Nederlandse Leraren Gezocht In Turkije

Landgenoten,

Wie voelt er wat voor?wie durft dit aan?

Alleen serieuze reacties worden beantwoord.

Het gaat nl.hierom;

We zoeken nederlandstalige leraren om turkse onderdanen nederlands te leren.

Reacties kunt u vermelden hetzij via mijn persoonlijk e-mailadres of via deze site;

Uw Forumbeheerder,Hans

Waar in Turkije zoeken ze leerkrachten?

Ik heb een 2 jaar een lerarenopleiding gevolgd maar niet afgemaakt, dus geen diploma.

Ik heb al eerder in Turkije privé lessen Frans en Engles gegeven, met zeer goede resultaten van mijn studenten!!

Ik zit in Izmir.

Het gaat om het gebied rond Antalya.

Gr.Hans

jammer… beetje te ver

maar andere aanbiedingen zijn altijd welkom!!

Nog een vraagje voor je Hans, Welke touroperators zijn het beste te betrouwen in Turkije zelf??

Ik lees veel slechte reacties over het titanic hotel in Antalya, is het echt zo’n afrader? weet je mij er meer over te vertellen?

Thanks

Sorry,

Als reisleider geef ik geen mening in het openbaar over andere touroperators;

Gr.Hans

Oké ik snap het wel, dan zoek ik het zelf wel uit ginds, ik vertrek namelijk over 3 dagen naar Izmir, ik blijf er zo’n 2 maanden…

Groetjes

Beste Hans,

mijn zus en haar man zijn allebei docent Nederlands als 2e taal. Dus voor allochtone mensen die Nederlands willen/moeten leren. Zij willen al jaren lang naar het buitenland emigreren, maar qua werk is dat reuze moeilijk. Nu is mijn vraag, hoe is dit allemaal geregeld? Qua salaris, verblijfplaats, is er een school in de buurt voor hun 2 kinderen van 1 en bijna 4 jaar? Zou u mij aub een reactie hierop kunnen geven, want ik heb ze gesproken en ze vinden dit een ontzettend leuke uitdaging. En voor hoelang is dit werk? Want dadelijk zijn ze helemaal gesetteld en is het over. En als het klaar is, kunnen ze dan ook weer snel aan ander werk komen?

Ik hoop op een reactie terug,

groetjes Sanne

<_< onderdanen?

Hoelang duurt het voordat er eindelijk wordt gereageerd???

Beste Hans,

Van mijn zus heb ik gehoord van uw oproep over docenten Nederlands als Tweede Taal in Turkije.
Zowel mijn als ik zijn werkzaam, en opgeleid, als docenten NT2. We geven al jaren taallessen aan buitenlandse cursisten van verschillende opleidingsniveaus. Van nog te alfabetiseren mensen tot hoog opgeleiden. We doen dit werk met veel plezier en goede resultaten.
Naast het Nederlands beheersen wij beiden het Arabisch in woord en mijn man daarnaast in geschrift. Ik ben al geruime tijd bezig met het leren van de Turkse taal.

We hebben beiden veel interesse in het werken in het buitenland en Turkije staat al lange tijd bovenaan. Wij hopen dat er van uw kant ook belangstelling is en dat wij iets van u mogen horen.

Met vriendelijke groet,

Nanda

Ik ben werkzaam in het basisonderwijs, maar overweeg om aankomende lente naar Turkije te gaan.
Dit i.v.m op handen zijnde scheiding.
Ik ben een vrouw van 45 jaar.
Ik ben benieuwd hoe ik dit verder moet aanpakken. Hoe gaat het met huisvesting e.d.?
Ik ben echt geïnteresseerd.
Hoop meer info terug te krijgen waardoor ik verder kan.

Bedankt vast en groeten,
Fransijn Terhorst- de Boer
E-mail: fransijnterhorst@hotmail.com

P.S. Ik heb vrienden in Side. Daar leven ze in het zomerseizoen.

Beste Fransijn,

Wat is je e-mail?
Zend het naar mijn persoonlijk e-mail adres,

Groetjes,Hans.

Hoi hoi,

Misschien kunnen jullie mij ook helpen. Ik ben Wendie een 2e jaars studente aan de lerarenopleiding aardrijkskunde. Ik wil vanaf volgend jaar mei naar turkije voor 4 maanden. Ik ben momenteel turks aan het leren, en ik wil daar graag gids zijn. Hier heb je speciale papieren voor nodig, vandaar dat ik wil weten hoe ik aan deze papieren kan komen.

Gr Wendie

Hoi Hans,

Ik ben een leerkracht in Nederland, die graag meer informatie wil over het werken als leerkracht, in of om Antalya. Serieus! Ik heb een cursus NT2 gedaan en heb veel werk ervaring met het lesgeven aan Turkse kinderen.

Ik hoop op een reaktie.

Groetjes

hallo Hans,

Volgens de data is dit al heel oud,en snap ik niet dat dit voor mijn neus verschijnt! Maar…het komt wel goed uit. InAntalya zit een turkse collega die ook als leraar nederlands in Istanbul heeft gewerkt voordat hij reisleider werd. Nu is sundio voor wie hij werkte overgenomen en zit hij zonder erk weet jij of er nog steeds leraren nederlands worden gezocht? Ik hoor graag an je,

groetjes,

Monique Dijkstra

pffff, sorry voor de schrijffouten. Is een beetje te vroeg verouderd (10 mnd) toetsenbord!!

Monique

Dag Hans,

Ik ben docent Nederlands. Heb jaren ervaring als NT2 docent, docent Nederlands voor Anderstaligen. Heel leuk om dat in Turkije/Antalya te kunnen doen. Kun je er iets meer over vertellen. Heb een woning in Lara/Fener en wil graag permanent verhuizen naar Antalya en er ook werken.

Dick

Beetje late reactie DJ63,
Deze oproep van Hans (die bij mijn weten hier niet meer actief is) is van mei 2004!

Jaap