Goedenavond
Mijn vriendin en ik gaan begin september naar Tanzania en zitten voornamelijk op zanzibar.
Ik heb van de Rabobank een Wereldpas en maestro staat erop.
Is het mogelijk te pinnen in Zanzibar? we hebben namelijk geen creditcard
mvg BlizZy
Goedenavond
Mijn vriendin en ik gaan begin september naar Tanzania en zitten voornamelijk op zanzibar.
Ik heb van de Rabobank een Wereldpas en maestro staat erop.
Is het mogelijk te pinnen in Zanzibar? we hebben namelijk geen creditcard
mvg BlizZy
Volgens Maestro website 2 Maestro ATM’s op Zanzibar:
Mijn pas, toen nog Postbank, werkte prima bij alle Barclays automaten (Maestro teken erop), tenzij die buiten gebruik waren (kapot / storing, wat toen in 2004 ook nog wel eens voorkwam!). In Tanzania hebben ze wel veel meer automaten van VISA waar Maestro dus niet op werkt. Dus zoeken naar Barclays banken is het handigst (even vragen aan Tanzanianen).
Ik weet niet of het nu nog steeds vaak gebeurt dat de enige ATM binnen honderden kilometers, buiten gebruik is, en dat je dus moet teruggrijpen op cash of travellers cheques. Ik was in ieder geval blij dat ik dat ook nog had!
barcleys bank is idd altijd goed (als ie t doet, maar bij hen is wel de kans het grootst) net buiten stonetown, ff taxi nemen.
in stonetown is er ook een pin waarmee de europas van mijn rabobank het altijd doet. als je van africahouse/ italiaans restaurant aan t water richting gardens loopt ga je bij het geboortehuis van freddy mecury rechts de (ietswat) heuvel ) op, 50 meter en je bent er aan de linkerkant.
wel altijd pinbonnen bewaren, heb keer gehad dat er door storing wel afgeschreven werd maar geen geld. later vanwege die pinbonnen toch geld terug gekregen.
op zanzi schijnt trouwens al ernstig lang geen electriciteit te zijn. ik weet niet of dat nog zo is en welk effect dat heeft op de pinautomaten…???
anders altijd een stapeltje dollars ofzo mee.
mocht je toch aan een creditcard, dan idd visa beter dan master, kwa mogelijkheden.(ik heb master, maar heb me altijd prima gered.)
verder geldproblemen? zoek het duurste hotel, kan je meestal wel pinnen /geld opnemen. maar is soms wel een gedoe.