verhuizen naar turkije, waar moet ik rekening mee houden?

Ik wil begin volgend jaar gaan verhuizen naar Turkije- Gaziantep.
Ik ben me aan het verdiepen wat ik allemaal zal gaan tegenkomen en waar ik rekening mee dien te houden.
Zijn er hier misschien mensen die deze grote stap ook hebben gemaakt, of gaan maken?

Hoi Lou000,welkom op wereldwijzer!
De laatste jaren kiezen steeds meer mensen ervoor om zich een groot deel van het jaar of permanent te vestigen in Turkije.
Sinds begin 2011 zijn de kosten voor een verblijfsvergunning voor Nederlanders aanzienlijk verlaagd, wat het nemen van een visum aantrekkelijker heeft gemaakt. U krijgt alle informatie over de te volgen procedure bij het Turks Registratiekantoor of de vreemdelingen politie in de stad waar u zich wilt vestigen. Zorg voor een Nederlands paspoort dat langer dan 3 maanden geldig is.
Indien je nog met vragen zit,dan kan je altijd terecht in het Turkijeforum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met je verhuisplannen,Lou000
groet,georgessiam.

Dank je wel voor deze informatie George :))
Ik zal mij gaan vestigen in Gaziantep, hoogstwaarschijnlijk

Hoe moeilijk zal het hier bijvoorbeeld zijn voor mij hier een baan te vinden.
Mijn schatje woont hier en zijn familie ook. Zij zullen mij natuurlijk ook helpen waar nodig is, maar ben hier in Nederland een zelfstandige vrouw, en dit wil ik, zo ver als mogelijk is, daar ook willen voortzetten.

Groetjess Lou

Hoi Lou,tja hoe vind je nu werk in jou regio?
Ik las op verschillende (buitenlandse)forums ,dat het verdomd moeilijk is als buitenlander de juiste baan te vinden in Turkije.
In iedergeval kan je eens op deze site kijken voor het vinden van de juiste baan naar jou mogelijkheden,Lou !

1 like