Ik ben van turkse afkomst, ben 15 jaar en ben geboren en getogen in Nederland. Maar ik wil emigreren naar turkije. Ik wil daar dan mijn school af maken maar ik ben bang dat ik niet naar een turkse school kan omdat ik die geschiedenis van turkije bijvoorbeeld of de grammatica van de turkse taal niet beheers (en noem maar op). Nou vroeg ik me af of jullie weten of er speciale onderwijzen zijn waar ze extra hulp bieden voor emigrerende tieners of gewoon een nederlandse school hebben in turkije waar gewoon nederlands les word gegeven. Dat laatse (nederlandse school) had ik eerder een keer gehoord maar ik kon er verder niks over vinden op internet.
Als je hier meer over weet wil je de info dan met me delen (A)?
bvd
Je kan ook kiezen voor een internationale school , die hebben ze volgens mij ook in Turkije.
Ik vraag me btw wel af , of je dan helemaal alleen gaat of heb je nog familie wonen in Turkije ?
Waar ga je wonen in Turkije ? Welke streek ?
Kom je hier wonen met je ouders of bij familie ?
Als je familie in Turkije woont moeten die toch meer weten over scholen in Turkije.
Je kan hier zeker naar een turkse school, maar je zal je rapporten vanuit Nederland moeten meebrengen om te bewijzen welke richting je gevolgd heeft.Ze zullen U een test afnemen en zien in welk jaar je kan starten.
Ik heb de ervaring meegemaakt met een nederlands meisje die hier 5 jaar geleden is komen wonen en hier naar een turkse school is gegaan,maar die is ondertussen al terug naar Nederland gegaan.Die kreeg ook bijlessen thuis.Meedere buitenlanderse kinderen lopen hier school in een turkse school.Maar de meeste komen jonger hier wonen en kunnen vanaf het eerste leerjaar meevolgen.Is wel makkelijker.
Er zijn wel privee scholen ,maar die zijn dan in het engels en zijn wel duur.
Je kan hier altijd prive lessen thuis volgen om extra turks te leren buiten de schooluren. Er zijn hier overal wel prive leraren die graag iets bij verdienen.
Een nederlandstalige school is er hier nergens. Sommige badplaatsen hebben een weekend schooltje om je nederlands op pijl te houden. Hier in Kusadasi is er eentje, en in Lara antalya . Maar mischien zijn er nog andere ?..ik heb zelf geen schoolgaande kinderen meer en heb er niet zo een grote ervaring mee.
Mischien hebben anderen meer ervaring.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Ik heb familie wonen in gaziantep maar dat is niet bepaalt een plaats waar je speciale onderwijzen hebt dus als ik insallah naar turkije kan gaan ligt het aan de school waar ikga wonen. en daar ga ik dan met mijn moeder en broertje wonen.
zijn er nog meer mensen die hier ervaring mee hebben of kennen jullie toevallig tieners die naar turkije zijn verhuisd? Hoe ging het op school?
Ik zou zo graag na men Secundair onderwijs , hoge school of universiteit of dergelijke volgen in Turkije , liefst dicht bij marmaris. Ik weet alleen niet waar of hoe of wat. Kan iemand me helpen ?
beste franka wij gaan juli 2013 in kusadasi wonen maar wij zitten nog altijd met een vraag.
wij hebben een dochter van 10 jaar daar zijn wij nog niet helemaal uit hoe daar verder moet zij zit hier in nederland in groep 7 wat zijn de mogeilijkheiden daar in kusadasi voor ons dochter van 10
zijn er internationale scholen of school misschien prive school? om turks engels .turks nederlands wij hebben eerlijk gezegd geen idee
hebje enige ervaring of idee hier over dan hoor ik heel graag van jou
alvast bedankt
ayhan kaya
neem eens contact op met Trefpunt Kusadasi. Die weten er alles van.
[EMAIL=“tref.kusadasi@gmail.com”]tref.kusadasi@gmail.com
Ik zelf heb geen schoolgaande kinderen hier, maar er is zeker een oplossing om Uw kind hier school te laten lopen.Ik weet dat hier nog buitenlanders met schoolgaande kinderen wonen,maar ik ken ze niet persoonlijk.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
beste franka heel erg bedankt voor jou snelle reactieen advies wij gaan zeker achteraan
fijn hoor ik laat je wel weten hoe het is en wat de mogeilijkheden zijn zo kun je weer anderen helpen en adviezeren
hopelijk tot volgende keertje weer
groetjes ayhan kaya
beste franka ben ik weer lees op een bericht betsy dat jij toch op hoogte bent dat er in kusadasi een school is voor nederlandse kinderen gesubsideerd door ministeri van onderwijs volgens betsy heb jij adres van deze school?
naturlijk dat is een geweldige nieuws als jij ons hier bij kan helpen zullen wij op prijs stellen
alvast bedankt
groet
ayhan kaya