http://www.thaiprisonlife.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Voor wie er wat over wil weten, en er zeker niet in wil verblijven.
http://www.thaiprisonlife.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Voor wie er wat over wil weten, en er zeker niet in wil verblijven.
Hmm…dit is inderdaad iets waar je niet in wilt verblijven:crybaby: het is te triest voor woorden 65 mensen in een cel voor 25…
hoe kom je hier eigenlijk bij?
:chin: Ik zelf heb vroeger 3uur in een cel gezeten in de oudevliegveld van Bangkok(don muang)en laat ik er meteen zeggen,het was omdat mijn trouwpapieren niet in orde waren volgens de immigratiedienst!Ik spreek terug van het jaar 1980!Laten we het zo stellen,als je in de gevangenis zit in Thailand en je hebt geen geld,dan ben je spijtig genoeg een vogel voor de kat.Ik weet niet in het nieuwe luchthaven,maar vroeger hing er een groot bord in Dong muan airport,op wat je kunt verwachten als je iets mispeuterd.Dat is altijd bijgebleven in mijn hoofd.groetjes:georgessiam.:dag:
hhhmm…ben ik straks als de dood dat ik wordt meegenomen vanwege me medicijnen :drugged:…klinkt niet best om daar te zitten.
maar alles is na 3u opgelost dus…?:vak01:
:chin: Alexandra,als je recht in je schoenen sta en niets hebt te verbergen,dan moet je niet bang zijn voor je medicijnen die je meeneemt naar Thailand!en nu ga ik stoppen met tippen op pc,mijn vingers doen er zeer van(5555) ha=5 op zijn thais ha ha ha! en nu ga ik werken,tot ziens Alexandra!georgessiam.:dag:
haha we zullen zien, komt goed :zon02:
werkse en tot snel:chin:
Als je medicijnen meeneemt, kan je ook het beste ff een doktersverklaring meenemen…in het Engels uiteraard…
ja dat is waar, alleen zijn het medicijnen uit nederland en ik woon in Brussel, ik haal ze alleen steeds bij apotheek in nederland, kan je het daar ook krijgen in Engels? zal wel toch
Internet is een eindeloze bron van informatie :wereld:.
Ja hoor, zou geen probleem moeten zijn. Gewoon ff bellen/mailen en de situatie uitleggen…
als je medicijnen mee moet nemen en je bent bang dat je problemen krijgt met de douane vraag dan aan je dokter om een bewijs dat jij die medicijnen moet gebruiken dan heb je geen enkel probleem.
ik ben weleens op bezoek geweest bij een kennis in een thaise gevangenis en zelfs dat is geen pretje eerst moet je heel lang wachten in een hele warme zaal met veel mensen waarna je word omgeroepen om je te melden vervolgens moet je al je zakken legen en je schoenen en riem afgeven daarna mag je naar de volgende zaal waar je helemaal en dan bedoel ik ook helemaal word gefouileerd hierna mag je naar een ruimte waar je achter een dikke ruit zit met z’n 20 man op een rij en dan komt degene die je bezoekt tegenover je zitten en kan je door een telefoon met elkaar praten maar dat mag dan alleen in het thai of het engels zodat ze precies kunnen verstaan wat je allemaal zegt na z’n 15 minuten moet je dan weer terug om wederom geheel gefouileerd te worden waarna je je spulle terug krijgt en op straat word gezet
en dit was een voor thaise begrippen lichte gevangenis voor lichte vergrijpen
ik ben echt heel blij dat ik daar nooit in heb hoeven zitten, heb achteraf nog steeds contact met deze man en als hij nu ergens wil soliciteren moet hij nog steeds zijn kaart laten zien waarop staat dat hij heeft gezeten en dat is dus een groot nadeel dus eerst hele hele slechte tijd in de gevangenis en dan daarna nog steeds gestraft
mensen denk na en wees voorzichtig en beland niet in deze hel
groet dirk
Als je medicijnen voorgeschreven krijgt van een arts kan je als je op reis gaat een medisch-paspoort aanvragen, als je zelf medicijnen aanschaft en deze meeneemt en daar geen verklaring van kan overleggen kan dit problemen opleveren.
In Thailand kan je over het algemeen allerlei medicijnen kopen in de apotheek maar als je die ook weer meeneemt naar je eigen land is dat in principe illegaal invoeren van uiteraard bepaalde medicijen.
In sommige landen is in het bezit zijn van paracetamol met codeine strafbaar,(krijg je ook alleen via je huisarts).
Ik heb gisteren juist nieuwe medicijnen gekregen, ik kom zelf in september naar Thailand, en heb bij de Apotheek een medisch-paspoort gekregen (staat ook in engels) om te voorkomen dat er problemen door ontstaan.
Ok bedankt allemaal, ik ga als ik in Nederland ben er meteen 1 aanvragen!
dat hoeft niet altijd, veel mensen zijn gewoon vertrouwen een ander gewoon te snel, maar soms idd eigen schuld, al zou ik liever hier vastzitten, is net een sterrenhotel tegenwoordig met tv etc ( althans zoals ik het allemaal hoor ) dan daar met 65 man in een hokje bbrrr…