ık heb een vraag
ben dit jaar in februari getrouwd met mijn turkse man in gemeenschap van goederen
nu hoorde ik ook al ben je getrouwd in gemeenschap van goederen en je gaat scheiden heeft de partner geen recht op de goederen die voor de trouwdatum zijn gekocht
Nou dit lijkt mij raar heb voor mijn trouwen een nieuwe auto gekocht dus hij zou dan geen recht hebben op de helft van de waarde van de auto
Weet iemand hoe dit zit
Hoi Maaiike, ik ben ook in februari getrouwd met mijn turkse man, maar dan vorig jaar. En het klopt idd dat wat je voor je trouwen aan geld en goederen hebt niet hoeft te delen als je gaat scheiden. Mist je dat kunt aantonen, in geval van je auto lijkt me dat niet zo moeilijk omdat je daar een aankoop bewijs van hebt. Vindt je vraag stelling bijzonder, het komt over alsof je er niet mee zou zitten om je auto in 2 te delen?
vond het raar om te horen
mijn man heeft een eigen bedrijf maar wilde ik al geen aanspraak op doen
dacht getrouwd in gemeenschap van goederen dus wat van mij is is van hem en anders om maar zo zit het dus niet
deze wet is totaal nieuw voor mij vandaar
Ik vind het eigenlijk wel mooi, zouden ze hier ook moeten doen!! wat samen gekocht is samen delen, wat je voor die tijd al had, zelf behouden!!! ik zou ervoor tekenen!
Ik vind het ook een mooie regeling zo ! Bespaart je toch al heel wat miserie als er toch een breuk komt, niet dat ik er vanuit ga dat die breuk er komt hoor
maar je hoort tegenwoordig nogal wat over scheidingen …
Veel geluk samen met je man!
Maaike ben je hier gehuwd of in TR?
Wat jij beschrijft is bv. het wettelijk stelsel in België, dus in 90% van de gevallen hier geldt dat.
ben in turkije getrouwd in istanbul dit jaar
Dat is in België hier toch ook zo meiden? heb dat allesinds geleerd met recht…
En sorry maaiketemel, ik kan je eigenlijk niet helpen. Wel super mooi dat je in Istanbul getrouwd bent…Daar wil ik ook wel trouwen! Hou zoveel van die stad! Proficiat!
ik kom uit nederland en daar is het zo als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen dan gehoord alles tot die 2 personen die getrouwd zijn
ook de goederen en ontroerende goederen die ze voor het trouwen in het bezit hebben
Dus de Turkse wet is voor mij compleet nieuw
Hoi Maaike , het is idd zo als je in turkije bent getrouwd alles door 2 wordt gedeeld bij een evt scheiding.Ook het gene wat je voor je trouwen had/hebt opgebouwd.Evt schulden opgebouwd tijdens je huwelijk, bvb voor de zaak van je man worden ook door 2e gedeeld.
Ik ben ook in turkije getrouwd en heb me van te voren even laten informeren over hoe en wat. In turkije gebeurt het zelden dat men op huwelijksvoorwaarden trouwt. Het is iets wat minder bekend is dan hier in nederland. Hier in nederland doe je dat al snel als je bvb geld of goederen hebt. Om jezelf in te dekken, je weet maar nooit.
nu snap ik het niet meer
ik dacht dat ik geen recht heb op de helft van de goederen die mijn man al voor zijn trouwen had
En hij niet op de goederen van mij
Alles wat we appart in bezit hadden voor ons trouwen blijft ook van ons
Of is dat nu toch net zo als in nederland
alles 50 procent