geweld in Kenya ???

Even voor de mensen die denken dat Kenya gevaarlijk is.

Het volgende artikel in de Daily mail

Britain’s violent crime record is worse than any other country in the European union, it has been revealed.
Official crime figures show the UK also has a worse rate for all types of violence than the U.S. and even South Africa - widely considered one of the world’s most dangerous countries.
The figures comes on the day new Home Secretary Alan Johnson makes his first major speech on crime, promising to be tough on loutish behaviour.

The Tories said Labour had presided over a decade of spiralling violence.
In the decade following the party’s election in 1997, the number of recorded violent attacks soared by 77 per cent to 1.158million - or more than two every minute.
The figures, compiled from reports released by the European Commission and United Nations, also show:

The UK has the second highest overall crime rate in the EU.
It has a higher homicide rate than most of our western European neighbours, including France, Germany, Italy and Spain.
The UK has the fifth highest robbery rate in the EU.
It has the fourth highest burglary rate and the highest absolute number of burglaries in the EU, with double the number of offences than recorded in Germany and France.
But it is the naming of Britain as the most violent country in the EU that is most shocking. The analysis is based on the number of crimes per 100,000 residents.
In the UK, there are 2,034 offences per 100,000 people, way ahead of second-placed Austria with a rate of 1,677.

The U.S. has a violence rate of 466 crimes per 100,000 residents, Canada 935, Australia 92 and South Africa 1,609.
Shadow Home Secretary Chris Grayling said: 'This is a damning indictment of this government’s comprehensive failure over more than a decade to tackle the deep rooted social problems in our society, and the knock on effect on crime and anti-social behaviour.

‘We’re now on our fourth Home Secretary this parliament, and all we are getting is a rehash of old initiatives that didn’t work the first time round. More than ever Britain needs a change of direction.’
The figures, compiled by the Tories, are considered the most accurate and up-to-date available.
But criminologists say crime figures can be affected by many factors, including different criminal justice systems and differences in how crime is reported and measured.

New Home Secretary Alan Johnson is to make his first major speech on crime today
In Britain, an affray is considered a violent crime, while in other countries it will only be logged if a person is physically injured.
There are also degrees of violence. While the UK ranks above South Africa for all violent crime, South Africans suffer more than 20,000 murders each year - compared with Britain’s 921 in 2007.
Experts say there are a number of reasons why violence is soaring in the UK. These include Labour’s decision to relax the licensing laws to allow round-the-clock opening, which has led to a rise in the number of serious assaults taking place in the early hours of the morning.
But Police Minister David Hanson said: 'These figures are misleading.
Levels of police recorded crime statistics from different countries are simply not comparable since they are affected by many factors, for example the recording of violent crime in other countries may not include behaviour that we would categorise as violent crime.
‘Violent crime in England and Wales has fallen by almost a half a peak in 1995 but we are not complacent and know there is still work to do. That is why last year we published ‘Saving lives. Reducing harm. Protecting the public. An Action Plan for Tackling Violence 2008-11’.’

The timing of the Europe-wide violence figures is a blow for Mr Johnson, who will today seek to reassert Labour’s law and order credentials.
In his first major speech on crime since becoming Home Secretary, Mr Johnson is expected to promise a concerted crack down on antisocial behaviour.
He wants to set up a website to allow the public to see what is taking place in their neighbourhood, such as the number of louts who have been served with Asbos.
Mr Johnson is also known to support early intervention to stop children going off the rails.

zal dit ook een zaak zijn voor het ICC
ohh kenia accepteerd het hof niet meer

Murugi
Het is niet alleen Kenya maar ook de andere Afrikaanse landen hebben een beetje genoeg van de betutteling door de Westerse wereld.

Wanneer je het van hun standpunt bekijkt hebben ze wel een beetje gelijk.

Het zijn voornamelijk alleen de Afrikaanse leiders die voor de ICC komen net of er in de rest van de wereld nier s gebeurd wat te denken van de rellen in Bahrein en Saoedi waarbij ook de nodige slachtoffers zijn gevallen.
Zuid Amerik het zelfde en ook in Azie gebeuren de nodige zaken maar daar is geen problem.

Voorlopig is er nog steeds geen uitspraak en geven de 3 mensen alle medewerking aan het ICC ondanks het feit dat ze ook de hele zaak zouden kunnen blokkeren en wel met de volle medewerking van de AU.

De ICC is nu in een politiek spel beland waar van het einde nog niet in zicht is ze hadden het eerlijk moeten spelen en de verantwoordelijken op het matje moeten reopen maar dat paste niet in de strategie van bepaalde landen die hier een handje hebben geholpen om de macht van de vorige regering te steunen.

Er waren nogal wat mensen ook op deze side die twijfels hadden over deze nieuwe regering maar ze hebben tot nu toe meer zaken geregeld zie de land kwestie dan de vorige regering waar ook de huidige oppositie een grote rol in speelde. Real gesproken had de ICC de President an de Prime minister verantwoordelijk moeten stellen en niet de personen die nu genoemd worden.
Als voorbeeld President van Sudan moet voor de ICC verschijnen maar niet de mensen die daar werkzaam en zo zijn er meer zaken dat het staatshoofd als verantwoordelijke wordt gezien alleen in de zaak Kenya is dit gebeurd kan je mij daar de redden voor geven.

Er zijn nu weer de problemen die op spelen zodat deze regering niet teveel kan wijzigen, en een hoop mensen en wel van diverse tribes vragen zich nu af waarom deze regering dit wel kon doen en de vorige niet. Er is aan de oppositie gevraagd om mee te werken maar helaas deze heren hebben een andere agenda maar nu komen wel de verhalen van diverse kanten over wat er de laaste jaren gebeurd is in de diverse constenties en is het onderzoek naar de 37 grote bendes gestart onverschillig van welke zijde ze zijn.

De hervormingen in de politie werpt al wat vruchten af en ook komt deze regering de gemakte afspreken na gisteren werd bekend dat de IDP vergoeding wat al 3 jaar geleden was beloofd nu uitbetaald word. Deze mensen vragen zich nuaf aarom kan deze regering het wel en de vorige niet en al deze kwesties komen nu langxzaam naar boven.

alle politici, waar ook ter wereld, doen er alles aan om maar populair te zijn
en de nadelen ervan zie je pas jaren later
veelal korte termijn politiek

vaak is het ook nog zo, dat iemands geld regeerd
of politici creeren hun eigen baantjes

Murugi Ik weet dat de politiek erg smerig kan zijn en ook deze man weet het van zeer nabij.
Er is een achtergrond waar je naar moet kijken en wanneer je dat zie dan begrijp je meer van de keus die hij heeft gemaakt.

De beslissing was niet makkelijk en er zijn de nodige mensen geweest die er op hebben aangedrongen dat hij deze job ging doen en niet alleen vanuit de oude kliek maar special vanuit de jonge ondernemers wereld is er nogal wat druk uitgeoefend.

Speciaal deze jonge mensen waren het betuttelen en de zakkenvullerij zat, en het werkt er is nu op de minsteries al een nieuwe tendens waar te nemen maar alles heeft een beetje de tijd nodig en dat moet je ze wel gunnen.

Het blokkeren wat de oppositie nu probeert te doen kan helaas Kenya niet helpen maar alleen vertragen. Maar ook in de oppositie is nu gelukkig een nieuwe generatie die proberen het roer over te nemen maardat is met de huidige leiding daar niet zo makkelijk.

Maar om even terug te komen op de nadelen die je jaren later zie dat geld ook voor de voordelen. en nadelen van de vorige regeringen zijn helaas nog steeds voelbaar hier in Kenya en het kan alleen maar beter worden.

hoop ook dat het beter gaat worden voor kenia met name voor de armere mensen
kenia heeft natuurlijk een gunstige ligging gelijk aan nederland
een grote haven en een redelijk groot achterland
dus het lijkt me zaak om de infrastructuur nu eens flink te verbeteren

verdubbeling van het spoor naar uganda
en verbetering en nieuwe snelwegen naar buurlanden ethiopie-tanzania en soedan

Murugi dat gaat ook gebeuren want de nieuwe haven Lamu is de enige plaats aan de Oost Afrikaansw kust waar de grote schepen kunnen aan landen en het achterland is heel groot.
Maar dat kost tijd en is niet van de ene dag op de andere te realiseren. We vergeten soms dat het in Nederland ongeveer 50 jaar heft geduurd om Rotterdam uit te bouwen.
Maar gelukkig kan niets de vooruitgang tegen houden ook dat leert de geschiedenis ons.

En wat de arme mensen betreft hoeveel mensen in Nederland en Belgie leven onder de armoede grens en neit alleen de ouderen kijk eens naar de voedselbanken en in een goed gestructureerde samenleving.

Is armoede omdat je leeft in een klein huisje van leem of golfplaten of dat je ugali eet inplaats van grote porties friet of is het waar iedereen naast elkaar leeft en niet met elkaar het is maar net waar je de grens legt.

Probeer eens Kenya met andere ogen te zien en voel de warmte van de mensen voor elkaar ga eens naar een harambee waar de mensen met elkaar proberen om de ander te helpen en zie een samenleving die helaas in Nederland verdwenen is.

Ik heb de hele verandering mee gemaakt van de armoe in de jaren vijftig via de sixties en seventies naar een koude en onpersoonlijke samenleving waar het iedereen voor zich is. Ik hoop dat deze verandering Kenya bespaart blijft en iedereen open blijft staan voor de ander.

En dit loopt door alle verschillen van tribes heen want ondanks het politieke gekrakeel helpt men de ander wanneer het nodig is.

Het is samen lachen maar ook samen huilen als het verkeerd gaat of is gegaan

Mooi om je positieve mening over de politiek en het land te lezen, Keeska.

neen armoede is voor mij niet hoe je woont
ook al is een huisje van leem of toenmaals in een plaggenhut

maar wel dat er soms géén eten op tafel kan komen

Murugi ondanks dat de prijzen hier te hoog zijn door de nieuwe VAT bill waarvoor de oude regering de aanzet heft gegeven kan nog steeds iedereen eten al is het geen maaltijd zoals in NL of B. Maar Ugali met wat skuma zodat je niet met honger gaat slapen. de grootste kostenpost voor de mensen hier is op dit moment de school want de skuma groeit overall maar een schooluniform en schoenen kost te veel en de keus tussen eten en de school is wat maakt de honger.

Een pak maismeel van 1 kg is 115 ksh en daar kan je met je familie drie tot vier dagen van doen en skuma kost 5 ksh per bosje.

Door omstandigheden leef ik ook op deze manier omdat ik het belangrijk vind dat de kinderen die ik onderhoud naar school gaan en ook wat op tafel hebben.

Ik heb geen NGO waar anderen de zakken vullen maar prober op mijn manier wat voor de mensen hier te betekenen en voor kinderen een toekomst te creeren.

Ik ben geen heilige maar gewoon een gekke muzungu die kan lachen en huilen met de mensen hier en ook trots is op de naam opa van de kinderen hier.

ja ugali skuma heb ik meerdere keren ook wel gegeten
en s’morgens chai met brood met een beetje bleu band
kan me daar goed aan aanpassen
weet ook wel dat voedsel in verhouding tot holland best wel duur is
een liter melk in de shop is duurder dan in holland
en schoolgeld per drie maand voor day of bourding op een betere school is ook kostbaar

helaas maakt de inflatie het er niet gemakkelijker op
dat is in holland op dit moment een probleem
onze regering heeft kortgeleden de btw met 2% verhoogd,
met als concequintie dat onze inflatie nu hoger is dan onze buurlanden
daardoor krimpt de koopkracht in holland met alle gevolgen van dien
maar nog steeds niet te vergelijken met het leven in kenya

groet

Murugi je heb gelijk dat het leven in Nederland niet te vergelijken is met Kenya speciaal het sociale leven is hier vele malen beter dan in Nederland. Ik ken namelijk mijn buren hier en wanneer ik naar de shops gaat dan zie ik overall mensen elkaar groeten kom daar in nL eens om.
De laaste keer dat ik in NL was vorig jaar mei leered ik dat in NL je niemand meer groet en absoluut niet mag lachen op straat.

Dus sorry laat mij maar lekker hier ondanks het feit dat hier de sociale overheids voorzieningen niet aanwezig zijn maar de saamhorigheid gelukkig wel.