geregistreerd partnerschap nuttig bij emigratie naar spanje? Of zinloos?

Graag zou ik willen weten of het nuttig is om een geregistreerd partnerschap aan te gaan wanneer je in spanje wil gaan wonen. Biedt dit voordelen, of wordt dit niet echt erkend in spanje?

groeten Anne

Hallo Anne,

Bij mijn weten kennen ze dat hier in Spanje niet.
Ik heb het in ieder geval nog nooit van iemand gehoort.
Welke voordelen doel je op die je mischien zou hebben?
Want met je eigen nederlandse paspoort staat niets je in de weg om hier naar Spanje te komen.

Stel dat je als stelletje naar Spanje gaat om daar te gaan werken. Je moet binnen 3 maanden werk hebben begreep ik uit verschillende websites. Stel dat de een wel werk heeft gevonden , maar de ander niet. Als je niet aan kan tonen dmv een trouwboekje of geregistreerd partnerschap dat je bij elkaar hoort, zou dat dan kunnen betekenen dat de persoon zonder werk geen vergunning krijgt om te blijven?

Of bij het vinden van woonruimte…dat soort dingen.

groeten Anne

Zullen d eoficiele regels zijn.
De praktijk is dat je je meld in spanje bij d epolitie met je nederlands paspoort.
En dan krijg je direct een vergunning van 5 jaar om hier te zijn en waar je ook mee mag werken.
En die word na 5 jaar zonder problemen verlengt voor weer 5 jaar.
Dus werk hebben binnen 3 maanden, daar niet druk over maken, is inderdaad oficieel zo maar gebeurt in de praktijk niets mee

Hoi,

Ook Spanje kent een officieel geregistreerd partnerschap (pareja de hecho). Dit is vooral van belang bij overlijden en successie en zelfs dan staat het niet gelijk aan wat wij in NL kennen als geregistreerd partnerschap.

Voor de punten die je aanhaalt is het niet nodig.

De termijn van drie maanden waarbinnen je werk zou moeten hebben is niet correct. Ook zonder werk kun je hier verblijven, als je maar niet ten laste van de overheid komt.

Laat je niet al te zeet beïnvloeden door dingen die hier en elders zomaar uit de losse pols geschreven worden.

Veel (juiste en exacte) juridische informatie (in de Engelse taal of de Spaanse taal) vind je als volgt :

  1. www.werkvindeninspanje.nl of www.pietmeijers.nl
  2. ga naar werkeninspanje
  3. derde kolom halverwege staan een aantal rubriek “de advokaat vertelt”
  4. daar vind je de juiste informatie
  5. verder staat op deze site ook allerlei andere info over werken en werk vinden.

Succes ermee.

En daar was piet weer met zijn reclame boodschap voor zijn webpagina :frowning:

Holandes,

  1. als je klachten hebt, daar is de moderator voor
  2. als je onjuiste informatie geeft, neem een ander niet kwalijk dat ze goed informatie geven
  3. ik verwijs naar sites, die niet eens allemaal van mij zijn.
  4. ik kan moeilijk de 12 links die over dit onderwerp gaan, hier plaatsen, heb ook nog wat anders te doen
  5. voor mijn commerciële sites adverteer ik op Wereldwijzer, en wel met www.123carrent.com en www.lowcostautohuur.nl , via Google Adwords. Dankzij mijn recamegeld heb jij een gratis forum, in de hoop dat jet het verstandig gebruikt
  6. ik zou het op prijs stellen wanneer je de negatieve berichtgeving over mij stopt, ik heb de moderator hiervoor aandacht gevraagd
  7. speel op de bal en nooit op de man, lijkt mij beter

ps. als jij die links ook even bekijkt, kun je voortaan correct antwoorden.

Niets met correct antwoorden t emaken.
Ik gaf zelf al aan dat ik niet wist of gerregistreerd partnerschap bestond in spanje maar dat het hoe dan ook geen verchil uitmaakte met betrekking tot werken of niet mogen werken.
Jouw antwoord voegt dan ook niets toen aan het antwoord wat ik al gaf, komt e rgewoon op neer dat als je een nederlands paspoort hebt dat je naar spanje kunt gaan er werken zonder problemen.
Hoe dan ook, zelfs in ej laatste reacie ku nje het weer niet laten om toch weer reclame te maken voor je websites, of een forum daar voor is.
Dat het nodig is om dat bij elke reactie van je te vermelden geeft al aan dat er geen hond op je site komt wat weer aan geeft wat een onzin sites dat zijn.
Wel en nu kun je weer je beklag doen bj d emoderater hier, oei oei oei, mischien gooien ze me er wel af want pietje heeft het er zo moelijk mee.

Volgens mij maakt het inderdaad in de praktijk helemaal niet uit of je wel of niet, met of zonder spaanse papieren langer dan 3 maanden in Spanje zit. Niemand controleert! Ik heb mezelf nooit bij politie of overheid aangemeld tot het moment dat het echt nodig was… Ik moet er wel bij zeggen dat dit al weer erg lang geleden is (1999).