Goedemiddag,
Ik vertrek op 15 juni voor een vakantie van 3,5 week naar Canada. Mijn paspoort verloopt op 6 november 2012. Wat is de officiële regelgeving? Moet ik mijn paspoort verlengen omdat hij niet langer dan 6 maanden geldig is of is geldigheid bij aankomst en vertrek voldoende? Op internet staan nog al verschillende adviezen. Daarnaast is het zo dat, gezien de drukte rondom de paspoorten, ik officieel bewijs nodig heb dat ik een verlening nodig heb voor mijn reis. Iemand enig idee waar ik deze kan krijgen?
Dan nu de leuke zaken!! Het voordeel is dat ik tijdens mijn reis door ZuidAmerika erg veel Canadezen (Canadezen over het algemeen super gezellige mensen!) heb leren kennen en nu gedeeltes van Canada mag zien door de ogen van de locals :-)). Mijn reis begint met een paar dagen Toronto daar bezoek ik een vriendin. Uiteraard sla ik de Niagra Falls niet over! Na 3 dagen vertrek ik richting Vancouver daar verblijf via airbnb.com bij iemand in huis (erg goede ervaring met deze site dus TIP!). Daarna vertrek ik voor een ruime week naar Vancouver Island en staat niets gepland… Mijn vraag… Iemand tips om me een hele week te vermaken? Ik las erg goede verhalen over Tofino? Vervolgens vlieg ik van Victoria naar Kelowna waar een ander vriendinnetje van me woont, met haar vervolg ik mijn reis door de Rockies (met tent!) om te eindigen tijdens de Calgary Stampede! Ik verheug me er enorm op!!
Ik ben geen planner maar toch is het altijd leuk om wat tips te krijgen van de kenners! Dus mochten jullie mij kunnen voorzien hiervan… Graag!
Daag!
Als je 3,5 week blijft, maar het niet uit. In plaats van een toeristenverblijfsvergunning van 6 maanden, duurt die van jou bijvoorbeeld naar 3 of 4 maanden.
Mocht je ter plekke in Canada je paspoort willen verlengen, dan kun je altijd daarna nog weer je toeristenvergunning verlengen.
Daarna vertrek ik voor een ruime week naar Vancouver Island en staat niets gepland… Mijn vraag… Iemand tips om me een hele week te vermaken?
Op V.I. kun je je makkelijk 'n week vermaken, zelfs nog wel langer! Maar goed, ik had ook 'n week en had 'm zo ingedeeld: 3 nachten PortMcNeill waardoor ik op 2 dagen walvisexcursies kon maken vanuit PortMcNeill en het nabij gelegen Telegraph Cove. De walvispopulatie is aan die kant van het eiland het grootst, ook zijn de excursies kleinschaliger waardoor er maar 2 boten bij de walvissen liggen ipv 20. Daarna 2 nachten Tofino. Daar heb ik vooral gewandeld in het regenwoud. Toen nog 2 nachten Victoria en daarna weer terug naar 't vaste land. Je hebt 2 wegen richting PortMcNeill, kies voor de weg die langs de kust ligt voor de mooiste uitzichten.
Bedankt voor jullie reacties. @redbulletje in welke accomodaties heb je geslapen? Hotel, hostel, camping? Ter plekke goed te regelen?
Ik heb van te voren alles al geboekt en heb voornamelijk in B&B’s, lodges en ranches geslapen. En tussendoor af en toe 'n motel.
Op V.I. heb ik in Nest B&B gezeten in Port McNeill en Adventure B&B in Tofino en Albion Manor B&B in Victoria. Allemaal super. Kamer in Nest was geweldig: prachtig ingericht en vooral ook heel groot met uitzicht op het water. Adventure was net gerenoveerd dus heel modern en netjes. Keurig 'n homecooked breakfast 's ochtends met verse pancakes e.d. Albion is heel apart. Bijzonder gestyled (2 homo’s runnen 't dus dan weet je dat het met veel smaak is ingericht) Bovendien wordt er geweldig goed gekookt en het ontbijt is dan ook 'n paradepaardje van die gasten.
Mocht je geinteresseerd zijn in meer accommodatie die ik in west Canada gehad heb, wil ik die ook nog wel ff opschrijven voor je.