Geldzaken Uganda Kenia Tanzania Madagaskar

hallo

ik ga 2 maanden naar afrika

naar oeganda kenia tanzania en madagaskar.

nu heb ik al heeel veel verschillende topics gelezen over geld zaken.

ik kan namelijk niet voor 2 maanden lang euro of dollars gaan mee nemen dat word iets teveel.

dus als er iemand tips heeft?

want madaghaskar moet vrij lastig zijn met geld.

en kenia heeft moeite met meastrocards las ik.

ik neem mijn ing pas en creditcard mee dus hoop dat het daar mee lukt.

als iemand nog wat geld heeft liggen van deze landen wil ik het ook wel overnemen. dat ik in ieder geval in alle landen de eerste paar dagen wat heb

Uganda, Kenia, Tanzania: als je creditcard van Visa is zal het meestal wel lukken geld op te nemen. Maestro is soms een probleem. Geen idee voor Madagaskar.

heb maestro credit card dus dat is minder

Kenia en Tanzania: met Maestro en Mastercard kun je terecht bij pinautomaten van Barclays Banks. In elke grote stad is er minstens 1. Maar soms zijn ze kapot. Dus heb altijd wat cash achter de hand.

Van Madagascar weet ik het niet.

Goeie reis.

dat is goed om tehoren. bedankt

In 2004 was hier per stad 1 Barclays pinautomaat, dus soms flink zoeken:

Tanzania:
Arusha
Dar Es Salaam
Stone Town Zanzibar
(volgens mij toen nog niet in Moshi)

Kenia:
Nairobi
Diani Beach (die was toen echter een paar dagen stuk)
(in Mombasa heb ik er niet naar gezocht)

Inmiddels is het alweer jaren later dus ik zou me kunnen voorstellen dat het er inmiddels meer zijn… maar misschien ook minder.

Misschien kan je ook wat met deze Maestro ATM locator (ATM = pinautomaat):

En misschien heeft de ING ook wel info.

In Stonetown zijn duizenden pinautomaten in ieder geval.

In Uganda kan je op veel plaatsen gewoon pinnen met je ING pas.

Hoi!

Weet niet of je al weg bent… Maar alsnog wat informatie!

In Oeganda kan je met meastro niet overal binnen, stanbic bank doet het, maar heeft nu als nieuwe regel dat je per dag nog maar 250.000 shilling op kan nemen. dus dat is maar ong. 80 euro. Visa card werkt in elke bank.
mastercard is natuurlijk duurder, en werkt ook niet in alle banken. Voor mij was stanbic de enige optie! Overal ter wereld is wel western union. Toen ik in Rwanda zat zonder geld konden mijn ouders geld opsturen. Mocht je een keer echt geld nodig zijn en alle pinautomaten zijn leeg/kapot, dan is dat nog een optie.

Ook hier misschien veel te late info…

Vorig jaar in Madagascar geweest en daar was het zeer lastig om te pinnen. Dat lukte echt sporadisch (en veel storingen). Hier zou ik echt even contant geld meenemen!

Fijn om te lezen hoe het in Uganda zit, want daar ga ik dit jaar heen!