Alternatieve reisroute ivm oversrtomingen

Hey iedereen ,
Wij gaan in maart aanstaande een maandje australie doen , we hebben een camper vastliggen voor deze periode en ons traject is van Sydney naar Cairns .Maar nu met deze overstromingen denk ik dat onze route langs de volledige oostkust niet meer echt een optie is .
Nu willen we via melbourne en adelaide door het centrum van het land alice springs en zo weer terug naar de zee rijden om toch nog het great barrier reef mee te pikken .
Heeft er iemand nog tips wat de "must see things " zijn op deze route we hebben namelijk nog maar een maandje de tijd en willen niets gemist hebben
Alvast bedankt
grtz Nick

De westkust natuurlijk! Het mooiste stukje australie!:cheer:

Nou,
Dat lijkt mij geen goed plan van Sydney naar Melbourne via Adelaide naar boven en dan naar Cairns. Je komt tijd tekort, want via deze route moet je toch 8 uur lang iedere dag en een maand lang rijden. Het is geen Nederland!! Dit is ongeveer 6000km en dan zie je niets!! Ik zou gewoon de route rijden naar boven, het duurt nog een maand!.naar Brisbane gaat het zeer zeker goed. Ongeveer een 200km er voor moet in info op doen hoe verder. Ik denk dat de A wegen dan wel redelijk zijn.Bel anders geregeld de auto club op (RAC).Er zullie wat om leidingen zijn maar het binnen land is ook zeer de moeite waard. Zelfs al was er niets aande hand is voor deze trip 1 mnd al wat krap.Sterkte

Het is mogelijk via een binnenlandse route van Brisbane (of zelfs vanaf Sydney)naar Townsville te rijden maar ik zou gewoon afwachten en zien hoe de situatie is. Ben het met Leon eens dat de route via Stuart Hw in een maand wel erg ver om is en ik weet ook niet of het met een huur RV vanaf Sydney toegestaan is om in NT te rijden.
Yeehaw

Wij zitten momenteel in Australië aan de oostkust (Coffs Harbour) en hebben veel navraag gedaan omdat wij onze camper in moeten leveren in Cairns.
Het blijkt dat de hoofdwegen alweer open zijn.
Tot nu toe hebben wij alleen last van het water gehad tussen Broken Hills en Dubbo.
Het blijkt dat het aan de kust wel mee valt (voor zover je natuurlijk van meevallen kunt praten) maar dat de meeste problemen zich nu in het binnenland voordoen en dan voornamelijk in Victoria.
Wij waren bang dat wij ook onze plannen hier te plekke moesten aanpassen, maar dat blijkt dus niet nodig te zijn.

Zo zie je maar weer. En idd, ook in de outback kunnen wegen overstroomd zijn zoals vanaf BH. Hebben wij ook wel eens meegemaakt. Die peilstokken staan er niet voor niets!

Hey ,
Alvast bedankt voor de tips maar ik heb niet langer dan 4 maanden vakantie dus het zal toch moeten gebeuren binnen deze periode. Maar ff een vraagje , Denk je dat de route van Sydney naar Cairns niet geschikt is om op 4 weken af te werken ?
grtz Nick

Hey Karin ,
Ten eerste alvast bedankt voor de tijd die je wil vrij maken , dit stelt mij echt veel geruster , van hieruit is het best moeilijk volgen hoe het ginder allemaal verloopt + het is voor ons de eerste keer dat we australie aandoen .
Ik denk dat we dan toch onze originele route kunnen aanhouden .
Ik wens u nog een super reis toe en bedankt voor deze nuttige info
Koude groeten uit belgie ( 0° )

Ik weet echt nog niet wat ons te wachten staat denk ik .
Dit word onze mooiste reis ooit denk ik

thx voor de info