Gevangen in Laos

Ik had gisteren een artikeltje gelezen over een britse onderdaan dat gevangen genomen is in Laos,de vrouw had 675gram drugs bij,boven de 500gram wacht haar waarschijnlijk de "DOOD"De vrouw inquestie is ook in verwachting,dit maak het ook zo pijnlijk om dit de lezen!!Wat vinden jullie Thailandliefhebbers over deze zaak??Is de straf niet overdreven??Een celstraf had beter geweest,zou ik zeggen(georgessiam)graag jullie reacties!!

je weet dat je in azie gewoon niets bij je moet hebben. je weet dat je de doodstraf boven het hoofd hangt.
ik ben het niet eens met de doodstraf, maar ik ben het ook niet eens met drugs.

Ja, dat is inderdaad een vreemd verhaal Georges.

Ze zit in een vrouwengevangenis, maar is toch in de gevangenis zwanger geraakt. Ze wordt (daarom) ook niet gedood.

Geen enkel medelijden…
Daarbij ben ik het met de mening van Karin eens.

Ik keur ook drugs af,maar ik vind dat een zwaar celstraf op zijn plaats is,en niet de doodstraf!!en wat met de ongeboren baby? heeft die ook schuld aan wat zijn of haar “moeder heeft uitgespookt”???georgessiam.Er zijn ergere dingen in deze landen waar de zogezegde"toeristen" de das omspringen,ik ga het proper verwoorden"uitbuiting van kinderen"Daar heb ik geen enkele medelijden voor,als je weet wat ik bedoel???

De moeder heeft bewust het risico genomen, en zo zelf het doodsvonnis over haar kind uitgesproken. Geen medelijden met dat soort creaturen, die verdienen het imo niet eens om moeder te zijn.

Ik respecteer je mening Carrierevrouw,maar ik vind je antwoord toch een beetje cru!!g.s

Moeilijke zaak. Aan de ene kant weet iemand donders goed wat op zo’n handeling staat, aan de andere kant de doodstraf!! Ik weet dat Azië dergelijk soort vergriipen iemand zwaar aanrekent. Een zware gevangenisstraf zal wel het meeste zijn dat iemand er voor haar uitslepen kan. Trouwens, ik las in één van de reacties dat ze in de gevangenis zwanger zou zijn geraakt. Dat lees ik niet terug in je bericht.

In mijn post had ik erover dat de vrouw in verwachting was,of dat nu in de gevangenis of daarbuiten is,zijn maar klein details.Het komt er op neer,dat een zwangere vrouw,waarschijnlijk de doodstraf krijgt.Versta me niet verkeerd,ik ben ook tegen drugs,en ik vind ook dat een zware gevangenis bij deze vergrijp past,maar om iemands leven af te pakken?Er gebeuren ergere dingen in de wereld die onbestraft blijven.g.s

Het lijkt mij toch wel een verschil maken (het waar in verwachting raken)en bovendien is het algemeen bekend wat je te verwachten staat wanneer je op drugsgebied daar de wet overtreedt. Met drugs breng je wel degelijk iemand anders leven in gevaar. Dus noem mij maar ergere dingen in deze wereld die gebeuren.

ik ben tegen de doodstraf maar ook tegen drugs daarom zou een hele lange gevangenis straf beter zijn in deze zaak naar mijn mening dan
verder denk ik dat ze bewust zwanger is geraakt om zo de doodstarf te ontlopen
groet dirk

Ieder reddingsboei die je kunt grijpen,pak je!!misschien om er goedkoop ervan af te geraken bij het gerecht,wie weet???Ik zal nog eens herhalen:Ik ben 100% tegen drugs.De laatste vraag had ik wel verwacht van u Carton!!!(ergere dingen in het leven)Ik heb hier een waslijst van problemen die zich afspelen in deze wereld.Maar ik ga ze niet opsommen,dit om geen mensen voor het hoofd te stoten,vind je niet Carton??We houden het gezellig.g.s

Er zullen veel dingen zijn die niet door de beugel kunnen, zondermeer. Alleen zwengelde u het aan. Van daar de reactie(s) van meerdere forumlezers. Misschien dat het beter is de leukere dingen, zoals info over Thailand (waar deze site ook voor is bedoeld, denk ik) te belichten. Ik zal daaromniet meer op dit soort topics reageren anders krijgen we misschien hetzelfde als met confederate.

En ik vind het cru dat een vrouw die zwanger is willens en wetens dit risico neemt, en daarmee ook het leven van haar ongeboren kind op het spel zet, dan wel in de gevangenis bewust zwanger wordt waarmee ze haar kind de kans op een menswaardig leven ontneemt. En dus niet geschikt voor het moederschap.

Georges,

de straf is naar europese normen inderdaad zwaar; ik ben overigens van mening dat europese straffen (vooral in nederland) te licht zijn. Uitspraken als “dat zit ik op de punt van een naald uit” komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Je moet echter aziatische straffen niet met europese straffen vergelijken. Mocht de verwachte doodsstraf in een celstraf worden omgezet, dan weet ik zo net niet of ze zich dan gelukkiger moet voelen. Heeft ze om deze reden dan ook nog voor een kind gekozen, dan zitten er dus meerdere mensen in nood, want dan zit het kind ook een celstraf uit… Je kan wel raden wat ik zeg, als de doodsstraf niet wordt omgezet…

Groet,
Joe

Alhoewel de globalisering zich steeds verder vordert, kunnen we Europa en Azië nog steeds niet met elkaar vergelijken inderdaad. Over wat de juiste beslissing zou zijn hou ik me neutraal…

:chin:Ik heb de indruk dat jij mijn topics en quote door een vergrootglas haalt Carton,daar heb ik geen problemen mee.In ieder geval als ik nog iets post over Thailand of Laos,wat volgens u in “Brazilie” ligt,dan gewoon negeren!!met beleefde groeten:georgessiam.

Beste George, dit blijven delicate onderwerpen waarbij meningen altijd sterk zullen verschillen en gelukkig hebben we een vrijheid van meningsuiting dus zullen we elkaars mening moeten respecteren.

Wie goed doet, wie goed ontmoet.

Dit verhaal is al enige maanden oud (volgens mij heb ik enige tijd geleden ook een nieuwsbericht geplaatst in het Laos-forum).
Voor zover ik me kan herinneren is deze dame inmiddels al het land uitgezet en zit ze in de gevangenis in Engeland.

Het lijkt me idd wel uitmaken waar deze dame zwanger is geworden. Zij is idd in de gevangenis zwanger geworden met de hoop dat zij op deze manier de doodstraf zou kunnen ontlopen (en dat is haar dus goed gelukt).

Aangezien dit het Thailand-forum is, zal ik dit topic nu verplaatsen.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=73813