Gevestigde Nederlanders in Turkije

Het onderzoeksbureau waar ik momenteel aan verbonden ben, gevestigd te Ankara, wil graag meer weten over Nederlanders die in Turkije wonen ( enkele maanden per jaar volstaat). Naar aanleiding van commentaren op het onderzoek dat uitgevoerd gaat worden zal er gepoogd worden bepaalde klachten in consideratie te nemen. Ik ben op zoek naar Nederlanders die mij hierbij kunnen helpen. Wanneer ik enkele namen kan ontvangen, zal waarschijnlijk de sneeuwbal verder rollen.
In het onderstaande is de inhoud van het onderzoek te lezen.

Gevestigde buitenlanders in Turkije.

De Internationale Strategische Onderzoeks Organisatie ( in het Turks genaamd USAK) werkt aan het project: “Gevestigde Buitenlanders in Turkije”, welke wordt gesponsord door de Nationale Wetenschappelijke en Technologische Onderzoeks Raad van Turkije (TUBITAK). In dit betreffende project wordt het fenomeen van “internationaal verblijfs- tourisme” geanalyseerd en wordt er gepoogd problemen van gevestigde buitenlanders in Turkije vast te stellen. Aan onder meer de volgende vragen zal aandacht worden besteed: Hoe worden gevestigde buitenlanders behandeld door de Turkse gemeenschap? Wat is de houding van de Turkse overheid tav gevestigde buitenlanders? Welke kwesties identificeren gevestigde buitenlanders als problematisch? Etc. Binnen deze context proberen we data te verzamelen mbt het aantal buitenlanders welke leeft in Turkije, de steden waarin deze verblijven en de daarmee samenhangende leefomstandigheden. Hun tevreden of ontevredenheid met Turkije zal ook worden onderzocht. Dit onderzoek zal pogen de sociale, economische en politieke moeilijkheden die worden ondervonden vast te stellen.

Gevestigde buitenlanders in Turkije ondervinden problemen in het verkrijgen van verblijfs- en werkvergunningen. Sommigen klagen over relaties met buren. Voor anderen zijn kwesties rondom het verkrijgen van eigendom problematisch; het onderhoud van het eigendom, interacties met locale winkeliers of makelaars. Het onderzoek zal zich richten op de meest ondervonden problemen en zal trachten aanbevelingen te doen rondom eventuele oplossingen.

Alvast vriendelijk bedankt,

Lucinda de Boer

Ik zou het heel erg graag willen en ben er ook hard mee bezig.

Hoi Sinem, je kan naar de Nederlandse consulaat gaan in Turkije. Daar kan je informatie opvragen van de nederlandse bedrijven die gevestigd zijn in vb Istanbul. Dan heb je gelijk stuk of 60 nederlandse bedrijven… dus ook nederlandse mensen.

gegroet,

Bedankt Mustafa, ik zal er deze zomer heengaan. Woon jijzelf ook in Turkije en kom je uit Nederland?

Hallo Lucinda,

Ik ben belg en geen nederlander maar woon reeds 10 jaar in Turkije.
Op het belgische en nederlandse consulaat in Izmir hebben ze ook al de adressen van ingeschreven belgen en nederlanders.
Ik zelf heb hier over niets te klagen,heb geen problemen met niemand.
Mijn verblijfsvergunning heb ik hier reeds 3 maal verlengd, mijn belgische pas hier reeds 2 maal vernieuwd zonder naar Belgie terug te keren. Het consulaat helpt je hier bij alles.
Met mijn buren geen problemen, allemaal lieve behulpzame mensen. Maar als je in turkije wil wonen moet je ook de turken respecteren en dan respecteren ze jezelf ook. Tenslotte zijn we hier ook buitenlanders en we moeten ons ook een beetje aanpassen. Normaal vind ik dat .
Ik ben hier zelf makelaar dus met die heb ik geen problemen ken de makelaarswereld hier heel goed. Ik heb fantastische partners en heb het goed naar mijn zin. Je vrienden en zakenpartners kies je toch zelf.
De ervaring leert je wie eerlijk is en wie niet.
Dus ik ben een heel tevreden emigrant . Voor meer vragen kan je me altijd mailen.
Groetjes uit Kusadasi,
Frank6

hoe doe je dat met werken dan?
wat voor werk doe je?
en mis je niks?

Mooie woorden,franka,je weet het altijd goed te omvatten.
Je blijft mijn '‘westerse’'denktank,

Groetjes,

Hans

Hans… mis je niets??? Een post ouder dan 1 jaar, geen toegevoegde waarde… En jij reageerd erop of er niets is…

özlem, wij hebben hier een regel die zegt dat als er geen extra info bijkomt, als het niets toevoegd, dan graag geen oude topics ophalen