ik heb t nu besloten! Ik ga een jaar backpacken, en vertrek al eind augustus 2008!
Ff een paar vraagjes,
visum?? Omdat ik meer dan 6 maanden blijf, heb ik die nodig, heb ik begrepen. Maar de site van de ambassade is vaag. Ik kan alleen maar formulieren voor extend your stay vinden. Dus als ik al in canada ben. Maar ik had van anderen mensen gehoord dat je een visum al voor vertrek moet hebben, omdat mn retour datum ook een jaar later is. Weet iemand hoe dit zit??? Hoe kom ik aan een visum??
En verder: ik blijf tot en met augustus 2009, alleen, dus reisgenootjes zijn welkom! Wie is er nog meer van plan die periode te gaan?
Ik begin in Vancouver.
Eens als je Canada binnen komt krijg je een stempel met datum in je paspoort en vanaf die datum mag je in Canada verblijven voor 6 maanden. Om nog eens 6 maanden te kunnen blijven moet je gewoon een aanvraag insturen om je verblijf te verlengen. Een maand voordat je 6 maanden voorbij zijn zou ik deze aanvraag insturen, want het duurt toch een 3 weken voordat je een visitor visum gaat ontvangen. Je kan alle info vinden op: http://cic.gc.ca/english/visit/extend-stay.asp
Je moet dus in die periode een adres hebben waar ze dit naartoe sturen en het zou ook kunnen dat je moet bewijzen dat je voldoende geld hebt om rond te komen voor dat half jaar. Lees de hele procedure maar eens en de meeste dingen zijn vrij duidelijk. Ik heb dit jaren geleden ook zo gedaan…6 maanden als toerist gekomen en dan opnieuw 6 maanden aangevraagd om te kunnen blijven. Dit was geen probleem, dus voor jou zal dat ook wel lukken!