Hoi
Ik kom er niet helemaal uit op de site van de ING, wie kan me het verlossende woord geven?
Er staat het volgende: BetalenBetalen met Betaalpas in Nederland€ 0,00Betalen met Betaalpas binnen overige eurolanden€ 0,00Betalen met Betaalpas buiten eurolanden*1% koersopslag Betalen met Creditcard in Nederland€ 0,00Betalen met Creditcard binnen overige eurolanden€ 0,00Betalen met Creditcard buiten eurolanden*1,35% koersopslag Spoedbetaling€ 8,00 per transactieVoor betalingen met een creditcard met het Mastercard-logo geldt een maximum aantal van 15 transacties per dag
Maar vervolgens staat eronder:
OpnemenOpnemen met Betaalpas in Nederland€ 0,00Opnemen met Betaalpas in eurolanden€ 0,00Opnemen met Betaalpas uit BasisPakket in vreemde valuta€ 2,00 per transactie + 1% koersopslagOpnemen met Betaalpas uit Betaal- of RoyaalPakket in niet-eurolanden1% koersopslagOpnemen met Creditcard bij bankkantoren in Nederland en in eurolanden3% van het opgenomen bedrag met een minimum van € 4,50 per transactieOpnemen met Creditcard bij bankkantoren in niet-eurolanden3% van het opgenomen bedrag met een minimum van € 4,50 per transactie plus 1,35% koersopslagOpnemen met Creditcard bij geldautomaten in Nederland en in eurolanden€ 4,50 per transactie**Opnemen met Creditcard bij geldautomaten in niet-eurolanden€ 4,50 per transactie plus 1,35% koersopslagOpnemen muntgeld aan de balie€ 0,25 per rol met een minimum
van € 3,00Opnemen indien Betaalpas kwijt, verloren, gestolen, defect (mogelijk tot € 1.200) bij een ING-kantoorGratis, mits een nieuwe Betaalpas is aangevraagdEurobiljetten omwisselen voor andere eurobiljetten tot € 1.500 per keer€ 0,00
Dus wat is het verschil tussen betalen en opnemen (behalve de prijs).
Vanuit de ATM is het dus opnemen, maar onder het kopje betalen te komen moet ik dan in de winkel/restaurant pinnen zoals we hier in NL ook pinnen?
groetjes Lotte
Let wel op het volgende. Met creditcardbetalingen is imho de procedure soms wat fraudegevoelig. De creditcard duwen ze dan langs de magneetstrip door het apparaat. Vervolgens moet je nog een handtekening zetten (dit allemaal zonder intypen PIN). Al heb ik met dat ‘sweepen’ een paar keer meegemaakt dat ze helemaal geen handtekening (en PIN) vragen.
Uiteraard hebben de meeste creditcards een chip en dan moet je bij betalingen dus een pincode intoetsen. Helaas bezit niet elke winkel/restaurant de nieuwste betaalapparaten die chips van creditcards kunnen lezen.
Wat wel kan is met je creditcard geld opnemen in het buitenland (Bij een ATM dus) dit is namelijk wél kosteloos in tegenstelling tot veel(de meeste… alle…) banken. (In elk geval bij Visa weet ik het zeker)
Ermee betalen moet je inderdaad wel een beetje oppassen. IN de kleine plekjes kunnen ze soms inderdaad het ouderwetse ´swipen´ nog doen. Ook al wordt er dan een handtekening gevraagd is het zo fraudegevoelig als de… Ze hebben dan ze creditcard nummer, en kijken tegelijk even op de achterzijde naar de securitynumber. En voilla ze kunnen op internet ebstellen wat ze willen met de rekening zum Hollanda.
Ten overvloede nog: Pas ook in het buitenland op bij ATMS voor skimmers (Net als in NL!!)
Dat klopt niet als je een card van de ING hebt, want:
Opnemen met Creditcard bij geldautomaten in Nederland en in eurolanden kost € 4,50 per transactie. Opnemen met Creditcard bij geldautomaten in niet-eurolanden kost € 4,50 per transactie plus 1,35% koersopslag.
Hmm dat wordt dus zo veel mogelijk gewoon met pinpas werken!
En ik heb het op de harde manier geleerd dat CC inderdaad erg fraude gevoelig zijn… Lang verhaal maar op het nippertje heb ik de rekening van bijna 3.000 euro niet te hoeven betalen (1ste brief was foetsie tegen de tijd dat ik thuis kwam en 2de brief voor de bevestiging dat ik de kosten niet had gemaakt was bijna verstreken tegen de tijd dat ik hem kreeg, toen mijn CC was gestolen in Thailand!) Dus ik zal nu extra goed alles in de gaten houden qua CC rekening!
@Hink: wellicht dat jouw kaart een uitzondering is, maar doorgaans kost het een klein vermogen om geld op te nemen met een creditcard. Dit is inderdaad zo bij de ING, maar vrijwel alle MasterCards. Volgens ook met mijn Visa-kaart (maar die is van een Canadese bank).