Wie heeft recent ervaring met pinnen op vliegeld Arusha>Kilimanjaro en Stonetown>Zanzibar. Kan dit met Rabocard? We lezen berichten dat pinnen alleen mogelijk is met Visa. Klopt dit?
Pinnen kan ook met andere kaarten. Met een rabobank pas kan je gewoon geld opnemen (maar volgens mij heeft de rabobank zelf nu wel aangepaste regels voor pinnen in het buitenland - maar dat moet je even bij de rabo navragen). De pinautomaat op Kilimajaro Airport is altijd buiten gebruik (nu volgens mij zelfs weggehaald) en op Arusha Airport kan je volgens mij ook niet pinnen. In het centrum van Moshi en Arusha wel en ook in Stone Town.
Succes en fijne vakantie!!
Groet,
In Stonetown zijn een miljard pinautomaten.
Anders even aan de gids/het hotel vragen waar je kan pinnen.
In Arusha kan ik met ING (mastercard) pinnen bij Stanbic bank en Barclays, niet bij lokale banken.
neem wat dollars mee voor noodgevallen, kunnen altijd gewisseld worden er zijn veel kantoortjes.
hoi hoi, pinnen kan zowel in Arusha als in Stone town met zowel maestro card / master card / visa card. Voor Rabobank geldt dat de kaart via internetbankieren geactiveerd dient te worden voor pinnen buiten europa, dit staat standaard “uit”. Je kunt niet pinnen op het vliegveld Arusha Airport en Kilimanjaro International Airport.
Groetjes,
Judith
Op het vliegveld in Dar-es-Salaam kan ook niet gepind worden trouwens.
Bedankt voor alle reacties.
Sharpie
Daar staat buiten wel een pinautomaat, maar bij ons werkte deze inderdaad niet. Dat is dus altijd zo?
Ik heb er geen gezien, maar ik ben ook niet 100% overal geweest op het vliegveld.
Ik heb wel geld kunnen wisselen daar.
Hallo,
Ik ben net terug uit Zanzibar, omdat ik daar gekitesurft heb, maar nu heb ik per ongeluk nog TZS 90.000 (omgerekend €44,56) meegenomen - zat in een van mijn broekzakken. Als je binnenkort gaat, zou jij deze shillings dan van mij over willen nemen tegen een voordelige wisselkoers? Ik kan ze hier in NL niet omwisselen en ben niet van plan om binnenkort nog naar Tanzania te gaan :-/. In Tanzania zelf is het best lastig om een goede wisselkoers te krijgen, dus je hebt er echt wat aan. Ik woon in de buurt van Utrecht (Maarn), maar moet voor mijn werk naar veel verschillende plekken toe, dus kan het eventueel ook langs brengen. Ik hoor het graag. Je kunt me bereiken op mijn mobiel 0654987941 of mailen anouk_kaiser@hotmail.com.
Groetjes,
Anouk Kaiser
Hoi Anouk,
Als je ze nog hebt?
ik vlieg vrijdag en heb er wel belang bij.
Ik kan er niet voor naar utrecht dus alleen als je toevallig in Amsterdam bent …
06 106 494 22
gr. Howard