als Cairo …
http://www.flickr.com/photos/soushkin/sets/72157632696907900/

1 like

Het is voor ons al weer even geleden, maar in 2010 zijn wij met het gezin (5 personen) naar Egypte geweest. Via een reisorganisatie in Nederland een 13 daagse vakantie geboekt in Cairo. We zaten in een hotel met uitzicht op de Pyramides van Gizeh. In Nederland hadden we alle excursies geboekt. We hadden besloten om elke ochtend/vroege middag een excursie te maken waardoor we een druk programma voor de boeg hadden, zoals Pyramides van Gizeh en Sphinx, een dag naar Alexandrië, het
Museum, de Moskee en Citadel, naar een bazar, Memphis en Sakkara bezoeken en 's avonds naar de Sound & Light show bij de Pyramides van Gizeh, het Egyptisch Museum, Cairo bij nacht, lekker door de stad slenteren en Diner aan de Nijl incl. Show.
De eerste excursie dag worden we opgehaald door de reisleider en een gids. De gids spreekt ons aan in het Nederland en wij maar denken dat hij een paar woordjes Nederlands heeft op gepikt… maar niets in minder waar!!! Onze gids Ahmed Kahlil spreek zeer goed Nederlands. Het blijkt dat hij dit zich door zelfstudie eigen heeft gemaakt. GEWELDIG!!! Zeker als je met kinderen op excursie gaat. Dit betekent dat ik niet alles hoef te vertalen en dat zelf de kinderen aan zijn lippen hingen. Maar naast dat Ahmed Nederlands spreekt weet hij echt alles over de geschiedenis van Egypte.
Wij hebben nog steeds contact met Ahmed en hij heeft de laatste jaren een eigen bedrijf opgericht. Groot voordeel hiervan is dat we Nederlands veel goedkoper uit zijn :slight_smile: En dat je met hem persoonlijk je wensen kunt bespreken en afstemmen.
Ahmed is een zeer vriendelijke jongeman die zowel de ouderen als de jongeren kan boeien.

Ben je van plan om een vakantie te boeken naar Egypte, en op zoek naar betaalbare excursies die tevens goed zijn, neem dan even een kijkje op de site van Ahmed Kahlil www.goedkopevakantiesegypte.nl

Een echte aanrader!!!

1 like

Begin februari zijn we met 5 (twee ouders + 3 twintigers) naar Caïro en omgeving op vakantie geweest. Onze reis ter plaatse was georganiseerd door Ahmed Khalil (goedkope vakanties Egypte).

We wisten wat we wilden. Ahmed heeft alles perfect georganiseerd volgens onze wensen.
Het programma dat hij voorstelde was gevarieerd en boeiend(Egyptisch museum, Koptische wijk Caïro, citadel Caïro,piramides etc…)…en hield ook rekening met onze wensen.
Hij kwam nergens te laat en was ook erg discreet.

Hij gaf overal veel uitleg. De uitleg was altijd duidelijk verstaanbaar. Hij heeft ook een grondige kennis van de geschiedenis van Egypte. Ahmed Khalil spreekt zeer goed Nederlands met een correct en mooi accent.

Het is een echte aanrader om je vakantie bij goedkope vakanties Egypte te boeken. (http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/)

Mariëlle en Koen

1 like

Hallo, Ik ben net terug van mijn reis naar Egypte, een week nijlcruise en een week verblijf in en hotel in Luxor. Van te voren heb ik contact gehad met Ahmed Khalil en bij hem mijn ballonvlucht in Luxor geboekt. Prima geregeld! Mooi op tijd opgehalad bij het hotel, met bootje over de nijl en aan de andere kant staat een busje klaar om je naar het ballonterrein te brengen. Super mooie excursie!! Zeker doen!! Verder had ik bij Ahmed een dagexcursie geboekt naar Cairo. Hier ook alles goed geregeld, busje op tijd bij het hotel, naarde luchthaven, in Cairo opgewacht in de hal van het vliegveld, busje stond klaar, nederlandse gids opgepikt,
( Ahmed was die dag verhinderd) maar door Nidal de hele dag prima begeleid, pyramides, sfinx, citadel, moskee, bazaar en museum. Minpuntje was dat het museum vroeger dicht ging dan de gids dacht, waardoor het niet mogelijk was om de mummiezaal te bezoeken. Verder ben ik heel tevreden over de geleverde excursies. ( www.goedkopevakantiesegypte.nl)

1 like

Wij hebben in februari 2013 een week in Cairo/Luxor geregeld bij Ahmed Khali (www.goedkopevakantiesegypte.nl). Hij heeft alles uitstekend verzorgd, is een zeer integere, plezierige en deskundige gids. Hij is erg betrouwbaar en zeer het aanbevelen waard! Wij hebben alles vanuit Nederland geregeld per e-mail en Ahmed had alles tot in de puntjes verzorgd. Zijn Nederlands is zeer goed, hij vertelt veel over de geschiedenis en actualiteit van het land en komt voortdurend proactief met ideeën over wat te doen, waar iets te eten en wat leuk zou zijn voor kinderen (wat voor mijn dochter relevant was). Een echte aanrader!

1 like

Hallo,

Wij zijn in februari 1 week naar Egypte geweest. We verbleven in Hurghada, maar we wilden toch allerlei excursies ondernemen. Deze excursies hebben we geboekt bij Ahmed. Omdat we in eerste instantie niet zeker wisten of het wel veilig was om een uitstapje te maken naar Cairo, hebben we Ahmed hierover gemaild. Hij heeft ons het nummer gegeven van iemand die pas daar geweest is (ook via Ahmed geboek) zodat hij kon vertellen over zijn ervaringen. Ik hoorde alleen maar positieve reacties! Hierdoor konden we met een geruster gevoel op vakantie.

Onze eerste excursie was naar Cairo per vliegtuig. Alles was tot in de puntjes geregeld, Ahmed kwam ons ophalen op het vliegveld en was de hele dag onze prive gids. We zijn eerst naar het Egyptisch museum geweest, vervolgens zijn we naar de piramiden gegaan wat erg indrukwekkend was. Ook tijdens de rit in het drukke Cairo, heeft Ahmed ons veel over het land verteld. Hij is makkelijk in de omgang en we voelden ons veilig.
Omdat ons vliegtuig pas laat vertrok, hebben we de hele dag van alles ondernomen in Cairo. We zijn nog naar de bazaar geweest en we hebben een papyrus museum bezocht. We hebben veel gedaan, maar toch heeft Ahmed ons voldoende tijd gegeven om alles rustig te bekijken. Daarna heeft hij ons netjes afgezet bij het vliegveld. Het was een geweldige dag.

Later hebben we Luxor bezocht, met een andere gids, ook bij Ahmed geboekt. Ook deze gids sprak erg goed Nederlands. Hij heeft ons van alles verteld over de farao’s en de hierogliefen in de graven. Ook dit was weer erg indrukwekkend!
We zijn met een bootje naar de tempel van Karnak gegaan en zijn we met een koets door de stad van Luxor gereden. Iets wat erg aan te raden is, want je ziet hoe de mensen leven daar, en dan zie je hoeveel armoede er is.

Naast deze twee excursies zijn we ook gaan snorkelen, quad gereden door de woestijn en zijn we naar de 1001 nacht show geweest. Alles was erg goed geregeld en we zijn erg te spreken over Ahmed. Het (mail)contact is erg goed verlopen.

We vinden het wel erg om te zien hoe het land getroffen is door de crisis. Egypte is een geweldig land, en heeft zoveel te bieden!
We hebben een fantastische vakantie gehad en als we terug gaan zullen we zeker weer gebruik maken van Ahmeds diensten. Ik kan het iedereen aanraden.

Ahmed, heel erg bedankt!

Familie Martens

Door de vele positieve meldingen hebben wij voor volgende week een vijftal excursies bij Ahmed geboekt, kan tot hiertoe slechts melden dat we ernaar uitzien. Zodra we weer in dit winterlandschap terug zijn zullen we onze ervaringen zeker delen…
Tot dan !

Hallo allemaal,
Wij zijn net terug van 3 dagen Caïro en 4 dgn Luxor. Wij hadden Ahmed Khalil vanuit Nederland benaderd en gezegd dat we van 17maart tot 24 maart in Caïro en Luxor zouden verblijven. Hij had voor ons een perfect programma opgesteld, Zodat we zoveel mogelijk konden bezichtigen. Alles perfect geregeld, inclusief een heerlijke lunch. Wat toch ook heel belangrijk is in Egypte! Ook de taxi en transfer heel comfortabel! Wij hadden oma ook bij dus dat was ook belangrijk. Ook in Luxor weer een perfect nederlandtalige gids die wij Ahmed de Tweede noemde,legde alles heel duidelijk en met liefde uit! Ook geweldig vond ik dat Ahmed Khalil voor dat we vertrokken contact zocht, en achteraf of alles na wens was gegaan! Ik raad Ahmed Khalil zeker aan! Dank je Ahmed 1 en Ahmed 2 voor de geweldige week die we met Oma hebben gehad! Verder wil ik nog zeker melden dat wij in Caïro en Luxor NIKS van de revolutie hebben gemerkt! Wij voelde ons helemaal Veilig! Groetjes Marco en Letteke, Petra en Oma

1 like

Afgelopen Paasvakantie zijn we met ons gezin naar Egypte geweest. Naast ons verblijf aan de Rode Zee wilden we graag de piramides bezoeken met onze kinderen van 9, 8 en 5 jr. Via dit forum vonden wij Ahmed. Na emailcontact heeft hij voor ons het programma verzorgd, naar volle tevredenheid. Hij is een prettige gids, ook leuk met de kinderen. Had ook een goede chauffeur geregeld, wat heel fijn was in het drukke verkeer. Kan wel zeggen dat het verblijf in Cairo dankzij Ahmed een groot succes is geworden.
Het toerisme in Egypte is enorm teruggelopen door en na de revolutie. Behalve in het verkeer ;-), was het nergens druk. Maar we hebben ons gelukkig nergens onveilig gevoeld.

1 like

Alweer meer dan een week terug in NL en nog steeds een beetje Heimwee. Samen met mijn vriendin een weekje Dahab in Egypte geboekt. Even naar de zon maar eenmaal in Egypte moesten we natuurlijk de Piramides bekijken. Na wat zelf proberen te regelen zijn we uiteindelijk op de site http://www.goedkopevakantiesegypte.nl/ van Ahmed Khalil terecht gekomen. Kortom we hebben alles door hem laten regelen. Vervoer van Dahab naar Sharm El-Sheikh (midden in de nacht) De heen en terug vlucht naar Cairo en natuurlijk twee dagen rondleiding in Cairo. Zijn broer is ook een deel van de tijd mee geweest. Wel zo makkelijk met parkeren van de auto en dergelijke. Ahmed spreekt uitstekend Nederlands en zijn broer over een paar maanden ook, vermoed ik :slight_smile: Hij ging tijdens ons verblijf naar een Cursus om Nederlands te leren. Beide zijn enorm vriendelijk en flexibel. U vraagt en u krijgt. Wees duidelijk wat je wilt en je zult niet teleurgesteld zijn. Ze kunnen alles regelen en tegen prima tarieven.

1 like

Zoals reeds eerder gemeld zijn we sinds vorige zaterdag weer in de wintertemperaturen aanbeland. Een volledig reisverslag van onze ervaringen is nog in de maak, maar ik wil al wel even onze ervaringen melden met Ahmed Khalil en zijn team. In de week voordat we vertrokken hebben via email een programma opgesteld en werden de puntjes op de i gezet kwestie planning van wat, wanneer en hoe. Hierbij werden we voortreffelijk geholpen door Ahmed Khalil om een gepast programma op te stellen. Het verloop van de onvergetelijke week in Egypte :

• Zaterdag tijdens het wachten op onze vlucht te Schiphol werden we aangenaam verrast door een smsje van Ahmed die ons een voorspoedige en prettige vlucht wenste. Kijk dat geeft dadelijk een goed gevoel en schept vertrouwen in de samenwerking.
    Het was vrij laat toen we in het hotel aankwamen en de oorzaak hiervan ga ik jullie zeker nog vertellen in het volledige reisverslag.

• Zondag hadden we een gewenningsdagje ingepland, kwestie de omgeving, temperatuur enzo een beetje gewoon te worden en wat rustig van start te gaan. Zoals afgesproken kregen we tijdens de avond van Ahmed een smsje met het juiste uur dat we morgenochtend zouden opgehaald worden voor de excursie. En uiteraard de vraag of we goed aangekomen waren en alles naar wens was.

• Maandagochtend stonden we op tijd aan de ingang van het hotel waar we zouden opgehaald worden en ons kamernummer was de referentie voor de Super Jeep Safari. Doordat dit een groepsexcursie is en er gasten worden opgehaald in andere hotels kan het enkele minuutjes later worden dan afgesproken. Een jeep kwam ons ophalen waarna we richting de Quad opslagruimte reden. Dankzij de spontane en goedgeluimde Mido Habib waren die enkele minuutjes wachten zo vergeten, hij zorgde dat de sjaal op de juiste manier werd aangebracht. Gaf de nodige instructies over het besturen en gebruiken van de Quad waarna we hiermee een tochtje door de woestijn maakten. Een aanwezige cameraman die ook Ahmed heet zorgde voor een onvergetelijke videoreportage, zelfs al vloog hij op een gegeven moment hals over kop van een Quad. Ondertussen waren we in contact gekomen met een Nederlands koppel die voor dezelfde excursie zo maar even 10euro per man meer had betaald aan een touroperator ! Na de Quad met de Jeep door de woestijn, onderweg een fatamorgana bekijken. Wat verder een berg beklimmen voor een prachtig panorama en daarna richting Bedoeiëden dorp, kennismaken hoe men in sommige streken nog leeft zonder alle moderne comfort. Tijd om een luchpakketje met vers gemaakte thee verorberen, kameelritje, met een buggy even door het zand stuiven. Waarna we konden aanschouwen hoe een man met gekleurd zand in een flesje een ongeloofelijk aandenken maakt. Proeven van een ter plaatse gebakken “pannekoek” en wat dieren bekijken in het lokaal reptielenhuis. Als afsluiter nog een BBQ en een spetterende show onder het genieten van een waterpijpje. In het donker met de jeep weer terug richting hotel, waarbij we ook weer een smsje kregen van Ahmed of alles goed verlopen was en een herinnering voor de afspraak van volgende dag. Een topdag die we zeker aanraden om je Egyptereis mee te beginnen.

• Dinsdagochtend werden we stipt om 3.00u opgehaald door Mohamed, de broer van Ahmed en ging het richting Caïro. Onderweg zorgde Mohamed dat het zeker niet vervelend was door regelmatig dingen te beschrijven die we tegenkwamen. In begin nog beetje moeizaam, maar uiteindelijk begrepen we elkaar prima en zijn we ervan overtuigd dat z’n studies nederlands vruchten zal afwerpen. Volhouden man ! je doet nu al erg hard je best. Goed halverwege gaat de telefoon bij de bestuurder en wordt die dadelijk onze richting uitgestoken, Ahmed aan de lijn… Zijn we op tijd opgehaald ? is alles in orde ? zijn er problemen ? weerom die bezorgdheid of alles wel vlot verloopt wekt nog meer vertrouwen op. In Caïro pikken we de Nederlandstalige gids op Tarik en gaat het richting Egyptisch museum. Daarna met een felucca tochtje over de Nijl alvorens een lekkere lunch in een lokaal restaurant te eten. Hierna bezoeken we de piramides en de sfinx, alles voortreffelijk voorzien van een met passie verteld verhaal door onze gids. Door de lange terugweg blijft er niet veel tijd meer over om meer dingen te doen. Nu wordt ook duidelijk dat er tevens gezorgd wordt voor een uitmuntend chauffeur, die we de bijnaam “Shumacher” geven, niet voor z’n snelheid maar de behendigheid waarmee hij zich door het drukke verkeer weet te loodsen. Met Hurghada in het zicht krijgen we weerom telefoon van Ahmed met de vraagjes of de dag goed verlopen is en het juiste uur voor de excusie van de volgende dag. Weerom een super geslaagde dag waar we al een beetje van de Egyptische cultuur hebben mogen proeven en leren door de uitstekende gids Tarik en een prima geregelde uitstap van Ahmed !

Wordt vervolgt…

1 like