Er is een goede en makkelijk methode om geld naar Kenya te sturen.
Maar officieel mag het niet, maar het overgrote deel van de Kenyanen in Duitsland - Belgie en Nederland verblijven gebruiken deze manier.
Maak contact met een Kenyaanse Somalische eigenaar van een shop en wanneer hij je vertrouwd kan hij je helpen. Zij hebben familie in Kenya die daar ook een business hebben en verdienen kleine bedragen aan het overmaken. Het werkt globaal op de manier dat je geeft hem of haar het geld en hij belt naar zijn relatie in Kenya en die zend het per Mpesa naar de ontvanger.
Het mag officieel niet maat het werkt wel. Een Kenyaanse vrien of relatie kan je helpen om contact te maken.
Vandaag bericht gekregen dat de betaling binnen was. volgens de ontvanger werd ze eerst gebeld om de gegevens te controleren. Toen alles klopte werd het geld overgemaakt.
Iets lastiger als de gewone MPESA, volgens de ontvanger. Maar wel veilig.
Een tijdje terug was in Kenia en kwam daar iemand tegen die ik eenmalig wat geld zou willen sturen. Is het mogelijk anoniem geld over te maken via Mpesa of krijgt de ontvanger je gegevens te zien? Ik heb er geen bezwaar tegen dat de bank mijn naam weet maar ik ken de persoon die ik het geld wil sturen niet en wil echt maar eenmalig iets sturen.
Als je de naam en het mobiele telefoonnummer van de ontvanger hebt.
Betaal je middels een paypal systeem annoniem, zonder bankrekening en zonder credit card gegevens vrij te geven bij http://tuma-pesa.com/
De ontvanger moet wel jou naam kunnen bevestigen en het bedrag dat je hebt verzonden …