Geweldige Nederlandstalige gids voor excursies

Erwin, fijn dat je reageert! Dat is nou precies m’n bedoeling. Als nieuw lid weet je misschien nog niet dat iedereen op jouw profiel kan kijken. Ik denk dat actieve leden daar vaak naar kijken om te zien wat een lid verder geplaatst heeft. En dan heeft dat een effect op hoe betrouwbaar de info van diegene is.

Wat betreft mezelf kan ik zeggen dat ik bijdragen van bepaalde leden - b.v. Ton, Georgessiam, Hans2007, Jenny om maar eens een paar te noemen - vaak lees, omdat ik weet dat die een fantastische bron van info voor mijn volgende reizen kunnen vormen.

Mensen die 1 of 2 x iets plaatsen zijn niet te traceren en daarom ook minder betrouwbaar. Kijk b.v. even naar bijdrage #12 en #13 in dit draadje. Dat is een hele goede aanbeveling voor de diensten van Ahmed, maar het is 2 x precies dezelfde tekst en er staat zowel een email-adres (dat is verboden op het forum!) en een link naar de site.
En dan post #19 van Bazzuph die 2 x iets geplaatst heeft. Die andere post vind je op http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=120809&p=827187#post827187 en de tekst is helemaal identiek. Zoiets heet geloof ik crossposting en ook dat is verboden op dit forum!
Ilse12 heeft ook 2x geplaatst en beide keren gaat het over de diensten van Ahmed. Datzelfde geldt voor jofjeb, syldestrandjutter, barbaramandok en zo kan ik nog wel even doorgaan…

Ik denk beslist dat Ahmed goeie diensten verleend heeft, maar mensen die op die manier zomaar pats boem een aanbeveling hier neerschrijven, maken dat het hele plaatje erg ongeloofwaardig wordt. En dat is toch jammer, als jullie bedoeling was om hem te helpen…

Goedenmorgen Nunu,

Bedankt voor uw Advies. Infeit alle mensen die boven een mooie verhaartje geplaatst hebben.ze van onze dienst geprofiteerd hebben.wij vragen hun om een reactie te plaatsen onder dezelfde topic nadat ze tevreden.wij hebben nooit een account met de naam van niet bestaan mensen gedaan.u kunt dat zelf checken en contact met alle leden opnemen.

en over een actieve leden of niet.dat is een persoonlijk mening wij kunnen niet alle mensen om actieve lid te worden…wanneer een een nieuwe lid een reactie plaatst zie de oude lid hoe wij onze goede reputatie nog bewaren.

Hartelijke Groeten,
Ahmed khalil

Juist een prachtige reis naar Egypte gedaan. Wij zijn een weekje naar hurghada geweest en het was er echt super. Prachtig weer, leuk hotel, super veilig en leuke uitstapjes. De twee uitstapjes die geregeld werden door Ahmed Khalid waren perfect!

Het eerste uitstapje was een duikexcursie. We werden aan het hotel opgehaald en moesten toen pas betalen. De chauffeur bracht ons naar de haven waar we op de boot stapte voor onze allereerste duikervaring. Na een uur varen konden we gaan duiken. Een op een met een instructeur wat ons een superveilig gevoel gaf. Daarna konden mijn partner en ik samen hand in hand duiken met een instructeur die ons constant in het oog hield. Allemaal heel veilig en bovenal voor een spotprijs! Heel de dag weg met 2 duiken voor slechts 30 euro pp inclusief lunch en drank! Achteraf werden we terug aan ons hotel afgezet.

De tweede trip was de super Sahara trip. Voor 35 euro een hele dag afwisselende bezigheden: jeeprit, quad, kameel, spidercar, dierentuintje, bbq en fakir en buikdansershow en sterrenkijken. Ook allemaal weer perfect geregeld met een goede gids.

Egypte is voor iedereen een echte aanrader.! Deze mensen hebben het toerisme echt nodig en zijn daardoor heel vriendelijk en alles is erg goedkoop. En het is in hurghada echt superveilig!!!

Ik wil er ook even bij vermelden dat ik deze post geschreven heb omdat Ahmed gevraagd heeft dit te doen om mensen vertrouwen te geven in hem en in Egypte! Ik steek hier enkel zoveel moeite in omdat ik vind dat ik voor hem iets mag terugdoen voor de service die hij gegeven heeft. Je kan hem altijd mailen met vragen en hij antwoord steeds snel terug zonder dat hij hier rechtstreeks voordeel aan doet. Ik heb mij idd speciaal voor deze reactie geregistreerd maar dat maakt mijn ervaringen en reactie niet minder oprecht. Ik denk dat Egypte idd de steun van de toeristen nodig heeft om terug een land te worden waar ze graag wonen en werken en gelukkig zijn. Ik heb te veel mensen gezien die hoger opgeleid waren (ingenieurs bvb) die moeten werken als redder of poolboy om toch maar een inkomen te hebben!.. Dus ik hoop dat ik met mijn reactie mensen kan overtuigend weer naar Egypte op vakantie te gaan.

1 like

[quote=“Egyptegids, post:82, topic:87592”]

Goedenmorgen Nunu,

Bedankt voor uw Advies. Infeit alle mensen die boven een mooie verhaartje geplaatst hebben.ze van onze dienst geprofiteerd hebben.wij vragen hun om een reactie te plaatsen onder dezelfde topic nadat ze tevreden.wij hebben nooit een account met de naam van niet bestaan mensen gedaan.u kunt dat zelf checken en contact met alle leden opnemen.

en over een actieve leden of niet.dat is een persoonlijk mening wij kunnen niet alle mensen om actieve lid te worden…wanneer een een nieuwe lid een reactie plaatst zie de oude lid hoe wij onze goede reputatie nog bewaren.

Hartelijke Groeten,
Ahmed khalil[/QUO

Sent from my GT-I9305 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Hallo,

Ik ben van 22-29 maart 2014 met mijn beste vriendin naar Hurghada geweest.
We hadden de reis via een reisbureau geboekt.
Een aantal weken van te voren vond ik Ahmed online.
Hier wilden we graag de excursies boeken.

We hebben naar de prijs en de mogelijkheden geïnformeerd.
Ahmed reageerde snel, zowel via de app als via email.
Dit vind ik een van zijn kwaliteiten: zijn persoonlijke aandacht, zowel van te voren als tijdens de reis.
Net zoals hij ons een voorstel qua activiteiten stuurde en hierbij rekening hield met onze voorkeur.

De dag van de eerste excursie (safari) kwam hij ons persoonlijk ophalen en is hij de hele dag met ons meegegaan (een op een begeleiding!).
De excursies waren naar wens en goed georganiseerd.
Vervolgens wezen snorkelen en nog een dag Luxor. Bij Luxor was Ahmed onze gids weer.
De chauffeur kwam ons ophalen en bracht ons naar Luxor waar Ahmed ons opwachten.

Kortom: een super vakantie gehad dankzij Ahmed. Hij is een hele kundige gids, die evenveel over Nederland weet, terwijl hij er nog nooit geweest is.
Eerst dacht ik dat hij een Nederlandse familie had, omdat zijn Nederlands zo goed was.
Dit heeft hij gewoon vanuit Egypte aangeleerd. Hier heb ik veel respect voor.

Wij zouden iedereen zowel Egypte als Ahmed als reisleider aanraden.
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen!

Hallo allemaal die dit lezen.
Mijn man en ik zijn twee dagen met het vliegtuig naar Cairo geweest
We hadden geboekt via de app met Ahmed Khalil
Onze nederlandstalige gids.
Hij heeft ons twee dagen dat laten zien wat we graag wilden zien.
Het was in één woord SUPER,wat een belevenis een eigen gids
We raden dit ook iedereen aan die een keer naar cairo wil gaan
Alles wordt geregeld van het begin tot het eind
Ahmed heel erg bedankt voor alles
Lieve groetjes Wouter en Erna
uit Deventer
26 mei 2014

Hallo,
Wij zijn begin augustus in Hurghada geweest, voor de eerste keer. Een mooi land, vriendelijke mensen en zeker voor herhaling vatbaar. Ook wij hebben via www.goedkopevakantiesegypte.nl geboekt. Hier in Nederland rustig bekeken wat we wilde gaan doen en uiteindelijk hebben we vijf excursies geboekt. Eenmaal in Hurghada werden we meteen via de app verwelkomt door de eigenaar Ahmed Kahlil. Erg attent. Verder was de uitvoering prima. Zijn broer Mohammed heeft ons begeleid tijdens de excursies. We hebben genoten van zijn verhalen en hartelijkheid. Niets was teveel moeite en op het laatste moment een excursie aapassen was geen probleem. Het persoonlijke sprak ons erg aan en in overleg was alles mogelijk. Daarnaast hebben we nog heerlijk gewandeld in Hurghada en genoten van de gastvrijheid van de locals. Ahmed en Mohammed bedankt voor de fantastische excursies en vriendelijkheid! Met vriendelijke groet Danielle en gezin

1 like

Het begint zo onderhand op spam te lijken, die gezamenlijke en onophoudelijke lofzang op mijnheer Ahmed Kahlil. Zal best een geweldige vent zijn, en er zijn ongetwijfeld voortdurend Nederlandse mensen met hem op stap, en die zijn dan stuk voor stuk bereid om volkomen belangeloos een identieke hulde via wereldwijzer te publiceren, maar het draagt inmiddels niet bij aan enige koopmotivatie. Integendeel, na al die posts, zou ik voor Miriam Kok gaan…

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Egypte geweest. Ik reisde met mijn ouders die wat ouder zijn. Wij hebben eerst een fantastische Nijlcruise gedaan. Om echter de ervaring compleet te maken wilden wij ook naar Cairo. Via Internet info@goedkopevakantiesegypte.nl ben ik met Achmed Khalil in contact gekomen. Na overleg hebben wij besloten voor een 1-daagse vliegexcursie vanuit Hurghada. Achmed heeft een persoonlijk programma voor ons gemaakt. Het contact vooraf was heel plezierig en gaf vertrouwen. Zijn broer Mohammed haalde ons op in het hotel en Achmed stond ons in Cairo weer op te wachten op het vliegveld. Perfect geregeld dus!
De dag Cairo van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat was heerlijk. Deze broers zijn heel enthousiast, spreken goed Nederlands en oprecht aardig en zorgzaam. Wij hebben met Mohammed ook nog een middag excursie naar Hurghada gedaan en ook hier was alles prima geregeld. Ik hoop echt dat er weer heel veel toeristen naar Egypte gaan want dit land heeft zo ontzettend veel te bieden en verdiend het om gezien en bewonderd te worden. Als je dus veel wilt zien, weten en genieten met heel kundige gidsen, dan kan ik Achmed en Mohammed ten zeerste aanbevelen. Ik heb er na deze vakantie in ieder geval twee vrienden bij.

Via Wereldwijzer app

1 like

Op 18 oktober zijn wij (ik, mijn vriend en mijn ouders) aangekomen in Egypte. We hadden voor ons vertrek op internet gezocht naar een excursie naar Cairo met het vliegtuig. Ik kwam snel op de site www.excursiesegypte.nl. Ik heb een aantal keer email contact gehad met Ahmed Khalil. Het voelde meteen vertrouwd aan en hij reageerde snel op mijn vragen. Mijn vriend vond het in het begin een eng idee om met vreemden op pad te gaan, maar zonder aanbetaling durfde we het wel aan. We hadden vliegtickets toegestuurd gekregen, dus we hadden niet veel te verliezen. In Egypte werd het boeken van activiteiten buiten de maatschappij waarmee je op vakantie bent afgeraden, onze Sunweb reisleider had nog nooit deze excursie zo goedkoop gezien en zei dat dit niet goed kon zijn. Het tegendeel werd bewezen:
We werden netjes op tijd opgehaald, afgezet op het vliegtuig en opgehaald vanaf het vliegveld in Cairo door de broer van Ahmed. Een super kerel! Hij heeft de hele dag ons goed begeleid. De gids die ons rondleidde in het Egyptisch museum en de piramides (Eheb als ik het zo goed typ), was echt top! Zijn Nederlands is boven verwachting goed. Hij heeft ons alles verteld over het oude Egypte. We voelde ons heel vrij in de dagindeling.
Helaas hadden we de dag na aankomst via Sunweb een excursie naar Luxor geboekt en betaald (die uiteindelijk enorm heeft tegengevallen), anders hadden we zeker weer voor Ahmed gekozen! Een echte aanrader! De dag in Cairo heeft onze vakantie extra mooi gemaakt.

1 like

Hallo!

Wij (Peyma & Suzanne) zijn afgelopen november naar Egypte gegaan voor een weekje! Omdat dit onze eerste “echte” vakantie was (de eerste keer in jaren dat we de mogelijkheid hadden om te gaan), wilde ik eigenlijk van tevoren alles al regelen in Nederland! Ik heb een email gestuurd naar Ahmed via de website met informatie over de excursie naar Cairo, en snorkelen. Ik kreeg snel aan een mail en een whatsapp bericht van hem, dit was ideaal, alles was via de Whatsapp binnen 3 kwartier geregeld. Ik hoefde er niks meer aan te doen! We werden dinsdag 25 november om stipt 05:00 bij ons hotel opgehaald (wij verbleven in El Gouna) en naar het vliegveld van Hurghada gebracht. Onze tickets hadden we al per mail ontvangen dus we konden direct inchecken. Op het vliegveld van Cairo stond Ahmed al klaar en we gingen met een (keurig) busje naar het centrum. Omdat het nogal druk op de weg was, zou dit een uur duren. In dat uur (en de gehele dag tot ons plezier) heeft Ahmed ontzettend veel verteld over de oude geschiedenis van Egypte, heel interessant! We dachten zelfs dat hij in Nederland had gestudeerd, omdat hij de taal zeer goed beheerst! Als je het leuk vindt om veel informatie te krijgen over Egypte, de oudheid en het land zelf, dan zit je hier aan het goede adres!!

De hele trip door Cairo vonden wij heel erg leuk! We hoefden verder ook niets te doen, alles werd geregeld. De toegangskaarten waren al gekocht, de lunch (bij een erg lekker restaurant) werd verzorgd, het vervoer ook top! We stapten 's avonds weer bij Hurghada uit, en daar stond de broer van Ahmed al op ons te wachten om ons naar het hotel te brengen! Ook het snorkelen was uitstekend geregeld, zelfde verhaal als bij Cairo, alles is voor je geregeld.

Wij vonden het jammer dat we maar een weekje hadden, we hebben tijdens deze trip veel lof over de reis naar Luxor gehoord, en dit staat zeker op ons lijstje voor de volgende trip naar Egypte.

Mocht je gaan, en twijfel je over je reisleiding, wij kunnen het in ieder geval aanraden! Ahmed en zijn team heeft ons 2 prachtige dagen bezorgd.

Ahmed, we hebben al even contact gehad via de whatsapp na onze vakantie, maar nogmaals bedankt!

Groetjes van Peyma en Suzanne

P.s. Ik lees veel op dit forum dat mensen twijfelen aan de “echtheid” van deze posts… Ahmed heeft ons na de vakantie een email gestuurd met de vraag of wij iets wilden plaatsen op de link. Er was ook door ons duidelijk te merken dat het slecht gesteld is op dit moment met het toerisme in Egypte. De giftshop van het historisch museum was failliet, het was overal rustig en weinig toeristen. Mensen die leven van toerisme (zoals Ahmed en zijn team), hebben het hierdoor erg zwaar. Ik had echt niet de moeite genomen om dit verslag te typen als ik het

1. Geen leuke dag/excursie vond
  2. Het Ahmed en zijn team, en alle reisorganisaties in Egypte het niet ontzettend gun dat meer mensen Egypte weer gaan ontdekken na de revolutie.
    Als mijn verhaal iemand over de streep kan trekken, en enthousiast kan maken over Egypte en deze reisleiding, dan doe ik dit graag! Wij hebben het met plezier ervaren, en ik wens alle aankomende vakantie gangers heeft veel plezier!
1 like

Bedankt allemaal voor uw reacties

Wij hebben korting voor families in mei vakantie

www.excursiesegypte.nl

Met vriendelijke groeten,
Nederlandstalige gids-Team

Super korting bij het boeking van de excursies in zomer vakanties.

Boek snel met www.goedkopevakantiesegypte.nl

Familie Korting

Neem snel contact met ons

Met vriendelijke groeten

Team van Goedkopevakantiesegypte.nl

Hoi Allen,

Wij wensen jullie Prettige Kerstdagen en een Gelukkig Nieuwjaar met veel gezondheid en geluk voor ons,

Boek snel met ons en krijg kerstkorting

www.excursiesegypte.nl

Met vriendelijke groeten,
Nederlandstalige gidsen van Egypte
Team van liefde voor Egypte

:egypt::NETHERLAN:BELGIUM:

Veel gezondheid en geluk voor ons! :slight_smile:

Wat kan je meer wensen als gids!
Gewoon niet twijfelen als je een gids zoekt.

Na al de positieve reacties op internet hebben we hun ook op 1.11.16 geboekt voor een prive excursie geboekt naar Luxor.
Dit met 2 volwassenen en onze dochter van 6.
Als fotografen zijn we wel wat gewoon in de wereld qua gidsen. Maar dit was toch redelijk uniek

Ahmed maakt er gewoon een prachtige dag van. Niet alleen het geplande programma - met alle historische uitleg, maar ook gekeken naar de verlangens van onze dochter.
Zo hebben we - na de overigens lekkere lunch - een extra een vaartocht op de Nijl geboekt met bezoek aan het bananeneiland.

Wij als koppel hebben enorm genoten, maar onze dochter had er een super dag aan. “Achmed is wel een super leuke hé papa en mama. Ik ga op school veel kunnen vertellen over Egypte”.
En een beter lof als dit van kinderen bestaat er niet.

Volgend jaar komen we terug naar Egypte! En gaan we geen moment twijfelen wie te boeken!

Wij hadden ook onze twijfels na diverse cowboyverhalen over gidsen in Egypte, maar niet zo bij goedkopevakantiesegypte.nl

op zijn Vlaams te zeggen, gewoon de max.
Dus niet twijfelen en boek hem gerust.