Betalingsmogelijkheden Nepal

Hey!!

over een paar weken vertrek ik naar nepal! maar nu ben ik nog hard aan het denken hoe ik het ga doen met het geld…
ik heb namelijk alleen een pinpas (en dus geen credit card) en heb via de bank en de lp begrepen dat de mogelijkheden met je pinpas zeer beperkt zijn, en ik wil natuurlijk niet zonder geld komen te zitten! nu hebben ze me op de bank aangeraden om treveller cheques mee te nemen, dit ben ik nu ook van plan samen met gewoon contant geld. Is er iemand die me misschien wat raad kan geven over de betalingsmogelijkheden!? hoe hebben jullie het aangepakt, en wat is jullie ervaring met de betalingsmogelijkheden…

Alvast heel erg bedankt!!!
xx karlijn

je zou ook een creditkaart aan kunnen vragen.
En ik weet niet waar je overal in nepal naartoe gaat, maar in de hoofdstad zou je echt wel kunnen pinnen.

idd de bank geeft een overal advies, zo zou je in china en brazilie beperkt kunnen pinnen… ja duh! in het binnenland hebben ze nog nooit gehoord van ATM’S dus dat is logisch maar in een stad als kathmandu of pokara kun je best pinnen

toch is het niet onverstandig om een credit card aan te vragen, maar pinnen in ‘de grote stad’ moet echt geen probleem opleveren

Namaste!

In zowel Kathmandu als in Pokhara zijn er pinautomaten te vinden.
Voor in het geval dat zo’n ding niet werkt adviseer ik je op de momenten dat het kan wat extra te nemen.
Tevens kan het geen kwaad wat euro’s [of travellercheques] achter de hand te hebben.
Momenteel heeft men liever euro’s dan dollars, Met andere woorden;
wisselen is vvt.

m.vr.gr
Frank.