Hallo!
Weet iemand hoelang je paspoort nog geldig moet zijn als je terug komt.
In de boekjes lees ik een halfjaar maar het reisbureau zegt een 1 maand.
Waar kan ik vanuit gaan? Anders moeten we onze paspoorten nog verlengen.
Alvast bedankt!
Ik geloof als je maar drie maand gaat is het een maand nodig, maar langer dan dat moet het nog 6 maand geldig zijn. Maar ik weet het zelf ook niet zeker…zou wel handig zijn om nog even te weten :yes:
Dit verschilt van land tot land trouwens(sommige landen eisen wel 6 maanden) maar bij een bezoek aan Zuid Afrika moet je paspoort na het verlopen van je visum nog minimaal 30 dagen geldig zijn.
Ga/wil je dan alleen naar Zuid-Afrika of meedere landen in Zuidelijk Afrika?
Op onderstaande link zie in ieder geval de gegevens over ZA indien je een visum nodig hebt. Of het je vraag helemaal beantwoordt weet ik niet, maar misschien kun je hier weer verder mee. (bij landenkeuze: nog wel even ZA aanklikken):
http://www.visumdienst.nl/index.php?location=visuminformatie
Hier zie je ook nog een hele lading info:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-45,GGLD:nl&q=geldigheid+paspoort+Zuid%2Dafrika
Ik heb enkele weken geleden de ambassade gebeld voor de zekerheid. Zij geven aan 30 dagen na terugkeer uit zuid afrika.
Veel Plezier!
Voor zuid afrika met je paspoort inderdaad nog 30 dagen geldig zijn. Let op als je ook naar Swaziland reist. Hier moet je paspoort bij aankomst nog 3 maanden geldig zijn.
Yes, is onlangs gewijzigd: paspoort hoeft nu nog maar 30 dagen geldig te zijn vanaf vertrekdatum uit Zuid-Afrika. Was eerder 6 maanden!
ik vlieg 27 januari terug uit portugal. Vanmorgen (15e jan) ontdekte ik dat paspoort geldig isot en met de 26e jan. Ik vertrek morgenochtend (maandag de 9e) wat te doen.??
contact opnemen met een Nl ambassade. Desnoods een noodpaspoort vragen om te reizen.
suc6
Hallo,
weet iemand hoe het nu zit met de geldigheid van een paspoort in zuid afrika en in swaziland?
dankje,
Groetjes Nadie
Hallo
Even op google gekeken,
Zuid Afrika 30 dagen
Swaziland 3 maanden
Lesotho 6 maanden
Maar het veiligste is en blijft om even naar de ambassade te bellen,
ook voor een visum voor Swaziland en diverse omliggende landen en voor de huurauto!
Veel planplezier
Je krijgt voor Swazieland een visum aan de grens ook voor Namibia. Om de grens over te gaan met een huurauto moet je dat vragen als je de huurauto ophaald, dat je naar een buurland gaat. Dan moet je een extra bewijs daarvoor kopen is een extra verzekering voor de auto.
voor roadtax in Swazieland betaal je R 50. Bij de Swazie grensovergang.
Oke en geldigheid van het paspoort? Op de ene site staat 30 dagen en de andere site 3 maanden
Peter heeft het al beantwoord, je vraag.