Ik heb een vraagje over allerlei verhalen die ik de laatste tijd hoor. Ook omdat een vriendin van mij een paar jaar gelden naar Azië is getrokken en met Belgische en Nederlandse mensen gepraat heeft die daar in de gevangenis zaten. (na lang onderhandelen mocht ze daar binnen)
Blijkbaar zouden sommige mensen soms drugs verstoppen in iemands rugzak. Als je daarvoor opgepakt wordt, krijg je de doodstraf of met geluk levenslang. Bestaat er echt een reële kans dat dit een gewone backpacker zoals mij zou overkomen? Ik weet dat die verhalen vaak overdreven zijn, maar toch zal er wel waarheid in zitten.
Elk land heeft slechte mensen, dus ook de landen in Azie. Ik ga elk jaar backpacken in Thailand en als je gewoon goed op je rugtas(sen) let en er altijd zelf bij blijft, kan je vrijwel niks gebeuren.
De kans dat jou zoiets zou overkomen, is waarschijnlijk kleiner dan 0,00000000000000000000000000000000000000000000000001 % dus wees niet te bang voor dit soort verhalen en ga gewoon lekker onbezorgd backpacken !
beste remedie is natuurlijk om je verre van drugs en drugsgebruikers te houden,hoewel het in de praktijk allemaal wel wat meevalt hoor er gaan zoveel reizigers naar azie,de kans dat dit nu net jou zou gebeuren is wel klein,wat je kan doen is ervoor zorgen dat je rugzak voorzien is van (cijfer)slotjes en dus goed afgesloten is,er zijn ook een soort zakken in de handel waar je je rugzak in kan doen die afsluitbaar is met 1 slot(handig op vliegveld en hotelkamer etc)je kan er een klein staalkabeltje bij kopen waar je het geheel mee kunt bevestigen aan het een en ander als je je tas niet in het gezicht hebt,koop niet zo`n rvs net,hier zitten toch best nog grote gaten in,er zijn reizigers die al jaren in azie omtoeren zonder werk of inkomen,hoe doen ze dat??vertrouw niet iedereen automatisch dus,maar zoals ik al zei met een beetje gezond verstand hoef je je echt geen zorgen te maken.
Haha … sorry … maar dat vind ik een goeie …
Drugs??? Ja halloooo … dat is het minste waar ik mij zorgen om maak.
Je kent je eigen rugzak toch wel hé … gewoon ff checken vooraleer je een internatioanale vlucht maakt en geen “pakjes” meenemen … zo simpel!
'k Ben nu 3 x in Thailand geweest, en echt … ik heb nog steeds niet in een gevangenis gezeten (toch niet in een Thaise ).
Thuisblijven ben ik zeker niet van plan hoor
Ik heb nog in andere landen gereisd zonder problemen, maar als mensen opeens met verhalen beginnen aan te zetten over een land waar je geen ervaring mee hebt, wil je gewoon zeker zijn (ook al vind ik zo’n verhalen altijd zeer twijfelachtig ).
Als je binnen dit en 8 maanden in een Aziatische gevangenis zou verzeilen, geef me dan een seintje en ik zal je wel eens komen bezoeken tijdens mijn backpacking reis.
Ik ben toch zowieso van plan om eens een (Belgische of Nederlandse)gevangene te bezoeken in de gevangenis van Bangkok (www.prisonlaw.nl).