Geldzaken

Ik ben bezig met het voorbereiden van een rondreis door Vietnam van half juni tot half juli.
Is het juist dat excursies het beste in dollars betaald kunnen worden?
Wat is dan een redelijke hoeveelheid die je voor 2 personen in een maand nodig hebt?

Vaak geven ze de prijzen van excursies in dollars aan. Maar je kunt dan wel met de Dong betalen. Dat deden wij altijd. Het ligt er een beetje aan welke excursies je wilt gaan doen. Als je excursies boekt met overnachtingen, bijvoorbeeld in de Mekong Delta of naar Halong Bay, ben je uiteraard meer geld kwijt. Dagtripjes heb ik niet zo heel duur gevonden.

Zelf ben ik voor de reis in Vietnam niet zo heel veel geld gespendeerd. Heb dan ook veel in hostels gezeten en goedkope backpack hotelletjes gezeten. En het een open bus ticket gebruikt. Voor twee maanden zijn we met z’n tweeën ongeveer 1200 euro kwijtgeweest.

Hoeveel je alleen kwijt bent voor excursies alleen, weet ik niet precies, maar ik hoop dat ik je een indicatie heb gegeven.

Groetjes, Anne

1 like

Wij hadden $600 en 450euro voor 3weken. hadden bij thuskomst nog 50.000 dong over.

Hallo J,

Anne-Jitske heeft gelijk voor de trips naar Halong Bay en Mekong Delta.
Zeker met een overnachting moet je voor beide al snel rekenen op 175 euro pp, met wat geluk en zoeken.
Maar dit zijn dus ook meteen de duurste, de overige zijn veel goedkoper.

Maar reken even mee

28 overnachtingen ( - halong Bay/Mekong) $10 x 28 = $ 280
vervoer open tickets duurste optie $ 140
excursies 10 stuks $ 100
excusie Halong Bay+ mekong Delta $ 290
eten lunch + diner $5 x 60 = $ 300

Dit is dus al ruim 1100 dollar pp en het verteer ( zonder diner ) in de avond komt er nog bij, ook de drankjes overdag.

Sommige items iets ruim berekend, maar dit is is tegenwoordig wel een reële richtlijn met wat comfort.

Het betalen.
Betaal alles boven de 50 euro met dollars ( = met cc.) en de rest met VND ( contant), die je gewoon overal kan pinnen.

Conclusie.
Voor de totale reis reken op 1250 a 1500 euro pp (afhankelijk van je stap patroon ) en je hebt een onbezorgde vakantie waar je bijna nergens op hoeft letten.
Kan natuurlijk altijd voor minder, maar dan moet je ergens keuzes gaan maken.

Misschien een indicatie?

gr
Ton.

1 like

Dank jullie wel voor de vlotte informatieve reacties.
Wij reizen via Moskou en hebben daar op de heenweg 1 1/2 uur de tijd om over te stappen op de vlucht naar Hanoi.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Vliegen jullie met Aeroflot? Daar zijn inderdaad meerdere mensen op het forum mee gevlogen en van wat ik weet is dat goed bevallen. Anderhalf uur tijd om over te stappen zal denk ik wel genoeg zijn, maar misschien kan iemand die ook zo gevlogen is je wat meer helderheid bieden?

Groetjes, Anne