drugs

adrien

mijn vraag is ofdat er in thailand veel drugs in omloop is maar daarmee bedoel ik ,waneer je eens een joint rookt ergens op een godvergeten oord ,ergens aan een afgelegen strand ofdat het gevaarlijk is?
ik wil niet in een kartonnen doos terug komen thuis hehe
dusja want ik hoor dat op bv de full moon party veel mensen drugs consumeren ,maar hoe durven ze dat nog in het openbaar doen als ze levenslange opsluiting riskren,er ontsnapt mij iets

bedankt alvast

doe het NIET drugs vervoeren of gebruiken het je kan een gevangennis straf of erger op leveren.neem het zeker niet mee in het vliegtuig .voor hele kleine beetjes drugs staan er alle lange gevangenis straffen.
sterkte.

Helemaal met Fransjes eens: doe niks met drugs in Thailand. Het merendeel van de buitenlandse gevangen in Bangkok Hilton zijn buitenlanders die met drugs opgepakt zijn.

Ik raad je aan om het boek Bangkok Hilton, het verhaal van de Engelse Sandra Gregory eens te lezen. Dan zal je het waarschijnlijk wel uit je hoofd laten om in Thailand drugs te gebruiken. Zij is dan wel gepakt met cocaine, maar in Thailand maken ze geen onderscheid tussen soft- en harddrugs.

Enige jaren geleden ben ik zelf naar de Full Moon Party op Ko Phangan geweest en ik kan je verzekeren dat er politie undercover rondloopt.

Tuurlijk kan je op de bekendere backpackers-plaatsen vrij makkelijk aan een blowtje komen, maar ik zou het risico gewoon niet nemen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

Komt zeker voor in Thailand, met name op plaatsen waar veel backpackers samenkomen zoals de full moon party. En meestal gaat het ook goed.

Een jointje roken is geen echt probleem: als je gepakt wordt, krijg je gewoon een verlengde vakantie van een jaar of 3-5, gratis nog wel. Tegen de tijd dat de straf is afgelopen, is het de diplomatie ook gelukt om je vrij te krijgen, dus dat loopt mooi gelijk.

En wie wil dat nou niet…een gratis verlengde vakantie in Thailand !!
Met een beetje mazzel zit je dus nog in het Bangkok Hilton ook…het “andere” Bangkok Hilton weliswaar, maar toch…:wink:

Thailand en drugs, dat gaat niet samen. In de praktijk echter zie ik schrikbarend veel reizigers (vooral uit bepaalde landen, meestal geen Nederlanders eigenlijk) voortdurend joints roken en heel kleine hoeveelheden drugs bij zich dragen. Ik heb ook wel vragen gehad of ik drugs wilde kopen of verkopen, maar heb dat altijd vriendelijk afgeslagen. Ik ben 4 keer in Bangkok Hilton op bezoek geweest (kun je lezen op mijn weblog) bij de Nederlanders die wel de pech hadden te zijn opgepakt, en nog niet misschien dat ik het risico wil lopen daar mijn reis te verlengen voor onbepaalde tijd (een paar kilootjes zijn goed voor 100 jaar vakantie).
Ik ben zelf niet op de full-moonpartys geweest, maar heb wel gehoord dat agenten undercover rondlopen, daar moet je dus voor oppassen. Ik ken geen verhalen van backpackers die voor het roken van een jointje werkelijk de gevangenis inkomen, de meesten die zijn opgepakt wilden drugs het land uitsmokkelen. Maar mijn idee is dat als je niet in de problemen wilt komen, je overal vanaf moet blijven en ook moet zorgen dat je niks wordt aangesmeerd of in je tas gestopt door anderen.

Geniet verder van Thailand! :slywink:

Bedankt voor al jullie tips en informatie en ik zal er zeker rekening mee houden!!
Wil nog geen kennis maken met de ‘hilton’ :slight_smile:

merci ik vertrek komende woensdag…,
aja en is chiang mai de moeite waard,ik zou er graag een moto huren en wat rondrijden en zo wat beter de plaatselijke bevolking leren kennen…

jo

adrien blijf echt af van drugs in thailand het is echt geen spelletje om met de thaise politie met drugs aan te komen. meisje pas toch goed op .
verder een hele fijne vakantie toe gewenst
groetjes fransjes:thumbsup:

Als je in het noorden gaat rondtrekken zal je ergens in de bergen toch de vraag krijgen of je wat wil roken, opium enz…zou er niet op in gaan.
In het noorden politie in burger gezien in restorantje en ze hadden allemaal grote blaffers bij en ze waren op zoek naar een Nederlander…
Er zijn genoeg middels om ff te zweven, paar biertjes te veel, margerita’s en goeie sex:teeth:

DON’T !!!
(Of je moest willen dat we over een paar weken over jou in de krant lezen natuurlijk. BTW, we zullen een kaartje naar de Bangkok Hilton sturen.)