Ik zou graag wat advies willen vragen .
21 oktober vliegen mijn man en ik naar Melbourne om vervolgens zo’n 11 weken in Australie te verblijven.
2004 zijn we voor 9 weken geweest en hebben vanuit melbourne de Great Ocean Road gegdaan , Grampians , Snowy Mountains , binnendoor naar Syndney, oostkust naar Cairns en Cooktown, vliegen naar Alice Spring’s , weekje daar en doorgevlogen naar Perth , bij familie en met familie naar beneden richting Busselton ed.
Prachtige vakantie !!
Nu hadden we graag de middenroute willen doen vanaf Melbourne , Adelaide Alice Spring’s , omhoog naar Darwin , Kakadoo en dan op naar Broome en zo de kust af naar Perth .
Maar doordat we toch het begin vd Wet mee maken oftewel de opbouw zijn er veel wegen verboden voor 4wd campers en het moet daat ontzettend heet zijn om die tijd.
Nu hebben we zelf het plan om vanaf Melbourne naar Adelaide te rijden , Alice Spring’s via de binnenroute Flinders Rangers ed en dan via de Stuwart Hw weer terug en dan de Eyre Hw te doen richting Perth.
Is daar wat aan ? die weg?
We hadden ook al een optie om vanaf Alice Spring’s naar Broom te vliegen en dan naar beneden te gaan , of binnendoor via de Great Central Road te gaan , maar dat zal ook wel een hete hel zijn dan om die tijd.
Je merk het wel , we zitten met een probleem , we weten even niet wat te doen .
Te beginnen in Melbourne en eindigen in Perth is voor ons een must ivm met bezoek aan familie , desnoods kan Melbourne ook wel halverweg.
Wie helpt?
In afwachting , eindig .
Hgr Greetje (51 jaar)
Ik ben jaloers. Dat klinkt als een paar mooie reizen door OZ.
Ik ben zelf van melbourne-adelaide-alice springs/ayers rock-cairns-sydney gegaan. Een hele lange reis (9500KM) maar absoluut de moeite waard. Alleen ik ben nu bezig om nog een keer te gaan (andere route uiteraard). Maar het zal niet meer de weg zijn door de outback. Op zich indrukwekkend om te zien alle lege en eindeloze vlakte die er om de 4 uur anders uitzien, maar niet zo leuk als de kuststreken van OZ.
Ik moet eerlijk zeggen dat als je er een week voor hebt je het toch wel gezien moet hebben. Het is namelijk een van de kenmerken van OZ. Zonder echte outback heb je natuurlijk OZ niet gezien.
Kortom moeilijk om te zeggen. Maar nu ik het heb gezien zal ik er niet 123 teruggaan, behalve om nog eens te gaan rondzwerven bij de Olga’s, King canyon, Ayers rock en alice springs.
Groeten,
Ryan
Fantastisch, wij zijn vorig jaar op 5 december 2005 vertrokken en 3 maanden in Australie geweest. We zijn gestart in Darwin en vandaar richting Broome langs de westkust naar Perth gereden om vervolgens naar Alice Springs te vliegen en vandaar naar Melbourne te rijden. Onvergetelijk, zoveel moois!
Er zijn vele mooie plekken langs de westkust. Broome, Exmouth Ningaloo Reef, Coral Bay, Monkey Mia (dolfijnen) en Greenhead (sealions) Ook Kakadu NP en Bungle Bungles zijn om nooit te vergeten. We hebben een weblog bijgehouden, daar kun je alles nalezen als je het leuk vind. http://martinenjokeinoz.ikneemmee.nl/zonnebrand/