Geld overmaken van Kenia naar Nederland

Op het forum hebben we het al vaak gehad over het geld overmaken vanuit Nederland/België naar Kenia. Maar ik ben voor iemand op zoek naar de goedkoopste manier om geld over te maken vanuit Kenia naar een Nederlandse bankrekening. Zij heeft wel een Keniaanse bankrekening, maar ik denk dat dat net zo duur is als vanuit Nederland naar Kenia, toch?

Let maar op dat ze op dit forum niet gekruisigd wordt.Fondsen uit Kenia versluizen is toch moord ?:was:Witwaspraktijken?

Hahaha! Nee, terugbetalen van geleend geld. (het gaat zowaar om een nette Keniaanse die dus daadwerkelijk geleend geld terugbetaald!)

Ik zou het je bank eens vragen. Ik heb laatst geld overgemaakt naar Kenia. Daarbij heb ik aangegeven dat ik de kosten zou betalen en nu heeft de Keniaanse bank (Equity) ook nog kosten in rekening gebracht…corruptie… Dat kon mijn bank mij vertellen dus zij kunnen je misschien ook wel vertellen wat het kost om over te boeken van Kenia naar NL.
Succes ermee!

als het niet om grote bedragen gaat, zijn de onkosten in verhouding vrij groot
je hebt dan bankkosten en ook koersverlies
je ontkomt niet aan onkosten
een optie zou kunnen zijn om geld mee te geven aan iemand die het dan weer ter plaatse afhandeld
of afspraak maken dat de persoon in kenia die de lening terug moet betalen, het op een lokale bankrekening stort
en als de totale lening is gespaard dan overboeken, dan heb je de laagste onkosten
je kan dan ook nog overboeken als de koers gunstig is

wees kritisch naar je bank, die verdiend genoeg

Gebruik moneygram of Western Union dat is de goedkoopste manier of via de informele weg die ook gebruikt wordt om geld naar Kenya te sturen door diegenen die officieel niet in Nederland leven en dus ook geen bankrekening hebben. Maar dat is een informeel circuit wat de meeste NL niet zo goed kennen en/of vertrouwen. Je geeft hier namelijk geld aan iemand en degene in Kenya kan het de volgende dag ophalen het werkt ook omgekeerd het is vnl de Somalishe gemeenschap die hier gebruik van maakt.

Ik weet niet om wat voor een bedrag het gaat, maar als het een redelijk klein bedrag is, zou ze het dan niet aan een Nederlander mee kunnen geven die het dan in Nederland naar betreffend bankrekeningnummer overmaakt? Iemand van een stichting bijvoorbeeld die regelmatig in Kenia komt en die dit geld wel mee wil nemen naar Nederland, die haar een bewijsje geeft van het ontvangen bedrag terwijl de ontvangende partij in Nederland weet dat het geld eraan komt?

Iets ingewikkelder (als dat nog kon) ,zijn er mensen die van Nederland geld naar Kenya willen zenden?Neem 100 euro,als nu die Nederlander dat geld naar de begunstigde van Marriete (haar vriendin) stuurt in plaats van naar Kenya ,en de vriendin stuurt geld van Kenia naar het goede doel, dan blijft het geld telkens in het land met zeer weinig kosten .
Bekijk het maar

Makkelijker als er een Nederlander in de buurt is met een internetrekening (Ik denk dat er in Mombassa diverse wonen) kan die het bedrag in ontvangst nemen en direct via internet overmaken op de rekening van de vriendin. Marriette kan jij dat niet zelf regelen via je vrienden of familie in NL als het zo een goede vriendin is. Het is de meest simple oplossing

Je kan het ook met moneygram verzenden, Dat heb ik gisteren zelf ook gedaan om het vlug in Nl te krijgen ik ben hier door een Kenyaan naar toe gestuurd en het werkte perfect binnen 12 uur was het geregeld.

Ik dacht dat de vraag was op de goedkoopste manier?Anders kan je nog beter Moneytrans gebruiken.
Nederland naar Kenia vaste kosten 8 euro tot een paar honderd Euro daarboven 10Euro.
Maar het antwoord om het gewoon aan een nederlander te geven met gewone nederlandse bankrekening die het geljjk overmaakt is natuurlijk het goedkoopste dat is in paar minuten gebeurd.

Jaap

8 tot 10 euro transactiekosten is niet veel als het om grote bedragen gaat, maar naast deze transactiekosten is ook de gehanteerde wisselkoers van belang om vast te stellen wat uiteindelijk “goedkoop” of “het goedkoopste” is. Als bvb op dit moment de officiele koers 112 is, maar Moneytrans gebruikt een koers van 102 plus 8 tot 10 euro transactiekosten, dan zou dat niet echt goedkoop zijn …

Met je eens, al denk ik dat dit hetzelfde is bij Moneytrans,Moneygram,Western Union etc.
MAAR zeker weet ik dat niet,omdat ik b.v. wel nu kan zien dat op b.v. de datum 03/02/2013 de
koers die ze (Moneytrans) aanhielden(Exchange Rate) 111.916000 is wat de echte koers op deze datum is weet ik
niet,maar misschien kan iemand dat op internet nog nazien dan weten we alles.

Jaap

Jaap de echte koers is een lachertje op 15 februari kreeg ik een storting vanuit NL naar hier de oficiele koers stond op 116.2 ksh ne ik kreeg bij Barclays 113.4 Ksh dat en de kosten voor overmaken was een grote tegenvaller ook de transfertijd was 7 dagen. Met pinnen hier is het goedkoper maar dat is een ander probleem dan het versturen naar NL. Is dit al opgelost zo niet gebruik mijn prive voor het bedrag en misschien kan ik ven dienst zijn.

Het geld hoeft nu nog niet overgemaakt te worden, maar dankjewel voor het aanbod. Ik houd het in gedachten!

de koers van de KES
was op 2 februari op het hoogtepunt van de laatste tijd stond toen op 118
op 15 februari op ongeveer 115
vandaag 8 maart op 111

moneytrans-moneygram-westernunion bepalen hun eigen koers
en rekenen dan gelijk als vele banken transactiekosten

het is dus zaak om geld te zenden als de koers gunstig is,ook even kijken hoeveel je wilt verzenden
WU heeft bijvoorbeeld een staffel tarievenlijst dus kan het weleens voordeliger zijn als je net onder zo’n staffel uitkomt