Op zoek naar Nederlanders in Turkije

Hallo allemaal,

Dit jaar is het afstuderen geblazen. Hiervoor doe ik onderzoek naar taalverlies onder Nederlandse immigranten in Turkije. Er zijn al veel onderzoeken gedaan naar het verlies van het Nederlands in verschillende landen. In Australie bleek dat Nederlanders snel hun taal opgeven en in alle domeinen Engels spreken.
Nu vraag ik mij dus af of dat ook zo is in Turkije aangezien de taalafstand groter is en ook de cultuur verschillend is ten opzichte van het Nederlands en Nederland.
Dit onderzoek kan ik niet uitvoeren zonder de hulp van Nederlandse mensen die minstens tien jaar in Turkije wonen. De hulp bestaat uit het invullen van een vragenlijst en wat korte grammaticale testjes.
Dus woont u minstens tien jaar in Turkije in de buurt van Kuşadası of Antalya en wilt u mij helpen, dan zou dit geweldig zijn. Of misschien woont u zelf in Nederland en kent u mensen die in Turkije wonen? Laat het me weten.
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Eveline

Hallo Eveline
Ik woon in Antalya al 3 jaar. Er is hier een Nederlandse vereniging en een Nederlandse school. ık ben daarmee in contact.Misschen kun je hier dus mensen vinden voor je afstudeeropdracht.
Laat me weten of je interesse hebt en dan kan je misschien verder helpen.
Marjan

hallo Marjan,

mijn kinderen zijn in Nederland geboren 18 en 13 jaar. ze wonen nu in antalya. waar is de Nederland school in Antalya gevestigd.

met vriendelijk groet

mehmet yavri

Beste Fume, dit is een bericht van 4 jaar geleden, ik ben bang dat je geen antwoord meer zult krijgen op je vraag.

ik woon sinds 4 jaar in antalya begin steeds eenzamer te worden en heb dus gewoon wat vrienden nodig wachtend op jullie reactie selant7@hotmail.com is mijn email en msn

Ik verplaats dit bericht naar wonen en werken in Turkije
Ik verwacht dat daar meer gereageerd gaat worden :)!!!