Geplande rondreis oostkust en outback

Goedemorgen!

In juni wil ik een maand gaan roadtrippen door Australië en heb ondertussen een mooie route uitgestippeld. Het is een flinke reis waarin we het tempo hoog moeten houden, maar ik hou van actief en wil graag zoveel mogelijk zien in de betrekkelijk korte periode die ik er ben.

Het plan;

Adelaide - Sydney
Sydney - Blue Mountains
Blue Mountains - Brisbane
Brisbane - Hervey Bay/Fraser Island
Hervey Bay - Bundaberg
Bundaberg - Rockhampton
Rockhampton - Mackay
Mackay - Townsville/Magnetic Island
Townsville - Cairns
Cairns - Mount Isa
Mount Isa - Tennant Creek
Tennant Creek - Alice Springs
Alice Springs - Ayers Rock
Ayers Rock - Coober Pedy
Coober Pedy - Barossa Valley
Barossa Valley - Adelaide

De vraag is nu, hebben jullie nog tips??

We zijn in bezit van een 4x4 (met reserve band). Is het verstandig om een satelliet telefoon mee te nemen? Deze zijn redelijk prijzig dus als het niet hoeft laat ik het liever, maar ik weet niet hoe druk deze route is, en dan vooral het outback gedeelte.

Wat raden jullie me verder aan om mee te nemen?

Alle tips zijn welkom!

Groeten,

Ivo

Kleine teovoeging;

We hebben precies 4 weken. We moeten starten en eindigen in Adelaide en willen geen binnenlandse vluchten maken :slight_smile:

spreerpunten zijn;
-Sydney
-Brisbane
-Cairns
-Alice Springs

Dit leek me de enige logische route…

Vraagje. Waarom moet je starten en eindigen in Adelaide.
Als je speerpunten Sydney, Brisbane etc. zijn.
Kan je dan niet beter in Sydney beginnen??

Deze route is 8737km voor 28 dagen is dat 313km per dag rijden.
En rij je door het binnenland van Adelaide naar Sydney.
Dus geen Great Ocean Road, NP de Grampians of NP Alpine.

Sorry dat ik het zeg maar je lijkt wel een chinees of een japanner die in 4 weken een heel continent wilt zien.

Wij gaan zelf alleen de oostkust rijden van Cairns naar Melbourne in 6 wkn en dan vinden wij 5500km al veel.

M’n vriendin loopt momenteel stage in Adelaide, dus daar gaan we starten. Na onze reis moet ze nog een paar weken daar blijven dus daarom
Eindigen we daar ook. Omdat ze daar al een mooie auto heeft gekocht willen we ook hiermee reizen.

Het plan is om zo snel als mogelijk boven brisbane te komen en zo laat mogelijk onder Alice springs vanwege de minder goede temperaturen onder deze lijn(heb ik me laten vertellen).

Ik wil zoveel mogelijk tijd tussen brisbane en Alice springs hebben en de rest is inderdaad doortrappen… (dit is de helft van de reis)

Dus vandaar :slight_smile:

We hebben dergelijke reizen gemaakt zonder zelfs een telefoon bij ons te hebben dus waarom zou je een satelite tel meenemen? De wegen in de outback zijn zo goed als verlaten, zelfs Stuart hw. Beetje oppassen met de road trains. Maar het is ook weer niet zo stil dat er geen auto’s rijden. Soms kan het wel 20 minuten duren voor je weer een auto ziet. Als je pech hebt ga dan langs de kant van de weg staan met de motorklep open. En blijf bij de auto tot iemand stopt. En er zal zeker iemand stoppen in Australia. Denk zelfs dat dat verplicht is.
Rijd nooit tussen dusk en dawn. de kans op een aanrijding met een dier is groot. Kangaroos kijken nergens naar.
Veel tijd heb je niet maar roadtrippers geven daar ook niet om.
Wil je alleen naar de Blue Mountains of ook nog enkele dagen in Sydney vertoeven?
Yeehaw

Ik vind dit persoonlijk heel weinig tijd voor zo ongelooflijk veel kilometers. Ik begrijp dat jullie veel willen zien, maar kun je op een of andere manier niet proberen om meer tijd vrij te krijgen en de reis bijvoorbeeld ná de stage van je vriendin te doen? In vier weken tijd zul je op deze route namelijk niet veel meer dan de weg zien en weinig van wat daarbuiten te zien is (en dat is zoveel moois!). Jullie hebben nauwelijks de tijd om een wandeling te maken of ergens uit te stappen. Dat is toch zonde? Je wilt Australië immers ook zien en niet alleen een saaie weg bekijken, lijkt mij?
Ik zou dus even kijken of je niet op een ander tijdstip zou kunnen gaan reizen.

Een satelliettelefoon is overigens op deze route niet nodig. Er zijn voldoende mensen op de weg (al zul je soms even moeten wachten).

Ik sluit me aan bij de rest. Wij deden deze “oostelijke rondrit” op 3 maanden en vonden dat zelfs te kort.

Hey!

Bedankt voor alle tips!

Ik plan een reis om het te kunnen wijzigen, dus ik laat me leven en we zien wel hoe of wat we gaan doen…:wink: