wij, een gezin, man, vrouw en 2 kinderen van 9 en 11,
willen dit jaar in de zomervakantie gaan emigreren naar turkije.
wij gaan dan naar Karaman, Konya.
Mijn grootste vraag is hoe zit het met de scholen daar.
Mijn zoon zit nu in groep 8 en zou dus naar middelbare school gaan.
Maar ik heb eigenlijk geenidee hoe het daar nu zit.
Heeft iemand daar een idee van?
Mijn man is turks en ik zelf ben nederlandse, en wij zijn al ruim 16 jaar getrouwd.
Ik spreek redelijk turks, maar wil dat nog beter leren, maar daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook wij gaan waarschijnlijk emigreren naar Turkije, en ik heb eigenlijk dezelfde vragen als jij… We hebben 2 zoons van 4 en 7, mijn man is ook Turks en mijn Turks is redelijk. Dat van de jongens ook. Ik heb er alle vertrouwen in dat het met mijn en hun Turks redelijk snel goed zal komen, maar vraag me echt af hoe het zal gaan op school. We gaan in de buurt van Bodrum wonen, daar woont ook familie. Maar het zou ook leuk zijn om wat andere emigranten te leren kennen die daar in de regio wonen. Ik weet zeker dat ze er zijn! Kan iemand tips geven voor wat betreft emigreren?
Ik woon zelf aan de zuidkust, dus helaas niet in de buurt van bodrum, maar heb misschien wel een handige tip voor je; er zit een nederlandse school in Bodrum (NTC PO Bodrum), misschien kun je contact met ze opnemen om te informeren welke school ze voor jouw kinderen kunnen adviseren en wellicht kan je zo ook in contact komen met andere ned. moeders in de omgeving?
De school is te vinden via de website www.stichtingnob.nl onder het kopje ‘scholengids’ tik je dan primair onderwijs bodrum in.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes en groetjes Monique
Dankjewel voor de tip, ik heb gelijk de schoolgids doorgelezen! Ik was echt verrast dat er Nederlandstalig onderwijs is in Bodrum. En dus ook een kleine Nederlandse gemeenschap. Mochten er op dit forum Nederlanders in de omgeving Bodrum zitten, dan zou ik graag in contact komen.
hallo ik had een vraagje.
Hoe hebben jullie dit allemaal geregeld met de nl scholen omdat de kinderen toch leerplichtig zijn? hebben jullie een aantal weken de tijd om een school te zoeken of hoe gaat dat in zijn werk groetjes.