Vorige week 10-02-2012 zijn wij op doorreis twee dagen in Cairo geweest waarvan 1 dag excursie. Via onze reisbureau zijn we in contact gekomen met onze gids Ahmed Kahlil van goedkoopopreisegypte.nl. Hij is een keurige jongen die heel goed Nederlands spreekt. Heel prettig in de omgang en geduldig. Via deze weg willen wij hem bedanken voor een zeer prettige excursie dag. Hij heeft veel kennis van zaken en weet dit duidelijk en boeiend te vertellen. Hij weet ook heel veel over Nederland zonder ooit in Nederland te zijn geweest. Kortom een gids van formaat die alles tot in de puntjes regelt.
Ook wil ik iedereen die naar Egypte wil maar twijfelt zeggen dat Egypte zeer veilig is.De mensen zijn ZEER gastvrij. Hun revolutie is een vredige revolutie. Blijf boeken want ze hebben de toeristen hard nodig. Op die manier draag je ook bij aan hun revolutie. Groetjes, Yolanda
Eind januari voor weekje in Egypte geweest. Omdat we wel íets van Egypte wilde zien, behalve het hotel hebben we ook een excursie geboekt. We zijn een dagje naar Luxor geweest vanuit Hurghada. Een prima verzorgd dagje met gids Mohammed! Lekker relaxed en veel gezien. Zeker aan te bevelen
Ja, wij zijn ook tevreden over onze fantastische uitstap: 2 dagen in Luxor met de deskundige (en aangename) begeleiding van Ahmed :cheer:.
Geboekt vanuit België (website www.goedkopevakantiesegypte.nl), na enig mailverkeer een reisprogramma en prijs afgesproken voor 2 dagen. Uiteraard hadden we enige twijfel maar we hadden enkele positieve reacties gelezen via internet en je betaalt niets op voorhand (wat kan er dan misgaan?). Eigenlijk krijg je 2 dagen bij Ahmed voor de prijs van 1 dag bij je reisbureau: bijgevolg, lunch, overnachting, ontbijt, privé-gids en privéchauffeur, ballonvlucht (prachtige ervaring),… erbovenop.
Alles was tiptop in orde en er was nog voldoende ruimte voor wijzigingen vermoedelijk omdat we geopteerd hadden voor een privéchauffeur. De verhalen van Ahmed zullen ons nog lang bijblijven, en ook bij onze 3 kinderen. Ahmed kan prima met kinderen overweg en houdt rekening met hen. Zo klikte het enorm met ons jongste zoontje (op terugweg hebben zij nog zitten kaarten in de auto).
Ahmed vertelt niet enkel over het ‘oude’ Egypte, maar kent ook de recentere geschiedenis van Egypte en de huidige politieke situatie. Je kan hem allerlei vragen stellen.
Zeer aan te raden (hadden we niet vooraf geprogrammeerd) was een koetstocht doorheen Luxor via de Souk, de typische markt van Luxor. Zo kan je zien hoe men momenteel leeft in Egypte en dat wij in België/Nederland een luxeleventje leiden.
Gooi jullie twijfels maar overboord en informeer/boek bij Ahmed. Bij onze volgende vakantie naar Egypte boeken we enkele dagen extra in Caïro met Ahmed.
Groeten
Bedankt voor de mooie dag in Cairo. Wij kunnen de excursie van harte aan iedereen aanbevelen. Wij zijn zeer te spreken over het vriendelijke contact, de correct opgevolgde afspraken en de inhoudelijke kwaliteit.
Wij hebben deze trip gedaan met een minibus vanuit El Gouna met 4 personen. Verder was er nog een Nederlands koppel met hun kindje mee. Voor deze 7 personen waren er 2 chauffeurs, en Ahmed Khalil als gids. Het gaf ons een zeer veilig gevoel. Ahmed spreekt perfect Nederlands en heeft een grote kennis van Egypte, zowel historisch als actueel.
In het dagprogramma zat het Egyptisch museum, een zeilboottrip op de Nijl, lunchbuffet, een papyrusmakerij, en het plateau van Gizeh met de pyramiden en de sfinx.
Wij nemen zeker contact bij een volgend bezoek aan Egypte, mogelijk om een Nijlcruise te maken.
We sluiten ons graag aan bij de eerder genoemde commentaren. We hebben bijna een week met Ahmad opgetrokken en dat is erg goed bevallen. Hij spreekt erg goed nederlands, is altijd op tijd en weet erg veel van het land, zowel heden als verleden. Het is erg fijn om van te voren mail contact te hebben en je reis op maat te maken in plaats van ter plekke in een overvolle bus vol met andere toeristen een standaard reis/excursie te doen. Bij Ahmad kan het allemaal en ook voor een goede prijs. Wij zijn een voor een week naar de Siwa oase vertrokken vanuit Cairo met de mogelijkheid om te gaan en staan waar en wanneer we maar wilden aangezien we de reis privé geboekt hadden. Alles was goed georganiseerd tot en met de militaire toestemmingen aan toe. In Siwa hebben we ons programma per dag bedacht, vrijheid ten top dus. Al met al een zeer geslaagde vakantie waar ik Ahmad en chauffeur 'Amr graag nogmaals voor wil bedanken. Voor iedereen die meer wil weten kijk op www.goedkopevakantiesegypte.nl
We zijn een jonge stel, (ik) Linda van 26 jaar oud en Manuel 29 jaar oud.
Ik ben 6x in egypte geweest. Manuel nooit geweest, dus voor hem is het eerste keer in Egypte.
Ik heb voor van de vakantie internet gezocht voor de excursies wat de kosten.
Ik heb deze goedkoop excursies gevonden met het vliegtuig.
Ik ben ook in Cairo geweest met de bus maar het is vreselijk 8 uur heenreis en terugreis ook nog 8 uur.
We hebben deze excursies naar Cairo met vliegtuig geboekt via thuis gemaild
In Egypte hadden we gesmssen voor wanneer afspreken.
Er zijn nog 2 nederlanders erbij met ons samen. vonden wij ook geen probleem.!
We werden goed ochtend opgehaald van hotel en gebracht bij hurghada vliegveld.
Daar we vliegen ons alleen en zien we pas mohammed in Cairo. we zijn 9 uur in cairo.
Het is heel simpel als je bord jouw naam ziet in vliegveld van Cairo.
Mohammed , Jij bent de beste reisgids voor ons…
Ik mag blij zijn met jou en nog een nederlandse reisgids samen overal naartoe, Egypte museum, Piramide etc en ze leggen ons goed uit.
Ze zijn geen haasten… altijd rustig op overige plekken en mag ook dikke uur blijven. ze laten ons alles zien.
Eten was heel goed, en mineraal water drinken krijg je ook van hun.
Het was een mooie dag in cairo. Manuel vind het ook mooie dag en moeite waard, hij heeft ook erg bedankt voor deze excursies geboekt.!
Manuel vindt Egypte zoooo mooie land en mooi zee om te duiken of snorkelen. Hij zou graag ook terug willen.
We gaan ook weer terug naar Egypte en natuurlijk deze zelfde goedkope vakantie egypte gaan we zeker boeken voor quad rijden of snorkelen.
Mijn mening, Boek gewoon deze excursies met www.goedkopevakantiesegypte.nl, ze zijn goed vertrouwbaar, erg vriendelijk en heel goed regelen.
Wij hebben via Ahmed Khalil 2 excursies geboekt, nl. naar Luxor en Petra in Jordanië. Deze excursies zijn ons zeer goed bevallen.
In Luxor hadden we een nederlandstalige privé gids, en in Petra een engelstalige gids. In totaal waren we bijna 90 euro voordeliger uit, als dat we de excursies bij onze reisorganisatie geboekt zouden hebben.
Bij deze wil ik Ahmed bedanken voor de goede service, en het is zeker de moeite waard om zijn website eens te bekijken.
Wij hebben twee excursies bij Ahmed geboekt: een in Cairo mat Ahmed als persoonlijke gids voor de gehele dag en een naar Jeruzalem met een internationale groep. Beide excursies waren op en top georganiseerd en Ahmed stuurde steeds van te voren een smsje met laatste informatie.
Geweldig, ik kan niet anders zeggen. Ahmed’s excursies zijn goedkoper dan wat de grote resibureaus (neckermann, sky tours Arke etc.) aanbieden en omdat je doorgaans in een kleine groep bent (vooral toen wij in Cairo waren) een stuk flexibeler. Hij wist heel veel te vertellen en ik he echt het idee dat wij alles van Cairo gezien hebben en dat in 1 dag!
net terug van een weekje Egypte, El Gouna
prima vakantie gehad mede door de leuke excursies die ik bij Ahmed en zijn broer heb geboekt. alles was prima geregeld zelfs toen de auto het begaf werd er door de chauffeur een taxi geregeld!
het uitstapje naar Luxor was helemaal top, vervoer door twee afwisselende chauffeurs, leuke deskundige nederlands sprekende gids (hirsham) veel indrukken opgedaan
heb zelf Ahmed niet gezien (zat in Cairo) maar had voor een goede vervanger gezorgd!
zeker de moeite waard om bij info@goedkopevakantiesegypte.nl de excursies te boeken bij bestemming Egypte
Mijn vriendin en ik zijn van 03 juli t/m 17 juli in Egypte geweest. Wij zaten in Hotel Aladdin in Hurghada. Van te voren had ik al via dit reisforum gezien dat er een heleboel positieve reacties waren over Ahmed. Aangezien we 15 dagen in Egypte waren en we een relaxe strandvakantie ook wilde combineren met een aantal culturele excursies heb ik bij goedekopevakantiesegypte geboekt.
We hebben de excursie Caïro 1 dag met privéchauffeur en anderhalve dag Luxor inclusief ballonvaart gedaan. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de overige reacties. Het waren geweldige ervaringen. Ahmed en zijn broer Mohammed weten beide heel veel over de geschiedenis en cultuur van Egypte. Daarnaast nemen ze de tijd voor je en zijn ze heel aardig. Qua kosten ben je inderdaad ook goedkoper uit dan dat je dit bij een touroperator boekt. Alles was tot in de puntjes geregeld! De taxi met chauffeur haalt je op bij het hotel en brengt je ook weer netjes terug.
Dankzij deze excursies hebben we heel veel van de hoogtepunten van Egypte kunnen zien maar hebben we ook kunnen genieten van een heerlijke strandvakantie bij het hotel! Kortom, ga je naar Egypte en wil je wat van het land zien, boek dan een excursie bij www.goedkopevakantiesegypte.nl.
hoi allemaal ik ben met mijn dochter van 13 15 dagen naar egypte geweest voor de tweede keer.van 27-7-12 tot10-8-12 wij zijn op 1 augustus met het vliegtuig naar cairo geweest daar stond ahmed met zijn lieve vrouw eeman ons op te wachten wij zijn met z’n viertjes gezellig naar de piramides en de sfinks geweest hij heeft ons alles erover verteld over de piramides en sfinks ontzettend bedankt.vervolgens zijn met hun mee naar damietta gereden en hebben daar 2 nachten gelogeerd bij hun thuis.we hebben ontzettend genoten bij hun thuis wij zijn een ervaring rijker zoiets maak je niet iedere dag mee vervolgens vrijdagochtend vroeg naar cairo hebben daar het egyptisch museum gezien ontzettend interesant echt een aanrader voor iedereen we hadden ook kleren meegenomen voor de weeskinderen die hebben het gewoon nodig wij hadden kadootjes voor de familie meegenomen en hollandse kaas.we hebben ook een aantal exursies gedaan zoals duiken en de colorcanyon echte aanraders heeft ahmed voor ons geregeld ontzettend bedankt ahmed.wij hebben genoten net als vorig jaar.mensen als jullie iets willen doen in jullie vakantie ga dan naar ahmed zijn website goedkopevakantiesegypte.nl hij regeld alles tot in de puntjes…Ahmed ontzettend bedankt voor jullie gastvrijheid wij hebben veel plezier gehad bij jullie thuis en ontzettend bedankt dat je alles geregeld hebt voor ons wij komen volgend jaar weer terug naar egypte dan voor de derde keer het is een mooi land waar arm en rijk samen leven wij hebben met eigen ogen mogen zien hoe arm sommige mensen echt zijn die moeten bedelen voor geld.wij hopen jullie weer te zien volgend jaar.heel veel liefs van sylvia en dominique benjamins
Wij zijn met onze zoon (11) van 23 juli tot 6 aug naar Hurghada geweest.
We hebben daar een hele mooie vakantie gehad, grotendeels door de geweldige excursies die we gehad hebben via
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Via deze site kwamen we in contact met Ahmed Khalil onze reisgids.
We zijn eerst een dag naar Luxor geweest ,we werden vroeg in de ochtend opgehaald door een privè-busje met chauffeur en reisgids Mohammed.
Onderweg vertelde Mohammed al heel veel over zijn land Egypte en Luxor.
In Luxor aangekomen werden we goed begeleid door Mohammed en Achmed.
In goed Nederlands werd ons alles op een leuke en interessante manier verteld .
Zoals je ook op de site kunt lezen zie je veel op èèn dag.
Doordat het een prive-excursie betrof was er ook veel mogelijkheid tot vragen en mogelijkheden om alles goed te bekijken.
De volgende excursie was naar Cairo.
Al vroeg in de ochtend werden we opgehaald door een privebusje met chauffeur ,vandaar uit zijn we naar het vliegveld gegaan en na zo`n drie kwartier met het vliegtuig kom je aan in Cairo waar Ahmed al ons stond op te wachten met een privebusje en chauffeur
We hebben ongelooflijk veel gezien en gehoord over het mooie land Egypte.
Ahmed Khalil is een rustige vrolijke goed Nederlands sprekende reisgids.
Kijk eens op zijn site en je zult zien dat alle excursies tot in de puntjes geregeld word en voor een aanzienlijk lagere prijs dan bij de touroperators e.d En als klap op de vuurpijl -----> gewoon een prive excursie en geen groepsexcursie waar je de hele tijd op mensen moet wachten en de helft niet hoort en vooral niet ziet.
Dankzij deze excursies hebben we heel veel van de hoogtepunten van Egypte kunnen zien maar hebben we ook kunnen genieten van een heerlijke strandvakantie bij het hotel! Kortom, ga je naar Egypte en wil je wat van het land zien, boek dan een excursie bij www.goedkopevakantiesegypte.nl.
, info@goedkopevakantiesegypte.nl als iemand een excursie wil boeken in Egypte moet je hier zijn.
Helemaal fantastisch hoe je met een privé bus overal naar toe gebracht wordt.
Achmed weet zoveel te vertellen over zijn land, en dan ook nog in het Nederlands.
Hij is leuk ,gezellig, en vriendelijk beter kan je het niet treffen, deze excursie zal mij altijd bij blijven.
Achmed, Mohamed en chauffeurs nogmaal bedankt.
Groetjes Adele,Melanie en Miran.
Wat een leuke reacties allemaal.
Wij gaan 20 december 2012 voor het eerst naar Egypte hebben er al zin in en al helemaal als je deze reacties allemaal leest.
Ga zeker contact zoeken want 2 dagen varen op de nijl lijkt ons heel mooi en mijn man wil kameel rijden in de woestijn, ik vind dat eng maar ga het wel proberen.
In juli 2012 zijn we met zijn vieren naar Egypte geweest voor een 16daags bezoek.
Via een kennis in Nederland hebben wij een appartement gehuurd in Hurgarda
(meer info : http://www.vakantierodezee.nl/).
Omdat we niet alleen naar zo’n land komen om in de zon te liggen maar ook veel willen zien en leren heb ik een tijdje op internet gezocht voor een gids.
Na een kleine speurtocht kwam ik terecht bij Ahmed Kalli. Na veel mailgedoe over wat wel en niet zou kunnen (vooral door mijn vele vragen en veranderingen) kwamen we tot de afspraak om elkaar de 2de avond te ontmoeten ergens in Hurgarda
Hier hebben we samen een plannetje opgesteld wat we de komende 2 week zouden kunnen doen waar Ahmed als gids ook nodig was.
Hier kwam uit dat we een aantal dingen zelf we konden regelen en Ahmed een excursie voor ons ging verzorgen naar Luxor 2-daagse en een 3 daagse naar Cairo met daar aansluitend een excursie naar de berg Horeb.
Wij hebben intens genoten van deze excursies die perfect geregeld waren en super door Ahmed en zijn broer Mohammed werden begeleid. We kregen zeer deskundige uitleg over het verleden en het heden van Egypte. Ook weet Ahmed veel van Nederland. Het was fantastisch om een dergelijke gids bij je te hebben en je een gewoon gesprek over het normale leven kunt voeren.
Wat mij ook verbaasde was dat hij op voorhand geen geld wou hebben ook al drong ik erop aan een voorschot te geven.
Ik zou nog veel kunnen vertellen over wat we met ons viertjes en Ahmed hebben meegemaakt want Egypte is een spannend land. Ahmed is een gids van formaat die snel en flexibel reageert en de tochtjes tot in de puntjes regelt. Al ons vervoer was stipt op tijd en we konden onderling regelen wat we graag wilden zien en doen. De kennis van Ahmed over de Egyptische geschiedenis is indrukwekkend en een enorme bron van wetenswaardigheden over het land, de cultuur en de geschiedenis.
Ahmed, ik weet dat je dit leest, je hebt van onze vakantie een onvergetelijke belevenis gemaakt en ik kan je diensten aan iedereen die dit forum bezoekt van ganser harte aanbevelen. Ahmed en zijn talenten is een waardevolle aanvulling voor iedere vakantie naar Egypte.
Dus voor het geval u dit leest en voornemens bent om naar Egypte te gaan ,om Egypte te leren kennen, kan ik u Ahamed Kalli van harte bij u aanbevelen.
Onze gasten heel Erg bedankt dat u ons vertouwen om u in Egypte te helpen.Wij hopen dat wij nog keren in Egypte kunnen helpen.Met onze vriendelijke groetenAhmed khalilwww.goedkopevakantiesegypte.nl