Hans wat wil je horen… De achterblijvers kunnen niet terug naar huis, en de mensen die op vakantie zijn kunnen niet op vakantie… Heb niet zoveel andere informatie voor je…
En wat de algemene info betreft, de mensen moeten www.schiphol.nl in de gaten houden…
Schiphol heeft zijn website sinds gisteren al niet meer ge-update…
Ik hou zelf de website van de luchthaven van vertrek in de gaten, plus de luchthaven van aankomst, plus de website van de maatschappij waarmee ik vlieg. Uiteraard is alleen die laatste in staat je 100% zekerheid te geven of een vlucht al dan niet door gaat.
Lees net dat je gestrand bent. Ik weet niet of het voor jou vervelend of ook wel prettig is. Ik wens je in ieder geval alles wat je jezelf ook wenst.
Goede reis en kom maar weer veilig thuis.
Ik zou 15 april vertrekken, toen het allemaal begon.
Er werd toen nog gezegd, wij weten van niks, ga maar gewoon naar Schiphol.
Vlak erna (rond 15.30) werd alles geannuleerd.
hallo,
kijk eens op mijn bericht dat ik net geplaatst heb, onderaan, bij ‘rondrit taurusgebergte turkije’ of op mijn ‘blog’.
4 vrienden zitten vast in turkijke. het gaat ze goed maar ze weten nog niets van terugvliegen. ik hou via sms contact met hen.
gr @lber10
Ik lees inderdaad een hoop ‘geruchten’ op Telegraaf (geschreven door de redactie nota bene!) Veel van die artikelen bevatten halve waarheden of berichten die door geen enkele andere persorganisatie wordt bevestigd. Ik lees veel BBC en Associated Press, vind ik iets geloofwaardiger (en ze zijn veel gedetailleerder in hun informatie) dan dat Nederlandse prutkrantje.
Alle informatie die ik noemenswaardig vind, plaats ik in dit centrale topic in het Reiscafé. Een snelle link hiernaartoe is bovenaan ieder forum te vinden in het rijtje mededelingen (nog altijd jammer dat hier zoveel reclamelinks worden geplaatst door de redactie).
Ik las wel dat sommige reisverzekeringen de extra verblijfskosten dekken. Tussen reacties van anderen (weet uit mijn hoofd niet meer waar wellicht Thailandforum) las ik dat iemand 60 euro per dag van zijn verzekeraar kreeg voor eten en onderdak. Slechts een bepaald aantal dagen, dat wel. Maar het is in ieder geval iets.
zij hebben mij vandaag ook per sms doorgegeven dat zij 16 euro pp hp per dag moeten bijbetalen maar dat zij ditalles achteraf van de verzekering zullen terugkrijgen.
In afwachting en stille(ijdele) hoop dat vandaag nog alles gaat vliegen, gaat onze trip naar Cappadocie niet door morgen…
Wat kosten betreft: De kans dat je die verhalen kan zijn klein(als je nog weg moet dan) de organisatie verhaalt het op overmacht, de reisverzekering op een natuurramp: geen geld terug…
Arme mensen: niet alleen geen vakantie maar ook geen geld om een nieuwe te boeken,…
(en wat te denken van vakantiedagen, ik ben 2 weken kwijt nu…kan niet zomaar weer gaan werken, de baas heeft die uren al ingedeeld bij anderen…)
Je hebt recht op je geld terug, laat je niet afschepen… de touroperators waar wij mee samen werken hebben toegezegd de bedragen geheel terug te storten… Dit kan achter anders zijn wanneer je bij een bedrijf zonder goede voorwaarden geboekt hebt! Vrije dagen is inderdaad iets wat niet terug geclaimd kan worden…
Als je een goede reisverzekering hebt worden ook de extra kosten ter plaatse voor overnachtingen vergoed, sommige touroperators vergoeden dit al zelf.
Verder is dit een overmacht situatie waar niemand iets aan kan doen, anvr zijn alleen de voorwaarden, sgr bij iets dat failliet gaat… Je hebt dan het calimiteitenfonds nog, maar die halen alleen mensen terug uit rampgebieden…
Verder kun je dus niets anders dan afwachten, vooral ook niet naar schiphol gaan als je vlucht geannuleerd is…
Heb nu ook gevonden dat bijna alle maatschappijen ruim omgaan met annuleren en omboeken…
Maar goed, de bijkomende kosten…(als ik naar mezelf kijk… ik kan dus tot maximaal vrijdag vertrekken, daarna niet meer, dit jaar niet meer. Geen dagen om op te nemen bij mn baas…)
Blijft dat het een verschrikking is, en iedereen van dagdeel tot dagdeel kijkt…
Ik ben nu per trein op weg van Bulgarije naar Nederland. Mijn gecancelde terugvlucht kan ik terugkrijgen, maar of ik mijn treinticket vergoed krijg? Bovendien werk ook ik als uitzendkracht, dus ik loop sowieso inkomsten mis…