Gewoon elke dag genieten en er zelf wat van proberen te maken, in goede en slechte tijden…doe mij nog maar een leven na dit leven hoor…
leef elke dag alsof het je laatste is
Inderdaad, Paulana heeft gelijk…
Thuis heb ik een Balinese altaar die wijst naar de juiste richting (het mag niet gezet worden “n’importe où”, kledij om aan te doen als je aan bidden bent (2 keer per dag), elke dag offers, wierook laten branden terwijl je bezig bent, de belangrijkste Goden voor je…
En voor de rest moet je leven om de Kharma te bereiken, en in dit geval is, beknopt, niets slechts doen of denken die schadelijk kan zijn voor elke vorm van leven.
Ik kan je verzekeren dat ik niets te klagen heb qua welvaart… juist tegenovergesteld want ik zit wat dat betreft aan de bevoorrechte zijde… en heb het op eerlijke wijze verdiend.
De DOOD is voor mij echter DE VERLOSSING uit een sfeer van afgunst… na zovele jaren heb ik dit zooitje wel gezien. Het meest irritante van dit leven is de hebzucht en jalouzie van derden… iets wat tegenstrijdig is met de leer van het Boeddhisme… en iets waar de meeste Thaien… maar ook de buitenlander zich in dit Boeddhistische land schuldig maken… zonder zich over het welzijn van een ander te bekommeren. Maar goed… met recht gezegd… als je de mens leert kennen ga je alsmaar meer van dieren houden.
Hello Ostaden
In deze leven, mijn lichaam is gewoon een dekmantel, die later zal verdwijnen; en als je de boeken leest van Kathy Reichs (maar echt allemaal, ze zijn veel, hoor) dan ontdekt je snel wat een mens is. Ik ben nog steeds in de sfeer die ze creëert, namelijk “anthropologie” (zelf geleerd) en “forensics” (in het Engels); ik heb niemand ontmoet om erover mee te praten…ja, het zijn gruwelijke boeken, maar je moet de fictie onderscheiden van werkelijkheid.
Mijn trouwen vrienden zijn de boeken en reizen; ze gaan je nooit in de steek laten, integendeel, je leert bij.
Groetjes
Sopirla>>>
Sopirla… mijn leven heeft tot een zeker succes geleidt vanwege het feit dat ik nooit bij de pakken ben gaan neerzitten. Ik kan je verzekeren dat mijn leven beschreven staat in een dergelijke reeks gruwelijke boeken als welke jij vernoemt… want werkelijk niets is me nog vreemd in dit leven… en ik weiger me te verschuilen achter de totale ignorantie waarachter de mensheid zich over het algemeen verschuilt. Uit ervaring weet ik maar al te goed dat het grootste ondier onder de mensheid schuilt… en mijn trouwste vrienden zijn de nare ervaringen welke ik zo ombuig dat ze me tot zegen zijn… Juist die ervaringen hebben me geleerd dat dit leven in feite bull shit is… en dat een mens het meest op zijn qui vive moet zijn voor de medemens. Als er iets in de dierenwereld vergelijkbaar is met de mens… dan is het de adder (onder het gras)
Overigens… vandaag ben ik een ervaring rijker… daar een kennis zich verhing vanwege de ‘wetten’ gehanteerd door zijn medemens. Als manipulatieve mensheid zonder scrupules mogen we weerom onszelf verschuilen achter een onmenselijke en vooral hipocriet systeem dat de toch al ontspoorde mens de dood indrijft. Overigens… zijn dood rust op het geweten van hen die het Boeddhisme aaanhangen maar het niet bedrijven.
Hallo Ostade
Ik lees nu over ignoratie…een zeer interessante boek in 4 delen; als je in het Engels lezen thuis bent, ik zal je de naam geven: de boeken zijn geschreven door John Lloyd & John Mitchinson en hier volgen de titels : “The Book of General Ignorance”, “The Book of Animal Ignorance”, enz (als je ze interessant vind, via Google", vind je de rest ook).
Hun motto : “Everything you think you know is wrong” en het is immens waar, ook !! en dit gaat mijn handtekening op WW ook worden !
Groetjes
Sopirla
Het gaat mij persoonlijk ook niet om de welvaart etc en zoals boeddha onderwees alles is vergankelijk, de wereld is zoals hij nu is(gemaakt)en zou ik dingen ook graag anders zien maar ach… Nogmaals zoals ik al in mijn eerste post al aangaf, lijd ik een goddeloos geloof…maar wie goed doet wie goed ontmoet is mijn stelling maar ben zeker niet van goed geloof.
Een select stel mensen om mij heen is mij inderdaad genoeg maar sommige dieren mag je ook niet onderschatten.
Klinkt mij erg verwarrend, kortom je kunt beter niets weten dan is er ook niets verkeerd, of is het nu eigenlijk wel makkelijk, zie je ik wordt nu al verward.
Denk alleen aan “Everything you think you know, is wrong”; herhaal het langzaam en dan gaat je je eigen antwoord vinden; als je de boeken leest, is nog gemakkelijker !
Dus 2+2 is geen 4 maar het is natuurlijk wel eens mogelijk dat je verkeerd zit maar het woord everything maakt het wel twijfelachtig in het leven.
Een voorbeeld, misschien: “Alexander Graham Bell invented the telephone”; answer: WRONG! of
“Everest is the highest mountain in the world”; answer: WRONG !
and so on…
Dit plaats ik liever in de categorie "waar je geen kennis van hebt kun je beter geen antwoordt geven.
Want anders wordt het raden…en dan kom je al gauw op een verkeerd antwoordt…de hoofdstad van Nederland is Haarlem hu ha fout beantwoord we gaan door voor het tosti apparaat en we dwalen af…
Wat je wilt hoor maar het was verder wel duidelijk qua de topic boeddhisme is een levenswijze waar heden ten dage zoals met vele andere… een draai aan wordt gegeven wat het lekkerst uitkomt. :cheer::cheer::cheer:
ik wil boeddhisme niet mengen met ignorantie; er zijn 2 aparte werelden, vind ik.:wereld:
Dat heeft u dan zelf gedaan want de topic gaat over boeddhisme…
Dan gaan we nu door voor de voetreis naar Thailand met als hoofdprijs een stel nieuwe gympen lol2:dag::chin: