Uganda, Kenia, Tanzania: als je creditcard van Visa is zal het meestal wel lukken geld op te nemen. Maestro is soms een probleem. Geen idee voor Madagaskar.
Kenia en Tanzania: met Maestro en Mastercard kun je terecht bij pinautomaten van Barclays Banks. In elke grote stad is er minstens 1. Maar soms zijn ze kapot. Dus heb altijd wat cash achter de hand.
Weet niet of je al weg bent… Maar alsnog wat informatie!
In Oeganda kan je met meastro niet overal binnen, stanbic bank doet het, maar heeft nu als nieuwe regel dat je per dag nog maar 250.000 shilling op kan nemen. dus dat is maar ong. 80 euro. Visa card werkt in elke bank.
mastercard is natuurlijk duurder, en werkt ook niet in alle banken. Voor mij was stanbic de enige optie! Overal ter wereld is wel western union. Toen ik in Rwanda zat zonder geld konden mijn ouders geld opsturen. Mocht je een keer echt geld nodig zijn en alle pinautomaten zijn leeg/kapot, dan is dat nog een optie.
Vorig jaar in Madagascar geweest en daar was het zeer lastig om te pinnen. Dat lukte echt sporadisch (en veel storingen). Hier zou ik echt even contant geld meenemen!
Fijn om te lezen hoe het in Uganda zit, want daar ga ik dit jaar heen!