Gevolgen aswolk IJsland voor Turkije reizigers

Sterkte onderweg Jenny!

@Beppie,

de 15de, dat alles begon, hoorde ik dat de vlucht geannuleerd was via Schiphol-sms. Toen zat ik al in de trein. Het reisburo moest ik zelf op de hoogte brengen. Ik had mijn info steeds eerder dan zij! Ze gingen steeds navraag doen, nadat ik met de info kwam.
OAD op Schiphol zei: kostenloos annuleren of omboeken. Heb het op papier laten zetten.
Aangekomen bij het reisburo, zeiden ze Nee dat is niet zo. Aan de hand van mijn brief werd er gebeld. Klopte dus!
Vervolgens wilden ze omboeken, MAAR als het weer niet door zou gaan, GEEN geld terug, omdat de situatie bekend was bij boeken. En toch maar proberen de reis te verkopen.
Afgel. za. heb ik definitief om geld terug gevraagd. Maar wanneer is het er?
Zou evt. di of wo op zijn laatst nog wegkunnen. Maar dat ziet er niet naar uit. Mijn dochters vakantie is nu voorbij. Ikzelf kan fluiten na mijn vrije dagen (2 weken). Mijn diensten zijn ook al vergeven. Moet nu wachten tot aug. Toch ga ik proberen e.e.a. te verhalen via de reisverz. Nee heb je…
O ja en er werd beweerd als ik via OAD een nieuwe reis zou boeken, maar dan via een andere organisatie, ik weer WEL mijn geld zou terug kunnen krijgen :confused::confused: omdat die andere voorwaarden zouden hebben. Ben blij dat ik er niet ingetrapt ben.

Het vakantiegeld kan ik nu uitgeven aan de loodgieter.

Blijkbaar doen de reisorganisaties wat ze zelf willen.

Corendon is ook heel coulant gelukkig!!!

Gister werd op de radio ook allerlei wildspraak gedaan, en dat nog in mn hoofd heb ik mijn angst neergezet vanmorgen.
Ik heb 2 weken vakantie, meer niet, en die zijn nu op(en mn uren ook dus…)

We wachten of we nog weg kunnen, anders gewoon volgende maand, dan neem ik wel een weekje onbetaald ofzo

@beppie ik ging normaal gezien gisteren ochtend vertrekken ook met corendon:)
moest ik annuleren dan zou ik mijn ticket trg betaald krijgen maar ik wil nog ff afwachten maar het ziet er niet echt goed uit :frowning:

Mirene: ook als je opnieuw zou boeken en het komt weer voor dan krijg je gewoon alles terug hoor! Belachelijk dat ze zo moeilijk doen!! :frowning:

(dat is wel wat ik bedoelde Cyn… maar goed… wij willen als we niet gaan ‘omboeken’ naar mei)

En nu is het dus afwachten… ze willen het meerendeel laten vertrekken dus…
En dus weten we nog niets…kan nog net zo makkelijk niet als wel doorgaan
http://www.corendon.nl/lezer

@beppie: weet jij wie er eerst zou kunnen vertrekken?ik denk dat degene die dit weekend moesten vertrekken moeten wachten.

Heel vervelend die onzekerheid!

Voor mezelf blijf ik het in de gaten houden. Stel je voor dat het net nog kan.
(Alleen dreigen met geen geld terug maakt mij bang om opnieuw te boeken)

Volgens de site gaan we om 8 uur de lucht in: Dus… het lijkt voor ons goed te komen…
Hopelijk tot over 1 week

Ook mijn belgische vrienden die nu in Kusadasi zijn kunnen nog niet terug naar Belgie.Gelukkig ze hebben hier hun eigen appartement,dus geen extra hotelkosten.Maar toch waren ze liever op tijd thuis geweest.
Ze hebben tot op heden als er niets veranderd een vlucht gekregen voor zaterdagmorgen 24 april.(8 dagen vertraging) Ze vliegen met Lufthansa. Dus ook die moeten een week langer in Kusadasi blijven.
Hun zoontje kan dus ook niet naar school en mijn vriendin heeft het bedrijf waar ze werkt in Belgie verwittigd dat ze niet kan komen werken. Ze wacht nu ook af hoe dit zal aanvaard worden bij haar terug komst.
Ik verwacht andere vrienden nu donderdag 26 april uit Belgie …hoop dat tegen dan alles opgelost is.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka

Ik ben inmiddels per trein aangekomen. Onderweg mensen tegengekomen die in Turkije gestrand waren. Met name Istanbul schijnt een chaos te zijn, veel te veel buitenlanders en volle hotels. Ook mensen die geen geld meer hebben voor accommodatie en eten… Wat dat betreft mogen wij denk ik niet klagen!

Al ben ik toch wel blij weer in NL te zijn…