Geld opnemen bank kenia

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen een antwoord te geven op het volgende:
Wij moeten nog een flink bedrag betalen ter plaatse voor onze safari.
Dit wil ik eigenlijk niet contant meenemen.
Kun je bij een bank geld opnemen. Zoja hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel kun je dan opnemen?

Pinnen kan niet te laag bedrag. Credit card 5% tax vind ik ook zonde.

Bedankt!

Groetjes Jessica

u hoeft echt toch niet bang te zijn om een (groot) bedrag contant
meet te nemen,gewoon opbergen in uw broekzakken of handbagage
eventueel verdelen bij u en uw partner

ik kon altijd met mijn normale ING betaalpas,met maestro logo,
bij de barclay bank twee keer achtereen €200 dus €400 per dag pinnen
maar ja het is africa er was weleens een storing

geen paniek als u een beetje oppast is er niets aan de hand

hakuna matata

Je hebt, denk ik, een paar mogelijkheden.

1. een aantal dagen achter elkaar geld opnemen tot je het bedrag bij elkaar hebt.
  2. Euro’s meenemen en inwisselen bij een Fortex-kantoor.
  3. het geld via internetbankieren, vlak voor je op safari gaat, overmaken.

Succes!

het is echt een groot bedrag.

Paar dagen achter elkaar pinnen is geen optie.
Tijdens de safari kun je niet pinnen. Daarna moeten we de safari betalen voordat we naar het strandhotel gebracht worden.

Weet iemand of je een groot bedrag binnen bij de bank op kan nemen? Dus niet pinnen! Met creditcard en ID ofzo?
En zo ja hoeveel kun je dan max opnemen??

Groetjes Jessica

Ja, dat kan, informeer eerst wel bij je creditcardmaatschappij over je maximale opname in Kenia, laat je daar ook adviseren over een Keniaanse bank … maak voor alle zekerheid vooraf een afspraak bij die bank om lange wachttijd en onvoldoende kasgeld te voorkomen, op de dag dat je geld op wilt nemen … De wisselkoers zal niet gunstig zijn en het is een beetje omlachtig, maar het moet mogelijk zijn…

Ik reisde vorig jaar naar Kenia. Ook wij moesten een behoorlijk bedrag betalen voor de safari.
Wij hadden een behoorlijk bedrag in dollars op zak en ondervonden helemaal geen problemen.
Pinnen deden we in de grote steden maar daar werken de automaten niet altijd.

Er is evt nog een (nood) optie : geef iemand in Nederland (België) instructie om je geld te sturen op je Keniaanse GSM nummer :smile:

Ik ga het in ieder geval zo doen want heb vorige keer 2 uur in de bank gezeten om geld af te halen met m’n mastercard… heb nu ook weer een Visa, 5€ per jaar bij Citibank. Limiet 5000 €uro.

.
http://www.babawatoto.com

(tumapesa heet het)

.

Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met sturen naar een Keniaans gsm nummer?
Mijn limiet is 2500 euro kun je dat dan gewoon ophalen bij de bank??

Groetjes Jessica

Om hoeveel geld gaat het eigenlijk? Een gemiddelde safari van 3 dagen kost ongeveer 320euro per persoon. En dat is geen probleem om gewoon te pinnen. Maar ik heb het idee dat het bedrag hier vele malen hoger is?

Geld opsturen op gsm , ik zie op Babawatoto het max bedrag staan van 20000 sh,ofwel een 268 euro. Zou dat het maximum zijn ,of kan er meer?

Ja, het maximum te versturen bedrag is 35.000 shilling per keer met Mpesa, waar Babawatoto ook mee werkt, dat was kort geleden nog hetzelfde als zo’n 268 euro …

:smile:

Je mag elke dag babawatoto gebruiken…

. Vroeger was het binnen de 2 uur dat de gsm gebruiker in Kenya het geld binnen had, de laatste keer (vorige week) duurde het echter 24 uur !!

Tis niet super, maar kan gebruikt worden bij gebrek aan ATM of Bank, Mpesa kan je haast overal waar ze genoeg flow hebben ontvangen.

.

COMMUNICATIE
Uw Europese GSM werkt zeker, maar het is stukken slimmer om een sim-kaartje te kopen ter plaatse, wat 50 cent kost dan heb je een Keniaans nummer. Sms’sen naar huis is dan stukken goedkoper

.

Heb eenmaal via creditcard geld opgehaald bij de Barclays bank. (het ging hier om een paar duizend euro) Betekende eerst halve dag in de bank met het invullen van formulieren en vervolgens een halve dag om het geld op te halen. De kosten voor deze bankopname waren schrikbarend hoog.
Maar misschien kan het op een andere manier?
Misschien is het nog een idee om via Western Union geld vanuit Nederland door iemand te laten overmaken en dat in Kenia op te halen?

Met een visa card kun je 3 keer achter elkaar 40,000 KSH (ong. 400 euro) pinnen.

Daarnaast kun je ook makkelijk contact geld mee nemen hoor. Ik weet hoelaat je aan komt in Kenia. Bijv. overdag kun je zelfs ook nog ervoor kiezen om euro’s mee te nemen en deze om te wisselen bij wisselkantoor, mits er een gunstige koers is.
Of dollars meenemen, dat is ook mogelijk.

Maar nogmaals, het ligt er vooral aan hoeveel je nog moet betalen.

De vraag is of een Western Union kantoor wel genoeg cash heeft om een groot bedrag ineens op te nemen?
De kosten voor verzenden zijn net als credit card behoorlijk hoog.
In ieder geval mag je uit veiligheidsoverwegingen (officieel) via Western Union niet gebruiken om betalingen te verrichten, enkel giften, daarvoor moet je tekenen dus als het geld wel voor een zakelijke transactie of betaling bedoeld is, dan heb je getekend dat daar geen prestatie tegenover staat …

Betaal dus nooit een safari oid via Western Union :zon02:

Het beste kun je contant geld meenemen en dat ter plaatse wisselen.Alle andere opties geven een hoop gedoe of onzekerheid.Wellicht kun je de safari ook in euros betalen.Pinnen ter plekke kan,maar je hebt dan een max van 30.000 shs per dag en kosten per keer.Bovendien weet je nooit of de pin automaten werken.
Gr Wim Fabrie