Ik kom net terug uit Nepal en ben ook wel flink opzoek geweest in Katmandu naar een pin automaat dat werkte.
Nu ging ik net door mn rekening afschriften en kwam ik er achter dat er bij 1 bank 2x geld van mn rekening is afgeschreven terwijl tijdens het pinnen werd aangegeven dat de transacie niet afgerond kon worden, dus ik geen geld (rupies) heb gehad.
Lekker balen dus want het gaat om 400 euro. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? We iemand of ik dit geld nog terug kan krijgen?
Nee, geen ervaring mee.
Ik heb wel meerdere keren de melding gekregen. Sorry transactie kan niet voltooid worden omdat uw bank te druk is… Heb net Girotel bekeken, maar er is alleen afgeschreven wat ik ook daadwerkelijk heb gekregen.
Ik zit momenteel in Kathmandu, dus ben gelijk gaan kijken.
Heb je al contact met je bank opgenomen?
Ik ben nog even navraag aan het doen bij een Nepalese vriend, maar ik ben bang dat de Nepalese banken alleen je willen helpen als je 3 uur in de rij gaat staan, dus beste kans lijkt mij toch via je eigen bank klagen.
Ik heb mn geld weer terug gelukkig. Ik had naar mijn bank gebeld (Rabobank) en in eerste instantie vertelde dat ze er naar gingen kijken en een bemiddelingsprocedure gingen starten wat 8 tot 10 weken kan duren. Dus ik zei ja doe maar, beter dan niks. Maar toen belde ze me dezelfde middag al terug dat het allemaal al geregeld, het geld was blijven hangen bij een Nederlands bedrijf wat alle buitenlandse transacties regels. Diezelfde middag had ik mn 400 euro weer op mn rekening.:nod:
Erg netje dus, ik raad iedereen wel aan goed op te letten bij het pinnen en daarna rekingen afschriften te checken. Als het een kleiner bedrag was had ik het mischien niet een opgemerkt.
Even over pinnen met een pas van de ING in Nepal. Er was maar 1 automaat waar mijn pas niet geaccepteerd werd. Bij alle andere banken was pinnen geen probleem.